MOODULID
Lisaks kohustuslikele kursustele peab iga õpilane valima endale igaks õppeaastaks huvipakkuva mooduli ehk 3-kursuselise valdkonnapõhise ainepaketi. Igal aastal võib valida erineva valdkonna mooduli või jätkata sarnases valdkonnas. Kokku tuleb gümnaasiumi jooksul läbida kolm moodulit, mis teeb kokku 9 kursust. Mooduli valikuga tuleb läbida kõik mooduli kursused.
G1 moodulid
Mooduli eesmärk
Moodul “Loodus ja keskkond” on loodud Sulle, kui Sind huvitab loodusvaldkond ja soovid läbi vahetu looduse tunnetamise saada ülevaadet meid ümbritsevast keskkonnast ja va
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
“Praktiline loodus” kursusel saab ülevaate igapäevaselt inimest ümbritsevatest taime-, looma-, seene- ja bakterite liikidest, nende võimalikust kasulikkusest ja ohtudest inimesele kokkupuutel nii looduses kui toidulaual. Tutvutakse näiteks kalapüügi, jahipidamise reeglitega, võõrliikide ja ohustatud liikidega, mürgiste ja eksootiliste taimedega. Teemade valik sõltub kursusel osalejate huvidest. Võimalusel kasutatakse õpet avatud õpikeskkonnas: looduses, loodusmajades, Tallinna Loomaaias ja Tallinna Botaanikaaias.
“Loodus, tehnoloogia ja ühiskond” kursusel käsitletakse teemasid, kuidas sotsiaalsed, poliitilised ja kultuurilised väärtused mõjutavad teaduslikke uurimusi ja tehnoloogia arengut ning vastupidiselt, kuidas viimased mõjutavad ühiskonda, poliitikat ja kultuuri. Kursus aitab õpilastel mõista saavutusi ja suundumusi loodusteadustes, määrata loodusteaduslikke probleeme argielusituatsioonides, hinnata riskitegureid ning prognoosida loodusteaduste ja tehnoloogia mõju inimesele ja keskkonnale. Kursuse raames lahendatakse erinevaid probleeme ning tehakse otsuseid ja praktilisi töid, koostatakse esitlusi, postreid, kirjutatakse kriitilisi esseesid jne.
“Kliimamuutused” annab mitmetahulise ülevaate kliima- ja keskkonnamuutuste teemadesse, käsitledes nii muutuste loodusteaduslikku tausta kui muutustele reageerimist ühiskonnas. Kursuse esimesel pooles vaatleme süstemaatiliselt globaalsete kliimamuutuste põhjuseid ja tagajärgi ning kursuse teises pooles arutleme ühiskonna hoiakute ja kliimapolitiilistel teemade üle. Kursuse lõpuks on õpilasel põhjalik ülevaade ja sisukas arusaamine kliima- ja keskkonnamuutustest nii looduses kui ühiskonnas.
Mooduli eesmärk
Moodul on loodud Sulle, kui oled huvitatud majandusest ning ettevõtlusest. Kolme üksteisega otseses seoses olevast kursusest saad Sa esmase ettekujutuse, teadmised ja ka praktilise kogemuse majanduskeskkonna toimimisest. Kursuste raames külastavad meid majandusvaldkonna spetsialistid ja juhid ning teeme õppekäike. Mooduli käigus analüüsitakse majandusnäitajaid ja ettevõtluskeskkonda. Arutletakse majandust mõjutavate sündmuste ja uudiste üle. Õpitakse tundma ettevõtluse põhiprotsesse ning kirjeldama ärimudeleid.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursus “Sissejuhatus majandusse” annab õpilastele algteadmisi turumajandusest, nõudlusest ja pakkumisest turul, selgitab tarbijate ja säästjate mõistet. Kursuse õpiväljundiks on baasteadmised majanduskeskkonnast. Kursuse eduka läbimise tasuks on teadmised, mis aitavad mõista, miks inimene tarbib ja miks poes müüakse kaupu. Kursuse õppemetoodika on loengud, harjutused, mängud, iseseisev ning grupitöö, külalisesinejad ja õppekäigud.
Kursusel “Majanduskeskkond” liigutakse eelneval kursusel käsitletud mikroökonoomika tasandilt makroökonoomika tasandile. Käsitletakse teemasid nagu tööjõuturg, raha ja pangandus, riik ja riigieelarve, majandussuhted ja rahvusvaheline majandus. Kursuse läbinu tunneb turunduse algtõdesi, omab ülevaadet tootmise põhimõtetest, tunneb riigeelarve tulude ja kulude allikaid ja arvestamise põhimõtteid ning oskab kirjeldada raha ja pankade rolli majandusringluses. Kursuse õppemetoodika on loengud, harjutused, mängud, iseseisev ning grupitöö, külalisesinejad ja õppekäigud.
Mooduli eesmärk
Kui sa oled reaalainete huviline, siis moodul annab sulle võimaluse laiendada ja süvendada teadmisi matemaatikas ja füüsikas.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Matemaatika ei teeni ainult iseenese huve. “Loogika” kui matemaatika põhiline tulemusteni jõudmise viis on leidnud laialdast rakendamist näiteks arvutiteaduses, keeleteaduses ja üleüldse inimtegevuses tervikuna, sest inimese täisväärtuslik areng ja toimetulek ühiskonnas ei ole mõeldav ilma loogilise mõtlemise kultuurita. Kursus “Loogika” keskendub mõtlemis- ja (matemaatilise) arutlusvõime arendamisele läbi erinevate valdkondade ülesannete. Kursus õpetab eelkõige loogilist tulemusele viivat lahendusoskust ja on samas heaks meetodiks matemaatika sisu arusaamisele. Õppe vältel tulevad käsitluse alla nii traditsiooniline loogika, mille raames õpitakse loogikaseaduseid tundma kui ka kaasaegne loogika, mille juures tegeletakse lausearvutuse alustega, õpitakse sõnastama matemaatilise sisuga väiteid, tõestatakse mitmesuguseid väiteid ja tuntuid valemeid erinevate meetodite abil, saadakse teada, mida tähendab paradoks ning uuritakse igapäevaelu probleeme ja arutletakse nende matemaatilisuse üle.
Kursus “Matemaatika süvaõpe” käsitleb koolimatemaatika täiendavaid teemasid. Kursuse eesmärk on matemaatikaalaste teadmiste toetamine ja arendamine läbi keerukamate ülesannete lahendamise ning kindla aluse rajamine gümnaasiumi järgnevate klasside laiale matemaatikale. Tähtsal kohal on tõestamine ja põhjendamine, mille põhiteadmisi on õpitud Loogika kursusel. Kursuse lõpuks oskab õpilane õpitut rakendada, tuleb toime keerukamate ülesannete lahendusmeetodite välja pakkumisega ning lahendamisega.
Kursuse “Praktiline füüsika” sisuks on õpilasele jõukohaste kinemaatika ja dünaamika probleemide lahendamine. Õpilast juhendatakse tegema konkreetse probleemiga seonduvaid põhjendatud ja kompetentseid otsuseid praktiliste tööde sooritamise ja redelülesannete lahendamise teel arvestades probleemi loodusteaduslikke, tehnoloogilisi, majanduslikke, sotsiaalseid ja eetilisi dimensioone. Suur rõhk on mõõteriistade õigel kasutamisel, mõõtmiste täpsusel, aga ka veapiiride arvutamisel erinevate meetoditega ja tõepärase vastusevahemiku andmisel. Kursus toetab füüsika I ja II kursust praktilise poolega – laboratoorsed tööd ja pikemad mitme füüsika valdkonnaga seotud redelülesannete arvutused. Kursuse lõpus on õpilane võimeline koostama iseseisvalt praktilise töö protokolli ja otsustama sobiva mõõte- ja veaarvutusmetoodika üle.
Mooduli eesmärk
Moodul annab hea üldkultuurilise ettevalmistuse ning keskendub kultuuri-, keele- ja kirjandusküsimustele läbi õppekäikude, arutelude, praktiliste tööde.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursuse “Kultuurisüst” käigus õpitakse teadvustama ja mõistma kultuuri mitmekülgsust, selle mõju ning vajalikkust meie igapäevaelus. Kursus hõlmab endas erinevaid kultuurivaldkondi nagu muusika, kunst, kirjandus, teater, mille sügavamat tähendust aitavad mõista õppekäigud erinevatesse kohtadesse.
Kursuse „Müüt ja kirjandus“ eesmärk on tutvustada kirjanduse kõige vanemat kihistust – müüte – ning näidata pärimuse seost ilukirjanduse ja kultuuriga. Müüdi ja kirjanduse suhetele keskendumine võimaldab avastada nende seoseid, leida ajatuid arhetüüpe, mõista intertekstuaalseid suhteid ning maailmakirjanduse ja folkloori ühtekuuluvust. Müüdi kaks poolt – loolisus ja tunnetuslikkus – võimaldavad vanade lugude kaudu uurida väärtuste muutumist ajas ning mõtestada maailma oma elukogemusest lähtuvalt.
Kursuse “Loovkirjutamine” käigus arendatakse oma kirjalikku eneseväljendusoskust ning luuakse erinevaid ilukirjanduslikke tekste. Kursuse raames tutvutakse nii kirjutamisprotsessi erinevate etappide ja teiste kirjutamist puudutavate aspektidega kui ka kirjutatakse erinevaid luule-, proosa- ja draamatekste ning analüüsitakse neid.
Mooduli eesmärk
See moodul sobib Sulle, kui tahad end loominguliselt arendada, erinevates meediavaldkondades proovile panna, kaalud tulevikus ajakirjanduse, kommunikatsiooni, suhtekorralduse või reklaaminduse õppimist, kuid võime mõista meediasüsteemi peensusi ning osata karmis meediadžunglis ellu jääda on tänapäeval vajalik absoluutselt kõikidel elualadel. Mooduli kursused on praktilise suunitlusega, toimuvad erinevad õppekäigud ning on väga kontaktide tihe – saame tuttavaks paljude meediamaailmas tegutsevate professionaalidega. Lisaks toimub üks kursus inglise keeles, mis annab võimaluse ka oma keeleoskust arendada.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursuse “Sissejuhatus meediasse” eesmärk on õpilaste meediateadlikuse tõstmine. Selle fookuses on infoühiskonna toimimine ning meedia roll ja vastutus. Kursus annab ülevaate erinevatest meediavormidest, nende kujunemisloost ja toimimispõhimõtetest. Samuti julgustab see õpilasi olema teadlikud, nõudlikud ja kriitilised meediatarbijad, kes oskavad selles orienteeruda, meediaga suhelda ning end meedias väljendada. Kursuse ainekavas on oluline rõhk õpilaste praktilistel töödel, rühmatöödel ning õppekäikudel valdkonnaga seotud organisatsioonidesse.
“Meedia- ja reklaamikunst” kursuse eesmärk on anda õpilastele ülevaade mitmekesisest meedia- ja reklaamivaldkonnast ja nende toimimisest üldiselt. Samuti arendada kriitilist mõtlemist ja analüüsivõimet, eneseväljenduse ja esinemisoskust, oma arvamuse väljaütlemise julgust. Kursuse lõpetanu oskab erinevaid vahendeid kasutada eneseväljenduslikel eesmärkidel ning suudab teha järeldusi, kas ja kuidas oma tulevikku reklaami valdkonnaga siduda. Kokkuvõtteks on kursuse eesmärk kriitilise meediapädevuse arendamine ja reklaamikunsti äratundmine.
Kursus “Sotsiaalmeedia võimalused ja riskid” toimub inglise keeles. We will look at how media is used in advertising throughout different platforms, such as Facebook, Instagram, Google Adsense, and how to manage such examples of social media. Furthermore, we will look at the ethics of advertising, the language, planning a campaign, and executing this. Additionally, we will look at different types of copyright.
“Inimese ja jõutreeningute anatoomia” kursusel saadakse põhjalikum ülevaade inimese anatoomiast ja füsioloogiast mõistmaks toitumise ja taastumise olulisust. Samuti aitavad need teadmised sobiva treeningkoormuse ning – kava koostamisel, mis võtab kokku moodulis omandatud teadmised. Kursus tegeleb põhjalikumalt jõusaali treeningute ja tennisega. Saadakse nii teoreetilised teadmised kui praktilised oskused jõutreeningutest ja erinevatest ringtreeningu viisidest. Kursust külastavad jõusaali treenerid jagamaks oma karjääri kujunemise lugu.
Iga õppija koostab endale isikliku treeningkava, mis võtab kokku moodulis omandatud teadmised.
Loe miks õppijad soovitavad just seda G1 moodulit
- Palju huvitavaid teadmisi.
- Väga rahulik moodul ja su aju ei hakka valutama.
- Armsad õpetajad ja palju erinevaid väljasõite ja katseid tegime.
- Tegelikult väga informeeriv ja aitab ennast ümbritsevat paremini mõista.
- See on huvitav ja rohkem silmaringi avardav moodul! Vahvad õpetajad ja põnevad tunnid!!
- Lihtne, loodussõpradele hea valik.
- See oli väga huvitav ja ma arvan, et neid asju, mis me selles moodulis õppisime, läheb vaja igapäevaelus.
- Sest see ei ole eriti raske ja saab palju erinevaid teadmisi, kuna teemad on väga erinevad.
- Kursused olid meeldivad ja sain natuke enda üle ka reflekteerida ja muuta end keskkonnasõbralikumaks.
- Ma tulin õppima loodus ja keskkonda ja sain teada sellest teemast.
- Kasulik tulevikuks.
- Kui huvi majanduse vastu on tõesti suur, muidu võib muutuda pika peale igavaks ja venivaks.
- Kasulik igapäeva elus, raha on asi millega võiks j peaks oskama tegeleda. Siin moodulis seda õppida saabki.
- Kindlasti saab algteadmised majanduse toimimisest.
- Huvitav ja vajalik tulevikus.
- Palju külalisi.
- Valikust minu arvates kõige kasulikum tulevikus.
- Sest majanduse huvi korral on see huvitav.
- Ma arvan, et kui majandus meeldib, siis ei ole mingit põhjust midagi muud valida.
- Kui inimesed on huvitatud majandusest ja finantsalastest teadmistest, siis see kursus seletab kõik üpris hästi lahti ja annab üldise põhja.
- Saab teada majanduse põhitõed.
- Näiteks soovitaksin sellepärast, et teistele näidata, kuidas investeerida ja kui kasulik see olla võib.
- On võimalus kohtuda erinevate inimeste ja ametitega.
- Reaalainetele väga kasulik.
- Kui sulle meeldib väljakutse, loogika, numbrid ja füüsika siis vali see kursus.
- See kursus ei ole lihtne ning nõuab suhteliselt palju pingutust ja mõtlemist.
- Kui huvi on, siis on tore, aga kui need teemad ei paku pinget, siis ei suuda end motiveerida. Õpetajad on tasemel ja kindlasti areneb nendes valdkondades.
- Saada targaks.
- Saab harjutada arvutamist.
- Leian, et reaalmoodulis sain rohkem uusi teadmisi, kui mõnes teises oleksin saanud. Kindlasti on teised ka huvitavad, aga kui on reaalhuvi, siis tuleks kindlasti oma oskuseid arendada ja ennast proovile panna.
- Kui matemaatika ja füüsika ülesanded tunduvad sulle liiga lihtsad ja tahad midagi põnevamat, siis on see kursus õige valik.
- Saad lisaks tava matemaatikale veel matemaatikat ja uusi ja huvitavaid teemasid.
- Rohkem neile, kellele meeldib teooria ja lisa mõtlemine.
- Soovitan seda neile, kes kavatsevad siduda oma tuleviku mõne ametiga, mis on seotud reaalainetega.
- Soovitaksin seda sest see toetab väga tava füüsikat.
- Üllatavalt lihtsad olid tunniteemad, aga samas väga huvitavad, proovile panevad ja väga õpetlikud.
- Loogiline mõtlemine, tuletamine ja sisust arusaamine on vajalik igas eluvaldkonnas. Matemaatika ja füüsika süvaõpe paneb aju tööle ja arendab hästi mõtlemisvõimet.
- Aitab matemaatikast ja füüsikast rohkem aru saada.
- Kui tõesti meeldib matemaatika, loogika ja füüsika, siis soovitaksin.
- Mooduli õpetajad on motiveerivad ja heade teadmistega, saab palju uusi teadmisi ja saab praktiliselt läbi viia erinevaid katseid.
- Arendav.
- Lõbus, lihtne, väljakutsed, tore.
- Väga suur silmaringi arendaja.
- Sobib loomingulistele inimestele, kelle soov ennast ja enda silmaringi arendada.
- Väga loov keskkond.
- Laiendab silmaringi. Mõistad, et kunstil ja kirjandusel ei ole reegleid.
- See on väga huvitav ja arendav moodul, mis ei nõua liiga palju pingutust, samas väga põnev.
- Toredad ja mitmekülgsed ülesanded, lõbusad õpetajad ja ekskursioonid.
- Soovitan sest et see on väga hariv.
- Soovitan nendele kellele huvitab keel ja kirjandus.
- Palju vabadust, uusi teadmisi ja toredaid õpetajaid täis moodul.
- Saad kirjanduse alalt palju uusi teadmisi ning saab kasutada palju omaloomingut.
- Kõigile kes sellest valdkonnast huvitatud on, on see kursus kindlasti väga kasulik ja õpetlik.
- See on hea moodul selleks, et arendada oma loomingulist väljendust ja kirjutamist. Lisaks annab see võimaluse ennast kirjanikuna arendada.
- Keda huvitab rohkem antud valdkond
- Vajalikud teadmised 21. sajandil.
- Põnev, midagi uut.
- Tuleb kasuks, kui G2-s on soov teha õpilasfirmat.
- Soovitaksin kuna sa õpid palju uut ning huvitavat.
- Kõik ülejäänud kursused on meediaga võrreldes kohutavad.
- See on kindlasti hariv ja kasulik, kuid ei vasta ootustele.
- Hea põhi, kui tahad G2-s ÕF-i teha, grupitöö ja suhtlemine.
- Kui sa soovid tulevikus oma töösuuna valida meedia vallas, siis see kursus tuleb sulle kindlasti kasuks.
- Kõik oleneb õpilase ambitsioonidest, ma võtsin selle lihtsalt kuna see tundus kõige olulisem ja vajalikum valik see hetk. Ning sain muidugi ka palju uut teada.
- Uued ja vajalikud teadmised.
- Meedia baasteadmiste tutvustus.
- Kui huvitud meediast, siis see on hea moodul, kust saada meedia olemusest ja turundusest hea ülevaade.
- Sai põhjaliku ülevaate ja uusi teadmisi sellest valdkonnast.
- Parem ülevaade sotsiaalmeediast, mõjutamistaktikatest.
- Moodul annab hea võimaluse silmaringi ja on igati huvitav.
G2 moodulid
Mooduli eesmärk
Kui Sind huvitab meditsiini-ja tervishoiu valdkond, siis läbi selle mooduli omandad Sa edasisi õpinguid toetavad teadmised anatoomias ja füsioloogias, tervishoius ning arendad oma keemiaalaseid teadmisi, mida edasisel karjäärivalikul vaja läheb.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursusel “Anatoomia ja füsioloogia” saadakse põhjalikum ülevaade inimkeha osade ehitusest ja talitusest mõistmaks organismi terviklikkust. Kursusel omandatakse teadmised inimese anatoomiast ja füsioloogiast ning pööratakse tähelepanu, millistel elualadel neid teadmisi kasutatakse. Kursusel saab õpilane kokkupuute meditsiinivaldkonnaga külastades haiglat ning Eesti Tervishoiu muuseumi töötuba.
Kursusel “Tervishoid” käsitletakse teemasid, mis on seotud inimese tervisliku seisundi säilitamise ja heaolu tagamisega, et õppijad oskaks tähelepanu pöörata enda ja ka ümbritsevate inimeste tervislikule seisundile. Õpitakse ennetama ja ära tundma esimesi nakkus-, külmetus- ja krooniliste haiguste sümptomeid, samuti räägitakse koduapteegi komplekteerimisest, ravimvormidest, nende manustamisest ja kõrval- ning koostoimetest. Räägitakse silma haigustest ja ohtudest, mis kaasnevad digimaailmaga. Toitumisõpetuse teema keskendub toitumise põhitõdedele ja keha energiavajadusele.
Mooduli eesmärk
Kui Sind huvitab ettevõtlusalaste teadmiste omandamine, siis läbi selle mooduli saad ettevõtlikkust arendada praktilise tegevuse kaudu. Mooduli kursuste käigus luuakse väikestes meeskondades õpilasfirma ning läbi selle juhtimise omandatakse äritegevuse põhimõtted, arendatakse algatusvõimet ja soovi ise probleeme lahendada. Mooduli viimane kursus keskendub ettevõtluse ja keskkonna koosmõjule ja võimalustele.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursus “Õpilasfirma loomine” on ehitatud üles väikefirma tegutsemise põhimõtetele. Õpilased loovad oma firma, valivad toote, jagavad ametid ja tööülesanded. Alustamisel koostatakse äriplaan, mida tegevuse käigus järgitakse. Kursuse käigus omandatakse planeerimis- ja meeskonnatööoskused.
Kursus “Õpilasfirma juhtimine” on jätk “Õpilasfirma loomise” kursusele, kus õpilased toodavad ja müüvad oma tooteid või osutavad teenuseid. Aktsionäri või juhina osaletakse otsuste vastuvõtmises. ÕF töötajad teenivad palka tootjate, müüjate või juhtidena. Kogu tegevuse vältel peetakse finantsarvestust. Õppeperioodi lõpus õpilasfirma tegevus lõpetatakse ning koostatakse aastaaruanne. Kursusel omandatakse juhtimise ja meeskonnatöö oskusi.
Kursuse “Ettevõtlus ja keskkond”teemad on keskkonda arvestav ettevõtlus ja majandustegevus – ring-, rohe-, sinimajandus, vastutustundlik ettevõtlus, kestliku arengu eesmärgid, tasaareng, keskkonnahüved ja –hindamine, loodus- ja keskkonnaressursid. Seome eelenevatel ettevõtluse, mikro- ja makroökonoomika kursustel omandatud teadmised keskkonnamajandusega. Kursuse läbinu suudab hinnata majanduses tehtavate otsuste mõju keskkonnale ning teha ise vastutustundlikke valikuid. Õppevormid on loengud, ettekanne, iseseisevad- ja grupitööd, õppekäik. Oluline rõhk on kaasaval õppimismeetodil, 20% kursuse teemadest valitakse õpilaste poolt.
Mooduli eesmärk
IT mooduli eesmärk on kummutada arusaam, et IT=programmeerimine. Moodul annab sulle hea võimaluse aru saada IT valdkonna mitmekesisusest ning jõuda järeldusele, milline IT valdkond just sind huvitab. Moodulisse kaasatakse IT-ala spetsialiste, et see maailm sulle reaalsemaks teha ning luuakse koos arendusprojekte, et omandada spetsiifilisemaid teadmisi ja oskusi IT vallas.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursus “Sissejuhatus ITsse” tutvustab infotehnoloogia erinevaid külgi ning karjäärivalikuid, käsitledes nii erinevaid päriselulisi näiteid kui ka kaasates erinevatel IT aladel igapäevaselt töötavaid spetsialiste. Tutvustatakse erinevaid kaasaegseid tehnoloogiaid, et anda suurem pilt ja arusaam IT valdkonnast, selle olemusest ja tulevikusuundadest. Kursuse lõpus luuakse erinevate IT lahenduste ja ideede ajurünnaku ja esitlemiste tulemusena meeskonnad, kus igal liikmel on oma roll nagu IT start-upis ning mis hakkab järgmise kursuse jooksul oma ideed ellu äratama.
Kursuse “IT projekt” jooksul valmib üks suurem ja põhjalikum IT-projekt. Projektiks võib olla veebileht, või äpp, või mõni keerulisem trükiprojekt või muu IT vahendeid kasutav lahendus kellegi konkreetsele probleemile. Igal projektil peab olema klient (olgu selleks siis keegi tuttav või mõni õpilasfirma), kellel on mingi probleem, mida annab lahendada. Soovi korral võib aine raames tehtavast tööst vormistada ka G2 klassis kohustusliku praktilise töö ning selle kirjaliku osa.
Kursus “IT sotsiaalsed ja eetilised aspektid” tegeleb selle analüüsimisega, mis juhtub siis, kui app või rakendus saab valmis ning inimesed hakkavad seda kasutama. Muuhulgas proovime leida vastuseid järgnevatele küsimustele: kas IT muudab meie elu alati paremaks või kaasnevad ka sellega ka ohud või negatiivsed mõjud? Kas meie andmed on turvaliselt talletatud ning oleme teadlikud sellest, kuidas neid kasutatakse? Mis on GDPR ning miks see hea on? Lisaks uurime miks vahel reklaamid meid Internetis jälitavad, kuidas rakendused enda andmeid turvavad ning kuidas ise Internetis enda andmetega turvaliselt toimetada.
Mooduli eesmärk
Moodul sobib Sulle, kui Sa tahad teada, kuidas maailm sinu ümber toimib. Kursuste käigus saad ülevaate arhitektuuri valdkonnast, arendad teadmisi ning oskusi disainiprotsessist, mille aluseks on praktiline joonestamiskursus.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursus “Joonestamine” tugineb varasematele matemaatika, osaliselt ka kunsti ja tööõpetuse kohustuslikes kursustes omandatud teadmistele, oskustele ning hoiakutele. Luuakse süsteemne ülevaade joonestamiseks vajalikust mitmekesisest teabest. Kinnistuvad kursuse jooksul omandatud sõnavara, teadmised ruumigeomeetriast ja oskused lahendada probleemülesandeid graafiliselt ning sellega seotud rakendustest ja elukutsetest, mis abistab õppijaid elukutsevalikus. Õppe vältel õpitakse analüüsima ruumigeomeetrilisi objekte ning lahendama probleemülesandeid graafiliselt.
Kursusel “Disainiprotsess” omandatakse teadmised ja praktilised kogemused probleemipõhiste ülesannete lahendamisel disainiõppes. Selle raames tutvuvad õpilased disainmõtlemise kui loomismeetodiga. Kursus tutvustab disainivaldkonna olulisemaid mõisteid, väljundeid ja ülesandeid ning annab aimu disainivaldkonna integreeritusest (keskkond, arhitektuur, objekt, toode, kommunikatsioon jne). Kursusel tutvutakse ja tehakse loovprojekti toel läbi disainiprotsessi olulisemad etapid – lähteülesande sõnastamine, sihtgrupi analüüs, analoogide otsimine, materjali ja ressursside analüüsimine, idee edasiarendamine ja vajadusel muutmine, lõpliku lahenduse esitlemine. Kursusel käsitletakse põgusalt ka visuaalse informatsiooni ja kirjatüüpide kasutamist, mis toetab loovprojekti esitlemist.
Kursus “Arhitektuur kui elukeskkond” tutvustab valdkonda, mis on vältimatult seotud urbanistliku elukeskkonna kujundamisega ja näitab selle kasutajapoolset vaatenurka. Kursus õpetab kriitilise pilguga hindama meid ümbritsevat tehiskeskkonda ja selle seoseid loodusliku keskkonnaga. Kursus õpetab nägema ja analüüsima erinevaid ruumilise keskkonna väljendusvahendeid, teadlikult suhestuma meid ümbritseva ruumi elementidega, ruumi esteetikaga ning mõjuteguritega. Kursusel tutvutakse arhitektuuriga erineva funktsiooniga hoonete, interjööride ja muu arhitektuurse keskkonna vaatlemise ja analüüsi kaudu. Praktiliste näidete ja ülesannete käigus analüüsitakse keskkonnas ja ruumis liikumist ja tegutsemist, tutvutakse peamiste disainiprotsessi ja ruumiõppe etappidega. Kursusel raames valmivad loomingulised projektid, mida presenteeritakse. Kursus õpetab kasutama lihtsamaid tehnilisi abivahendeid ja märkama seoseid teiste koolis õpetatavate ainetega.
Mooduli eesmärk
Seda moodulit valides saad Sa teada, mida tähendab rekreatsioon ja kuidas see aitab kaasa aktiivsele eluviisile. Omandad teadmisi ja oskusi ürituste korraldamiseks, mida saad ka praktikas ellu viia nii sündmuste korraldamisel koolis kui väljaspool kooli.
Moodulite kursused ja nende lühikirjeldused
Kursuse “Sissejuhatus rekreatsiooni” eesmärgiks on anda osalejatele teadmised rekreatsioonist ning tutvustatakse rekreatiivsete tegevuste erinevaid vorme, mille kõigi puhul on eesmärk üks – toetada inimese töövõime taastamist. Viimase roll ühiskonnas aina kasvab. Kursuse jooksul jagavad kogemusi praktikud nii rekreatiivses tegevuses osaleja rollist kui ka meeskonnatöö juhtimise valdkonnast. Samuti, antakse põgus ülevaade grupiprotsessidest välitegevustes ning rekreatiivsete sündmuste korraldamisest. Kursuse raames on õpilasel võimalus luua rekreatiivse rajatise projekt ja analüüsida juba olemasolevaid ning kursuselt ei puudu ka õppekäigud.
Kursuse “Turunduskommunikatsiooni alused ja sündmuskorraldus” eesmärk on anda osalejatele algteadmised turunduskommunikatsiooni alustest, põhimõistetest. Integreeritud turunduskommunikatsiooni näol on tegemist protsessiga, mille eesmärk on järjepidevalt kujundada ja edastada organisatsiooni sõnumeid, kombineerides selleks eesmärgipäraselt erinevaid kommunikatsioonivorme ja -kanaleid. Sündmuse (ürituse) korraldamine on üks paljudest võimalustest oma sõnumit edastada. Kursusel osalejad saavad baasteadmised ühe sündmuse korraldamise ettevalmistusest, läbiviimisest kuni kokkuvõtete tegemiseni. Sündmus ei ole pelgalt neli seina ja palju ansambleid – sündmus kannab endas alati sõnumit ning iga sündmuse osa/tegevus aitab osalejatel mõista sõnumi tuuma. Kursuse lahutamatu osa on praktiseerimine ehk koolisündmuste korraldamine huvijuhiga koostöös ja juhendamisel. Kursuse käigus jagavad oma kogemusi praktikud Eestist ning samuti toimub ühiskülastus(ed) valitud sündmusele, et näha, kuidas toimub ühe suurürituse produktsioon. Võimalus on selle kursuse käigus ellu viidud sündmus siduda oma praktilise tööga. Kursuse maht: 2 kursust.
Mooduli eesmärk
Filminduse huvilisena saad Sa selles moodulis kogeda filmikunsti väljendusrikkust läbi kirjanduse, väärtfilmide analüüsi ja luua ise algusest lõpuni üks lühifilm. Moodul toimub koostöös Balti Filmi-ja Meediakooliga (BFM).
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursus „Kirjandus ja film“ keskendub kirjanduse ja filmi kokkupuutepunktide analüüsimisele ning selle eesmärgiks on anda ülevaade nii filmikeele poeetikast kui ka sellest, kuidas film tänapäeval valmib. Õpilasel on kursuse läbimise järel põhiteadmised filmi olemusest, vastuvõtust ja mõjust vaatajale ning selle jooksul tutvutakse nii eesti kui ka maailmakirjanduse ainetel valminud filmidega.
Loe miks õppijad soovitavad just seda G2 moodulit
- Kui oled uudishimulik inimese kohta, siis tasuks valida see moodul.
- Sellepärast, et siin saab alati midagi uut teada iseenda kohta. Alati on tegevust, aga mitte üleliia. Õpetaja on väga sõbralik ja teeb nalja.
- Saab palju teadmisi füsioloogia ja tervise kohta.
- Põnev, toredad õpetajad, kasulik.
- Kui tulevikus on plaan minna meditsiini või üldse midagi inimesega seotut õppima, annab see moodul väga hea põhja alla. Isegi kui pole plaan sellist eriala võtta on moodul hariv ja huvitav.
- See on väga huvitav ja saab õppida rohkem nii ümbritseva maailma kui ka enda kohta.
- Moodulit soovitan ma neile, kes huvituvad inimese organismist ning sellest, kuidas keha töötab. Kui keegi tahab näiteks arstiks minna õppima, on see väga kasulik talle.
- Soovitaksin seda õpilastele, kellele pakub huvi meditsiinivaldkond või on lihtsalt huvitatud oma silmaringi laiendamisest.
- Kui keemia meeldib, siis saab viimasel perioodil seda uurida.
- Kui õpilasel on soov edaspidi, näiteks meditsiini valdkonnas, õpinguid jätkata, annab see sellise kerge kuid tõepärase tunde juba kätte. Täpsemalt, annab aimu, mida ja kui palju seda kõike tegellikult on, mis sellega seondub ja õppida vaja.
- Kui on soov saada uusi teadmisi inimese tervise kohta, siis on see õpilase jaoks loodud.
- Taskuraha ja kogemused ärimaailmas.
- Sellest sai hea firma kogemuse.
- Kõik, kes tahavad tegeleda sellel maastikul tulevikus saavad palju vajalikke teadmisi.
- Sest see on päriselt vajalik, saab hea firma kogemuse.
- Hea viis saada ülevaade ettevõtlusest.
- Moodulis saab aru miks on vaja teada keskkonnast ja kui suurt rolli mängivad seal firmad.
- Ettevõtlus on asi, mis ei kao kunagi ja eriti loodussõbralik ettevõtlus aitamaks meie loodust.
- Kui oled ettevõtlushuviline, siis see moodul on kindlasti sulle mõeldud. Hea võimalus katsetada, kuidas juhtida ja töötada oma ettevõttes. Loob ja annab perspektiivi, kas soovid ka tulevikus ettevõtlusega tegeleda.
- Saab kindlasti päris hea ülevaate majandusest ja aasta lōpu poole ka keskkonnamajandusest.
- Soovitan seda moodulit teistele noortele, kes on huvitatud ettevõtlusest, sest see moodul annab algteadmised ettevõtluses ja firma loomises. Lisaks on tunnid huvitavad ja nendes saab palju asju tehtud.
- Sellepärast, et see annab lihtsalt sulle nii palju eelist õpilasfirma rajamiseks.
- Annab hea ja elulise kogemuse kui planeerid tulevikus oma firma luua.
- Paljud tunnid oli kasulik info sellest valdkonnast. Pidi palju ise uurima asjadest.
- See on praktiliselt see, mida ma ootasin: kõik, mis seostub ITga, sellest räägitakse.
- IT moodulis läksime üle täpselt kõigest sellest, mida alguses arutasime, millest räägime ja õpime.
- Rohkem saad teada IT valdkonnast ja et see pole ainult programmeerimine.
- Mõnus rahulik, mitte liiga raske ja kohati põnev.
- Kui IT huvitab, siis see on ainuke valik.
- Hea rahulik tund, mis annab rohkem iseseisvust tegeledes omas tempos.
- See moodul annab üldteadmisi IT maailmast ning kuidas mingi asi töötama peaks. Lisaks saab ise teadmisi koguda erinevatest ülesannetest.
- Väga kasulik ja lõbus aine kui on natukenegi huvi IT vastu.
- IT on kasulik.
- Soovitaksin kursust kindlasti õpilastele, sest IT vajalikkus meie maailmas on igapäevaselt tõusuteel ning sellega end tuttavaks tegemine mõjub ühele noorele ainult positiivselt!
- Kõik kellel on IT vastu huvi leiab selle tunni huvitavana ja see aitab silmaringi selles vallas arendada.
- Õpid palju ja väga huvitav.
- Siin sai oma loovuse proovile panna, lisaks näed, et kõik saavad asjadest erinevalt aru, kõigil on erinev nägemus.
- Sest õpikeskkond on tore ning õpetaja suudab huvitavalt ning hästi ära seletada tunniteemad.
- Väga loov ja vaba, õpetlik kursus.
- Hariv ning tore.
- Kui sa tahad kas graafilise disaini, arhitektuuri või selle laadse alaga tulevikus tegeleda, siis soovitan väga.
- See moodul oli põnev, igaüks sai liikuda omas tempos (nt esitada tööd, siis kui olid valmis, mis on loovale inimesele hea, kuna loovust ei saa suruda) ning väga ainulaadsed ülesanded.
- Meeldiv õhkkond ning väga ägedad tunnid.
- Väga chill tund, kõik on avatud, õpetaja on parim.
- Moodul on huvitav ja tore. Tunnid on mõnusa ja vaba õhkkonnaga, kus valesid vastuseid pole. Läbi toredate ülesannete omandasime praktilisi ja kasulikke teadmisi.
- Õpetaja suudab kõigest väga põnevalt rääkida, hea sissejuhatus teemasse.
- Ainult nendele, keda huvitab arhitektuur ja joonestamine. Kui ei meeldi need siis pole mõtet seda moodulit võtta.
- Mõnus õhkkond, rahulik.
- Isegi kunstihuvi puudumisel või puudulikkusel annab moodul hea sissejuhatuse alasse ning võib olla see, mis kunstihuvi tekitab.
- Soovitan juhul, kui inimest tõesti huvitab disain ja ta tahaks sellega tegeleda.
- Neile, kellele meeldib asju korraldada sobib see väga hästi.
- Tuleb kasuks ükskõik millises eluvaldkonnas. Huvitav, aktiivne
- Arendab koostööd ja suhtlust.
- Sest see on hea põhi ja annab tulevikku rohkem valikuid.
- See aitaks kaasa nende UPT-le, samuti oli tore ka üritusi korraldada ning arvan, et see oleks põnev valik.
- Seda on lihtsalt alati vaja, ükskõik millal.
- Eluks vajalik, võimalus avastada oma kirg, saab näha ürituste tagamaid.
- UPT raames lihtne enda tööd teha, ei ole ainult istumine ja kuulamine vaid aktiivne tund.
- Siin on hea seltskond ja väga vabad õpetajad.
- Saab siduda oma UPTga.
- Seda võib minna ükskõik mis olukorras vaja.
- Sest sealt sai palju uusi teadmiseid.
- Ma soovitan seda moodulit, sest see on väga paindlik, huvitav ja lõbus. Alati saab midagi uut katsetada ja õppida.
- See on huvitav ja samas ka hariv.
- See on üleüldse huvitav ja sa saad aru palju paremini filmidest.
- See avardab silmaringi filminduse maailmas.
- See on nii hariv kui ka lõbus ajaviide.
- Kui õpilased tahavad rohkem teada saada filmimaailmast ning kuidas filmi päris mõttest aru saada, siis see kursus on neile suurepärane. Grupitööd ja arutelud on kursuse jaoks väga vajalikud ning tänu nendele kinnistuvad teemad ka paremini. Tõsiselt nauditavad ning läbimõeldud tunnid!
- Moodulis saab proovile panna oma loomingule poole. Väga huvitav oli teada saada, millest filmitegemine koosneb ja ka ise selles kätt proovida. Kindlasti sobib see moodul just neile, keda huvitab filmitegemine aga ka need kellele meeldib filme vaadata.
- Kõik meist on näinud sotsiaalmeedias analüüse filmide kohta. Analüüsimine on huvitav ja igapäevane oskus.
G3 moodulid
Mooduli eesmärk
Moodul on loodud Sulle, kui Sa soovid oma edasist haridusteed jätkata loodusteadustega seotud erialadel. Moodul sisaldab keemia, füüsika ja bioloogia süvakursust.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
„Elu keemia“ kursus on väga huvitav, kuid samas keeruline kursus. Teemad sobivad neile, kes soovivad jätkata haridusteed kõrgkoolis meditsiini, geeni- või keskkonnatehnoloogia, keemia või bioloogia vallas, kui ka neile, keda huvitab bioloogilise sisuga keemia lihtsalt silmaringi avardamise mõttes. Kursus tugineb gümnaasiumi keemia- ja bioloogiakursustes omandatud teadmistele ja oskustele. Elu keemia kursuse jooksul tutvutakse biomolekulide (sahhariidid, lipiidid, valgud, nukleiinhapped) ning nende ehituse eripäraga (stereoisomeeria). Tähelepanu pööratakse orgaaniliste ühendite ehitusega seotud küsimustele ravimitööstuses ja signaalmolekulidele ning retseptoritele keemilises infoedastuses. Töövormideks on loengud-seminarid ning arvutipõhised ja eksperimentaalsed praktilised tööd.
Kursus “Elufüüsika” on üles ehitatud õpilasele jõukohaste mikromaailma füüsika ja kosmoloogia probleemide lahendamisele. Õpilast juhendatakse tegema konkreetse probleemiga seonduvaid põhjendatud ja kompetentseid otsuseid praktiliste tööde sooritamise ja redelülesannete lahendamise teel arvestades probleemi loodusteaduslikke, tehnoloogilisi, majanduslikke, sotsiaalseid ja eetilisi dimensioone. Kursus toetab füüsika V kursust praktilise poolega, lisades juurde kogu füüsikaõpet koondavaid ülesandeid, loodusteadusliku mõtteviisi rakendamist. Kursust toetavad õppekäigud on võimalusel aktiivõppeprogramm Tartu observatooriumi Tõraverre, kiirgusfüüsika õppepäev Kopli Kiirguskeskuses ja Paldiski tuumajäätmejaamas.
Kursusel “Rakendusbioloogia” on vaatluse all loomade, taimede, seente ja bakterite klassikalised ning nüüdisaegsed rakendusbioloogilised võimalused, kasutamine tööstuses ja igapäevaelus. Ülevaate saab raku- ja embrüotehnoloogia tegevusvaldkondadest ning meetoditest: meristeempaljundus, embrüosiirdamine, kloonimine, tüvirakkudel põhinev rakuteraapia ning rakendusbioloogia seostest säästva arenguga. Kursuse üks osa keskendub geenitehnoloogia meetoditele ja rakendusvaldkondadele, muuhulgas geneetiliselt muundatud organismide kasutamisele toidus ja sellega seotud aspektidele.
Mooduli eesmärk
Moodul annab sulle võimaluse laiendada arusaamu erinevatest poliitilistest ideoloogiatest ning nende seostest seadusandlusega. Mooduli kaudu õpid tundma nii iseenda õigusi kui ka kohustusi ning seda, kuidas toimib Eesti õigusruum.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kui paned ette värviliste klaasidega prillid, näed maailma konkreetses värvitoonis. Ideoloogiatega on sarnane lugu: igal ideoloogial on ühiskonna toimimisest oma arusaam. Kursus “Poliitilised ideoloogiad” annab ülevaate tänapäeva poliitilistest ideoloogiatest, nende tekkelugudest, sarnasustest ja erinevustest. Kursuse käigus saad erinevate ideoloogiate vaadetest lähtudes mõista ja mõtestada ühiskonnas toimuvat ning võtta seejärel iga käsitletud ideoloogia suhtes isiklik argumenteeritud seisukoht.
Kursus “Inimene ja õigus” on oma struktuurilt üles ehitatud Eesti õigussüsteemi ja selle ajalugu arvestades. Kursus algab õiguse olemuse tutvustusega ning käsitleb seejärel Eesti õigussüsteemi ja – korraldust õigusharude kaupa. Õppesisu koostades on pööratud tähelepanu nii kõige olulisema teoreetilise materjali omandamisele kui ka selle tähenduslikuks muutmisele praktiliste näidete kaudu. Kursuse raames käsitletakse igapäevaelu puudutavaid teemasid läbi õigusprisma. Kursuse lõpetamisel peaksid õpilased saama õigusliku mõtlemise tööriistakasti ja olema võimelised nägema neid ümbritsevat õigusruumi avara pilguga ning oskama iseseisvalt toimida teda puudutavates lihtsamates õigusalastes probleemides.
Kursus “Õigus-ja kriminaalpoliitika” annab lühivaate kriminaal- ja õiguspoliitikasse, pakkudes kursuse jooksul võimaluse õppida igapäevaselt kriminaal- ja õiguspoliitikat kujundavatelt inimestelt ning näha mõne tegevasutuse tööd lähemalt nt (prokuratuur, kohus, advokatuur). Kursus sisustab gümnaasiumi- ja põhikooli õppekavas kõiki läbivaid teemasid (nt kodanikualgatus ja ettevõtlikkus, elukestev õpe ja karjääri planeerimine, tervis ja ohutus jmt).
Mooduli eesmärk
Kuidas ühiskond mõjutab iga indiviidi selles? Kuidas inimene tekitab ning saab lahendada ühiskondlikke ja keskkonnaalaseid probleeme? Kuidas omaenda tegevusega lahendada mõningaid ühiskonna valupunkte? Need on teemad, millega antud moodul tegeleb nii teoorias kui praktikas.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursus “Globaliseeruv maailm” on mõeldud õpilastele, kelle jaoks on olulised järgmised väärtused: ühiskonna ja looduse säästev ning jätkusuutlik areng, tolerantsuse säilitamine teiste kultuuride vastu ning rahvusvahelise koostöö edendamine. Õppeaine loob võimaluse mõista üleilmastumise põhjusi ja mõjusid ning olla aktiivne kodanik rahvusvaheliste arengueesmärkide ja jätkusuutliku inimarengu tundmise kaudu. Tundides antakse ülevaade sotsiaal-kultuurilisest, majanduslikust, poliitilisest ja keskkonnaalasest üleilmastumisest. Veel keskendutakse kursusel globaliseerumise põhjustele ja mõjudele nii arengumaade ning kui ka arenenud riikide näitel . Kursusel analüüsitakse aktuaalseid ühiskondlikke ja keskkonnaalaseid probleeme ning omandatakse igapäevaeluga seonduvate probleemide lahendamise ning kompetentsete otsuste tegemise oskused, mis aitavad õpilastel toime tulla muutuvas loodus- ja sotsiaalkeskkonnas. Õppe jooksul arenevad õpilaste oskused kasutada teabeallikaid ning hinnata kriitiliselt neis leiduvat teavet. Kursus on seotud UNESCO ühendkoolide tegevustega.
“Kurja võiduks on vaja ainult seda, et head inimesed ei tee mitte midagi” (E.Burke) Kursuse “Sotsiaalne ettevõtlikkus” käigus tutvume efektiivse altruismi mõistega ning arutleme, kuidas teha head hästi. Käsitleme ühiskondlikke ja keskkonnaalaseid probleeme Eestis ja maailmas ning vaatame, kuidas on erinevad organisatsioonid lähenenud nende lahendamisele ning mida saaksime meie ära teha. Tutvume kohalike sotsiaalsete ettevõtetega ning kuulame nende asutajate inspireerivaid lugusid. Kursus lõpeb oma sotsiaalse ettevõtlusega seotud projekti presenteerimisega ja võimaluse korral elluviimisega.
Kursusel “Praktiline psühholoogia” uuritakse, kuidas psühholoogiateadus tavaelus rakendub, kuidas väljenduvad individuaalsed erinevused ning kuidas need teadmised psühholoogiateaduse kaudu saadud on. Mõistab enda ja sotsiaalsete suhete toimimist, oskab analüüsida iseennast ja teisi sotsiaalses keskkonnas ning suhtlemisel, inimeste erinevustega arvestada ning hindab keskkonnategurite mõju inimkäitumisele Kursus lähtub eelkõige kursusel osalejate soovidest ja vajadustest ning meetoditeks eelkõige arutelu, juhtumianalüüs, õppekäigud, kohtumised praktikutega.
Teemade võimalikud näited: uni, stress, ärevusega toimetulek, depressioon, sõltuvus, jm.
Mooduli eesmärk
Õpetajaks olemine on suure mõjuga elukutse ja roll, mis sisaldab palju loomingut ja õppimisvõimalusi. Õpetaja on samamoodi juht, kui näiteks on seda ettevõtte juht, kelle põhiülesanne on tänapäeval toetada just oma inimeste, meeskondade arengut. Nii uurime ja katsetame moodulis kõike seda universaalset, mis on seotud inimeste arengu ja selle toetamisega.
Moodul algab enese- ja teiste inimeste juhtimise alaste teadmiste ja oskuste arendamisest ning jätkub võimalusega luua ja läbi viia innovaatiline projekt, millega panustad oma kooli arendamisse. Seejärel omandad teadmised, mis aitavad sul klassiruumi juhtida ning õpilasi juhendada. Kirsina tordil ootab Sind võimalus ka kõik eelnev praktikasse panna ja päriselt katsetada õpetajaks olemist. Kui Sa tahad tulevast ühiskonda kujundada, Sulle meeldib inimestega töötada ning protsesse mõjutada, siis see moodul on just Sinu jaoks.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kohtume nii iseenda kui erinevate juhtidega. Käsitleme teemasid nagu eneseteadlikkus, enesejuhtimine, motivatsioon, suhtlemine, meeskonna juhtimine. Teeme läbi ka mitmesuguseid harjutusi ja katsetame erinevaid praktikaid. Kursuse raames teeb teiste seas meiega koostööd Belbin Eesti ja Mats Soomre, kelle abil saame lähemalt tundma inimeste rolle meeskonnas Belbini järgi ja kaardistada igaühe tänased omaseimad rollid ja eesmärgid edasiseks.
Läbivalt kasutame õpiprotsessis meetodeid, mis toetavad vastutuse võtmist enda õppimise eest.
Kursus “Haridusinnovatsioon” on juhtimis- ja meeskonnatöö põhjalikum praktika, mida iseloomustab katsetamine ja õppimine läbi tegutsemise. Kursuse jooksul toimetame meeskondades ja teeme läbi disainiprotsessi minimudeli, eesmärgiga leida loovaid lahendusi enda jaoks olulistele haridusvaldkonna küsimustele. Meie siht on ambitsioonikas – teha paremaks Viimsi Gümnaasiumi ja miks mitte laiemalt kogu Eesti haridust!
Kursuse käigus kohtud enda kui uuendajaga ning arendad uuendaja mõtteviisi.
Kursusel “Õpikeskkonna loomine ja praktika” saad sa vajalikud teadmised ja oskused tunni ülesehitusest, erinevatest meetoditest, mida õppeprotsessis kasutada, tagasisidestamisest ning käitumise juhtimisest klassiruumis. Kursus annab osalejatele vajalikud tööriistad, mida praktika käigus kasutada. Praktika käigus saad end proovile panna õpetajana, kasutades mooduli teistel kursustel omandatud teadmisi ja oskusi. Oluline osa praktikas on eneseanalüüsil ja tundide reflekteerimisel.
Mooduli eesmärk
Mooduli eesmärgiks on laiendada silmaringi kaunite kunstide (muusika, kunsti ja teatriga) seotud valdkondadest, et aidata kaasa noore edasiõppimise valikutele. Moodulkursuste jooksul õpilased kogevad erinevaid loomevorme, mis ärgitavad neid endid ise looma midagi kas üksi, paaris või grupis.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursuse “Muusika loomine” käigus sukeldume muusika loomise maailma. Uurime, kuidas on muusika loomine ajas muutunud ning tutvume ka erinevat tüüpi muusika loojatega. Kursuse teises pooles paneme end ise muusika loojatena proovile. Tutvume noodistusprogrammiga ning loome ise elektroonilist muusikat.
“Kaasaegse kunsti” kursusel alustame küsimustega mis on kaasaegne kunst, kuidas sellega suhestuda ja kuidas seda tehakse? Kursus tutvustab kaasaegse kunsti peamisi põhimõtteid ja loomemeetodeid, selgitab kunsti muutumist ajas ja rolli ühiskonnas. Vaatame, millised võivad olla kunsti loomise erinevad võimalused ja tehnilised võtted tänapäeval ja kuidas toimib praktiline kunstielu. Kursuse teoreetiline osa on jaotatud teemaplokkideks, mis sisaldavad visuaalseid näiteid, arutelu ja praktilisi harjutusi, lisaks külastame näitust, kunstnikku ja kunstiasutust. Kursuse loomingulises osas saab iga õpilane reaalselt läbi teha kaasaegse lähtepunktiga kunstiteose loomise protsessi.
Kevadine kursus pealkirjaga „Loomepraktika“ annab õpilasele võimaluse gümnaasiumi jooksul õpitu endale meelepärasel viisil tervikuks siduda. Kursuse lõpus esitleb iga õpilane teost (lavastuslik, installatiivne, loeng, ettekanne, video), mis tegeleb lisaks valitud teemale ka mõne kaasaegsele kunstile olemusliku küsimusega. Kursuse jooksul toimuvad toetavad praktikumid-kohtumised erinevate professionaalidega.
Selle mooduli kaudu on Sul võimalus tutvuda inseneri elukutsega ja erinevate inseneeria valdkondadega. Moodul populariseerib tehnoloogia valdkonda ning annab praktilisi teadmisi ja oskusi, mida vajavad insenerid oma igapäevatöös. Mooduli juhendajateks on spetsialistid, kes lõpetanud Tallinna Tehnikakõrgkooli või õpetavad TalTechis.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Moodul algab 1. perioodil kursusega “Sissejuhatus inseneeriasse” eesmärgiks on tekitada huvi inseneeria valdkonna vastu. Kursus tutvustab erinevaid inseneeria valdkondi kaasates spetsialiste ja praktikuid.
Kõik õpilased loovad google sites keskkonnas õpimapi, kuhu postitavad välislektori loengu reflektsiooni, mille koostamisel on aluseks Gibbsi reflektsiooniring. Kursuse jooksul mõõdavad õpilased õppimisele kasutatavat aega rakendusega Toggl, sest insener on ennast juhtiv ja süsteemne mõtleja.
2. perioodi kursus koosneb kahest osast:
“Mudelprojekteerimise” käigus tutvustatakse õpilastele hoonete projekteerimises kasutatavaid tarkvarasid. Tutvustatakse nii 2D joonestustarkvara kui ka 3D modelleerimistarkvarasid. Antakse ülevaade hoonete mudelprojekteerimise protsessist ning kursuse tulemusena modelleerivad õpilased SketsUp’is oma kodust 3D mudeli.
“Praktilise robootika” eesmärgiks on avardada õpilaste silmaringi varakult juba gümnaasiumis robootika vallas. See tähendab, et tegeletakse päriselt praktilise mehaanika poolega, minnakse rohkem süvitsi elektroonikasse, kui seda muidu koolis tehakse ja õpitakse veidikene ka praktikas robotite programmeerimist. Lisaks annab antud kursus head eeldused edaspidi sujuvaks meeskonnatööks, kus igaühel on oma kindel roll meeskonna toimimisel ja lõpptulemuse saavutamisel.
3. perioodi kursus koosneb kahest osast:
“Hoonete sisekliima ja energiatõhususe” osas tutvutakse hoonete energiatõhususe ja sisekliima hindamise põhimõtetega ning meetoditega, kuidas seda tagada. Õpe toimub kombinatsioonina loengutest, ekskursioonidest laboritesse ja iseseisvast tööst. Kursuse läbimiseks tuleb rühmatööna teostada paari nädala jooksul sisekliima mõõtmisi ja tulemuste analüüs või analüüsida eramu energiatõhusust ning pakkuda välja lahendusi selle parandamiseks.
“Energeetikas kasutatavad tehnoloogiad” raames räägitakse erinevatest tehnoloogiatest, mida kasutatakse erinevates energeetika sektorites – transport, soojus, elekter. Selgitatakse seoseid erinevate energeetika sektorite vahel ning arutletakse jätkusuutliku energeetika teemadel. Kursuse loenguteemasid toetavad praktilised arvutused, seminarid ja ülesanded. Lisaks on kursuse raames plaanis teha ka praktilisi töötubasid.
Loe miks õppijad soovitavad just seda G3 moodulit
- Väga silmaringi avardav moodul. Kui soovid tulevikus õppida loodusteaduste suunas, siis see moodul on sinule! Moodul aitab kitsendada valikuterohkust ning aitab leida või otsustada tuleviku erialade vahel. Moodul tekitas minus väga suure huvi nii füüsika kui ka rakendusbioloogia vastu.
- Kui on huvitatud antud valdkonnaga siis ilmselt muud valikut ei olegi.
- See on loodusteaduste huvilistele hea.
- Ägedad tunnitööd olid.
- Annab hea sissejuhatuse loodusteadustesse, mis aitab otsustada tulevase eriala valikut, ning aitab ka silmaringi avardada.
- Kellele meeldivad loodusteadused, siis see kindlasti sobib neile.
- Kuna moodulit õpetab n-n “kuldne trio” ning siin olles saab iga inimene loodusteadustes paar sammu edasi.
- Õpetajad andsid suurepärase ülevaate, milline võib ülikoolis teaduse õpingud välja paista. Teadmisi saab kasutada ka igapäevaeluga, nt kuidas teha kalja, füüsikas sai teadmisi astronoomia kohta ja keemias sai toidu ja muude ainete kohta uusi kasulikke teadmisi.
- See moodul avardab silmaringi ning on väga huvitav oma teemade poolest.
- Tohutult põnev ja eriilmeline kursus. Õigusruumi osa õpetas vajalikke teadmisi ja seadusi, mida on meil kõigil tulevikus vaja. Näiteks üürilepingu koostamine ja oma õiguste tundmine. Politoloogia osa laiendas silmaringi ning andis hea ülevaate, kuidas poliitika ja erakonnad toimivad. Kuritöö ja karistus oli aga minu isiklik lemmik osa moodulist. Räägiti palju teemadest, mida ühiskond üldiselt vaiba alla pühib ja millest eriti rääkida ei taheta. Kõige põnevam osa oli minu jaoks see, kui lektorid rääkisid isiklikest kogemustest juhtumitega, mis andis kursusele veelgi lisaväärtust.
- Kui kedagi huvitab tsiviilvaldkond või midagi, mis oleks seotud õigusega, siis see on kindlasti see moodul, mille peaks valib. Moodul oli huvitav ning hariv. Tegelt peaks kohustuslik olema kõikidel õpilastel kuritöö ja karistuse moodulaine, sest paljud tunnid sealt seletasid väga lihtsalt lahti, kuidas seadused, kohus, karistusseadustik Eestis töötab.
- See on hästi mitmekülgne ja kaetakse mitmeid elu valdkondi. Enamus on uus kõigile ja palju avastada.
- Moodul oli ääretult põnev ja kõigile huvilistele kindlasti palju andev.
- Annab hea põhja ja alusteadmised valdkonnast.
- See on eluliselt väga oluline ning ääretult huvitav.
- Kohati eluline ja lihtsalt huvitav.
- Soovitan seda moodulit teistele, sest selles õpib terve maailma toimimise, ühiskonna ja enda kohta.
- Soovitaksin seda moodulit teistele, kuna see oli väga huvitav, vajalik ja silmaringi laiendav moodul.
- Annab palju uusi teadmisi nii maailma, Eesti kui ka iseenda kohta.
- Sa saad aru kas sa tegelikult tahad olla õpetaja või mitte.
- Avastad enda kohta palju.
- See arendab silmaringi isegi, kui õpilane ei taha õpetajaks saada.
- Vaga mõnus chill kursus on.
- Selles moodulist saab väga kasulikke nippe ja teadmisi õppimise, õpetamise ja juhtimise kohta. Isegi kui õpetajaamet ei ole päris sulle, siis saab kogemusi juhtimise alaselt ja kes teab, äkki sellest kursusest tulevadki suured firmajuhid lõpuks välja.
- Praktiline ning need teadmised ja oskused ei jookse mööda külge maha, lisaks on klassi ees väga vahva õpetaja, kelle tunnis on hea olla.
- Soovitan seda, sest see moodul arendab erinevaid omadusi: ajaplaneerimine, juhtimine, koostöö ja palju muud.
- Sain läbi viia tunde, enne ei teadnud kas see on ainult koolipingis istumine ja õppimine kuidas õpetaja olla.
- Ma ei osanud eriti midagi oodata, sest see kursus oli nii uus ja teistsugune.
- Moodulist sain ma teada kõik, mida ma sügisel mõtlesin, et oleksin tahtnud. Moodul ei olnud kuidagi igav, vaid pigem just tore ja lõbus.
- Väga lõbus ja loovust treeniv moodul.
- Kui mõtlen, et milline võiks olla loomemoodul, siis täpselt need kolm asja peaksid seal olema. Muusika, kunst ja teater. See moodul on olnud väga põnev ning silmi avardav kogemus, usun, et just selliseid teadmisi läheb mul elus vaja, et olla haritud noor inimene.
- Ma arvasin, et see moodul keskendub ainult loomisele, kuid minu üllatuseks tegime me palju erinevaid harjutusi, näitlesime jne.
- Kindlasti andis see mulle uusi teadmisi kunstist, mida ma ka lootsin. Samuti oli moodul väga värskendav ja lisas igapäevastele tundidele loomingulisust juurde.
- Kui oled huvitatud natuke muusikast, kunstist ja teatrist, siis see on sulle hea moodul, sest see annab väga hea ülevaate kõigile ja avardab nendes valdkondades silmaringi. Samuti on juhendajad väga lõbusad, vastutulevas ja avatud meelega.
- Tegelikult arvasin, et moodul ei ole nii lõbus, kui ma lootsin, aga nüüdseks saan öelda, et see oli palju vahvam, kui ma arvata oskasin. Kõik õpetajad tegid suurepärast tööd ja moodulite kirjeldus vastas sisule.