Lisaks kohustuslikele kursustele peab iga õpilane valima endale igaks õppeaastaks huvipakkuva mooduli ehk 3-kursuselise valdkonnapõhise ainepaketi. Igal aastal võib valida erineva valdkonna mooduli või jätkata sarnases valdkonnas. Kokku tuleb gümnaasiumi jooksul läbida kolm moodulit, mis teeb kokku 9 kursust. Mooduli valikuga tuleb läbida kõik mooduli kursused.
G1 moodulid
Mooduli eesmärk
Moodul “Loodus ja keskkond” on loodud Sulle, kui Sind huvitab loodusvaldkond ja soovid läbi vahetu looduse tunnetamise saada ülevaadet meid ümbritsevast keskkonnast ja va
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
“Praktiline loodus” kursusel saab ülevaate igapäevaselt inimest ümbritsevatest taime-, looma-, seene- ja bakterite liikidest, nende võimalikust kasulikkusest ja ohtudest inimesele kokkupuutel nii looduses kui toidulaual. Tutvutakse näiteks kalapüügi, jahipidamise reeglitega, võõrliikide ja ohustatud liikidega, mürgiste ja eksootiliste taimedega. Teemade valik sõltub kursusel osalejate huvidest. Võimalusel kasutatakse õpet avatud õpikeskkonnas: looduses, loodusmajades, Tallinna Loomaaias ja Tallinna Botaanikaaias.
“Loodus, tehnoloogia ja ühiskond” kursusel käsitletakse teemasid, kuidas sotsiaalsed, poliitilised ja kultuurilised väärtused mõjutavad teaduslikke uurimusi ja tehnoloogia arengut ning vastupidiselt, kuidas viimased mõjutavad ühiskonda, poliitikat ja kultuuri. Kursus aitab õpilastel mõista saavutusi ja suundumusi loodusteadustes, määrata loodusteaduslikke probleeme argielusituatsioonides, hinnata riskitegureid ning prognoosida loodusteaduste ja tehnoloogia mõju inimesele ja keskkonnale. Kursuse raames lahendatakse erinevaid probleeme ning tehakse otsuseid ja praktilisi töid, koostatakse esitlusi, postreid, kirjutatakse kriitilisi esseesid jne.
“Kliimamuutused” annab mitmetahulise ülevaate kliima- ja keskkonnamuutuste teemadesse, käsitledes nii muutuste loodusteaduslikku tausta kui muutustele reageerimist ühiskonnas. Kursuse esimesel pooles vaatleme süstemaatiliselt globaalsete kliimamuutuste põhjuseid ja tagajärgi ning kursuse teises pooles arutleme ühiskonna hoiakute ja kliimapolitiilistel teemade üle. Kursuse lõpuks on õpilasel põhjalik ülevaade ja sisukas arusaamine kliima- ja keskkonnamuutustest nii looduses kui ühiskonnas.
Mooduli eesmärk
Moodul on loodud Sulle, kui oled huvitatud majandusest ning ettevõtlusest. Kolme üksteisega otseses seoses olevast kursusest saad Sa esmase ettekujutuse, teadmised ja ka praktilise kogemuse majanduskeskkonna toimimisest. Kursuste raames külastavad meid majandusvaldkonna spetsialistid ja juhid ning teeme õppekäike. Mooduli käigus analüüsitakse majandusnäitajaid ja ettevõtluskeskkonda. Arutletakse majandust mõjutavate sündmuste ja uudiste üle. Õpitakse tundma ettevõtluse põhiprotsesse ning kirjeldama ärimudeleid.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursus “Sissejuhatus majandusse” annab õpilastele algteadmisi turumajandusest, nõudlusest ja pakkumisest turul, selgitab tarbijate ja säästjate mõistet. Kursuse õpiväljundiks on baasteadmised majanduskeskkonnast. Kursuse eduka läbimise tasuks on teadmised, mis aitavad mõista, miks inimene tarbib ja miks poes müüakse kaupu. Kursuse õppemetoodika on loengud, harjutused, mängud, iseseisev ning grupitöö, külalisesinejad ja õppekäigud.
Kursusel “Majanduskeskkond” liigutakse eelneval kursusel käsitletud mikroökonoomika tasandilt makroökonoomika tasandile. Käsitletakse teemasid nagu tööjõuturg, raha ja pangandus, riik ja riigieelarve, majandussuhted ja rahvusvaheline majandus. Kursuse läbinu tunneb turunduse algtõdesi, omab ülevaadet tootmise põhimõtetest, tunneb riigeelarve tulude ja kulude allikaid ja arvestamise põhimõtteid ning oskab kirjeldada raha ja pankade rolli majandusringluses. Kursuse õppemetoodika on loengud, harjutused, mängud, iseseisev ning grupitöö, külalisesinejad ja õppekäigud.
Mooduli eesmärk
Kui sa oled reaalainete huviline, siis moodul annab sulle võimaluse laiendada ja süvendada teadmisi matemaatikas ja füüsikas.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Matemaatika ei teeni ainult iseenese huve. “Loogika” kui matemaatika põhiline tulemusteni jõudmise viis on leidnud laialdast rakendamist näiteks arvutiteaduses, keeleteaduses ja üleüldse inimtegevuses tervikuna, sest inimese täisväärtuslik areng ja toimetulek ühiskonnas ei ole mõeldav ilma loogilise mõtlemise kultuurita. Kursus “Loogika” keskendub mõtlemis- ja (matemaatilise) arutlusvõime arendamisele läbi erinevate valdkondade ülesannete. Kursus õpetab eelkõige loogilist tulemusele viivat lahendusoskust ja on samas heaks meetodiks matemaatika sisu arusaamisele. Õppe vältel tulevad käsitluse alla nii traditsiooniline loogika, mille raames õpitakse loogikaseaduseid tundma kui ka kaasaegne loogika, mille juures tegeletakse lausearvutuse alustega, õpitakse sõnastama matemaatilise sisuga väiteid, tõestatakse mitmesuguseid väiteid ja tuntuid valemeid erinevate meetodite abil, saadakse teada, mida tähendab paradoks ning uuritakse igapäevaelu probleeme ja arutletakse nende matemaatilisuse üle.
Kursus “Matemaatika süvaõpe” käsitleb koolimatemaatika täiendavaid teemasid. Kursuse eesmärk on matemaatikaalaste teadmiste toetamine ja arendamine läbi keerukamate ülesannete lahendamise ning kindla aluse rajamine gümnaasiumi järgnevate klasside laiale matemaatikale. Tähtsal kohal on tõestamine ja põhjendamine, mille põhiteadmisi on õpitud Loogika kursusel. Kursuse lõpuks oskab õpilane õpitut rakendada, tuleb toime keerukamate ülesannete lahendusmeetodite välja pakkumisega ning lahendamisega.
Kursuse “Praktiline füüsika” sisuks on õpilasele jõukohaste kinemaatika ja dünaamika probleemide lahendamine. Õpilast juhendatakse tegema konkreetse probleemiga seonduvaid põhjendatud ja kompetentseid otsuseid praktiliste tööde sooritamise ja redelülesannete lahendamise teel arvestades probleemi loodusteaduslikke, tehnoloogilisi, majanduslikke, sotsiaalseid ja eetilisi dimensioone. Suur rõhk on mõõteriistade õigel kasutamisel, mõõtmiste täpsusel, aga ka veapiiride arvutamisel erinevate meetoditega ja tõepärase vastusevahemiku andmisel. Kursus toetab füüsika I ja II kursust praktilise poolega – laboratoorsed tööd ja pikemad mitme füüsika valdkonnaga seotud redelülesannete arvutused. Kursuse lõpus on õpilane võimeline koostama iseseisvalt praktilise töö protokolli ja otsustama sobiva mõõte- ja veaarvutusmetoodika üle.
Mooduli eesmärk
Moodul annab hea üldkultuurilise ettevalmistuse ning keskendub kultuuri-, keele- ja kirjandusküsimustele läbi õppekäikude, arutelude, praktiliste tööde.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursuse “Kultuurisüst” käigus õpitakse teadvustama ja mõistma kultuuri mitmekülgsust, selle mõju ning vajalikkust meie igapäevaelus. Kursus hõlmab endas erinevaid kultuurivaldkondi nagu muusika, kunst, kirjandus, teater, mille sügavamat tähendust aitavad mõista õppekäigud erinevatesse kohtadesse.
Kursus „Mõtteplahvatus“. Kui sa peaksid valima, kas hukata süütu laps, et maailmast igaveseks sõjad kaotada, siis kas sa teeksid seda? Kas see on fakt, et maakera on lapik? Kui sa kontrolltöö ajal spikerdad, siis kas sa lähed pärast surma põrgusse? Kursus sisaldab eelkõige taoliste küsimuste esitamist ja nende üle arutlemist, kuid selle käigus luuakse ka ülevaade filosoofia ning üldisemalt elu põhiprobleemidest ja uuritakse, kuidas need kajastuvad kirjanduses, filmides ning kõiksugu kunstis laiemalt.
Kursuse “Loovkirjutamine” käigus arendatakse oma kirjalikku eneseväljendusoskust ning luuakse erinevaid ilukirjanduslikke tekste. Kursuse raames tutvutakse nii kirjutamisprotsessi erinevate etappide ja teiste kirjutamist puudutavate aspektidega kui ka kirjutatakse erinevaid luule-, proosa- ja draamatekste ning analüüsitakse neid.
Mooduli eesmärk
See moodul sobib Sulle, kui tahad end loominguliselt arendada, erinevates meediavaldkondades proovile panna, kaalud tulevikus ajakirjanduse, kommunikatsiooni, suhtekorralduse või reklaaminduse õppimist, kuid võime mõista meediasüsteemi peensusi ning osata karmis meediadžunglis ellu jääda on tänapäeval vajalik absoluutselt kõikidel elualadel. Mooduli kursused on praktilise suunitlusega, toimuvad erinevad õppekäigud ning on väga kontaktide tihe – saame tuttavaks paljude meediamaailmas tegutsevate professionaalidega.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursuse “Sissejuhatus meediasse” eesmärk on õpilaste meediateadlikuse tõstmine. Selle fookuses on infoühiskonna toimimine ning meedia roll ja vastutus. Kursus annab ülevaate erinevatest meediavormidest, nende kujunemisloost ja toimimispõhimõtetest. Samuti julgustab see õpilasi olema teadlikud, nõudlikud ja kriitilised meediatarbijad, kes oskavad selles orienteeruda, meediaga suhelda ning end meedias väljendada. Kursuse ainekavas on oluline rõhk õpilaste praktilistel töödel, rühmatöödel ning õppekäikudel valdkonnaga seotud organisatsioonidesse.
Kursuse “Sotsiaalmeedia võimalused ja riskid” eesmärk on tõsta õpilaste sotsiaalmeedia tarbimise ja kasutamise teadlikkust. Selleks mõtestame lahti sotsiaalmeedia mõiste ning teeme ülevaate erinevate sotsiaalmeediakanalite eripäradest, võimalustest ja ohtudest nii sisu tarbimise kui ka loomise vaates. Lõpuprojektina valmib õpilastel grupitööna sotsiaalmeediakampaania.
“Telesaadete tootmine” kursuse eesmärk on anda õpilastele ülevaade, kuidas sünnivad saated – millest alustatakse formaadi loomist ning kuidas jõuab kritseldust paberilt teleekraanile. Kuruse jooksul saab õpilane end proovile panna mitmes erinevas rollis, luues saatele sisu. Samuti arendada kriitilist mõtlemist ja analüüsivõimet, eneseväljenduse ja esinemisoskust, oma arvamuse väljaütlemise julgust. Kursuse lõpetanu saab aru, kuidas tehakse telesaateid, mida ja keda on selleks tarvis ning loodetavasti mõistab ka, milline roll meeskonnas teda kõige rohkem kõnetab.
“Inimese ja jõutreeningute anatoomia” kursusel saadakse põhjalikum ülevaade Viimsi jalgpalliklubi toimimisest, kuidas on organisatsioon üles ehitatud. See võimaldab tõmmata paralleele esimesel kursusel külas käinud korvpalliklubiga. Kursuse üheks oluliseks teemaks on ausa spordi põhimõtted treeneri, kohtunike, mängijate ja lastevanemate vaates. Kursusel hinnatakse samuti treeneri tööd ja vaadeldakse erinevaid treeneri tüüpe. Samuti vaatame, kuidas jalgpalliklubid end turundavad ja otsivad sponsoreid. Iga õppija saab kursusel läbi viia ühe osa jalgpalli treeningust.
Loe miks õppijad soovitavad just seda G1 moodulit
- Olen väga rahul selle mooduliga. Õpetajad olid väga toredad ja oskasid hästi teemasid seletada ja õpilasetele arusaadavamaks teha.
- Laiendab silmaringi, on huvitav. Samas on suhteliselt pingevaba ja rahulik. Väljasõidud ja huvitavad tegevused.
- Väga huvitav, sain teada uusi teadmisi, mida saan igapäevaelus kasutada. Mulle meeldisid õppekäigud ja kreemi tegemine. Õpilastel oli võimalus välja pakkuda teemasid, mille kohta me õpime ja see oli väga tore.
- Soovitaksin moodulit õpilastele, kes on looduse huvilised kuna saab palju uut informatsiooni teada ning käia looduses.
- Saab ringi liikuda, tore ja õpetlik, avardab silmaringi.
- Kui soovid teada reostusprobleemide ja lahenduste kohta, siis viimane kursus on väga huvitav.
- Kui sulle meeldib keskkond ja kliima ning sind tõsiselt huvitab see teema, siis see on moodul, kus saad ennast selles vallas arendada. Õpetajad valdavad teemasid ja tunnid on põnevad:)
- Rahulik ja pole liiga raske, õpetajad on toredad.
- Õppekäik oli põnev, moodul on kasulik, et hoida ära kliimamuutuste probleeme tulevikus.
- Toredad õpetajad ja huvitavad teemad, millest võiks tänapäeva noor teada.
- Moodul aitab mõista ümbritsevat keskkonda ning annab ülevaate sealsetest probleemidest.
- Kui majanduses juba väike huvi on siis soovitan.
- Kasulik tulevikuks.
- Moodul on piisavalt lihtne, kuid siiski vajab pingutust. See pingutus on teistsugune, see on põnev, sest teemad on väga toredad ja ülesanded huvitavad.
- Siit saab teadmisi, mida läheb tulevikus vaja, saab paremad teadmised majandusest.
- Kui tahetakse teada huvitavaid maailmafakte ja majanduse algtõdesid, siis võiks selle võtta.
- Õpetab eluks vajalike asju.
- Soovitan, kui huvitab silmaringi avardamine ja ettevõtlus.
- Sellest moodulist saad vajalikud majanduse algteadmised kogu eluks. Selleks, et see omandatud info kasuks tuleks, ei pea isegi antud valdkonnas töötama, see tuleb kasuks igas elu valdkonnas.
- Moodul võimaldab omandada baasteadmised majandusest ning mõelda õpilasfirma loomise peale.
- See on hea põhi, kui on soov võtta nt G2s ettevõtluse moodul või tegeleda tulevikus majanduse/ ettevõtlusega.
- Kui inimest huvitab majandus ning ta tahab saada aimdust, mis tähendab teha oma ettevõte, siis soovitan seda moodulit.
- Sest äriplaan on vajalik.
- Hea koht, kus arendada oma oskusi kui soovid tulevikus ettevõtjaks saada.
- Õpilased saavad õppida majanduse alusest. Erinevad mõisted, tehted, raha tähtsus jne.
- Saab käia väljasõitudel ja tunnid on huvitavad.
- Kui huvitab matemaatika ja füüsika, siis ma ei näe põhjust, miks ei peaks seda moodulit valima, sest mõlema aine kohta saab palju juurde teada.
- Kui sul on tõsine huvi matemaatika suhtes ja oled selles valdkonnas motiveeritud siis see sobib sulle, muidu mitte.
- Kui tahad midagi õppida, mis tuleb ülikoolis kasuks, siis vali reaalmoodul.
- Soovitan seda neile, keda reaalselt huvitab matemaatika ja füüsika.
- Kui oled huvitatud reaalainetest on see moodul sinu jaoks, sest seal tegeleme reaalülesannetega.
- Mu ootused olid, et õpin reaalainete kohta juurde ja täpselt seda see moodul mulle andis.
- Ainult siis kui sa oled VÄGA huvitatud reaalainetest.
- Väga kasulik moodul, meeldis see, et sai mõtiskleda raskemate teemade üle.
- Õppisin loogika kasutamist matemaatikas, sain füüsikaks vajalikke teadmisi, uusi võtteid matemaatikas jms.
- Moodul valdab hästi palju erinevaid teemasi ja oli väga ōpetlik.
- Vaga hea moodul, raske ja huvitav.
- Põhjalikud teadmised kõiges, mis seostub kirjutamisega. 1 kursuse jooksul tehti palju külastusi kinno, teatrisse, näitusele jne.
- Avardab silmaringi ja kui meeldib kirjutamine ning kultuur, siis see on õige koht.
- Hea viis, kuidas enda loovust arendada ja silmaringi laiendada.
- Saab palju uusi teadmisi kirjandusest ja oma raamatu koostamine on põnev kogemus.
- Õpetajad annavad sulle vabad käed erinevate ülesannete tegemisel. Paljud ülesanded klassiruumist väljas.
- Sest see on väga hea kogemus ning siit saab oskuseid, mis tuleb tulevikus kasuks.
- See on väga loominguline ning annab palju vabadust.
- Õpetajad on toredad ja saab juurde õppida palju huvitavat. Saab olla sina ise.
- See moodul erineb teistest sellega, et laseb luua uusi asju ise ja ka enda sisse vaadata. Õpilased saavad katsetada, ilma et peaks kartma teha vigu. Kindlasti arenesid ka õigekirjaoskused.
- Tõesti huvitav, sobib loovatele inimestele, seob õpilasi omavahel ning aitab ennast paremini tundma õppida.
- Soovitan seda moodulit siis, kui sulle meeldib palju kirjutada.
- Aitab lükata piisavalt palju mugavustsoonist välja ning enda oskusi nii kirjutamises kui eneseanalüüsis arendada.
- Moodul algab kursusega, mis tutvustab igasuguseid kultuuri liike. Käisime palju koolist väljas erinevates kohtades (selle arvelt sai hiljem kooli tulla:)) ja tutvusime erinevate õpetajatega. Teine kursus keskendus müütidele ja kirjandusele, rohkem sai uurida ja kuulata, nii et pigem lihtne. Viimases kursuses sai ise käed külge panna ja katsetada erinevaid luulevorme, koos kirjutamist, muusika saatel kirjutamist ja muidugi ka panna oma juttudest kokku oma raamat. Kuna palju reegleid polnud, sai panna oma loovuse proovile ja kirjutamist nautida.
- Saab lasta oma loovuse valla. Avatud õhkkond. Moodultunnid ei ole hirmsad või nõmedad ei mingilgi moel.
- Saab palju infot meedia kohta ja erinevad iseseisvad ning gruppides ülesanded.
- Palju õppekäike ja praktilist tegutsemist.
- Saab tegeleda sotsiaalmeediaga ja ka ohtralt teadmisi erinevate meedia valdkondade kohta.
- Kerge ja ei ole väga pingeline, kui grupp ja sina hoiate tähtaegadest kinni.
- Saab uusi teadmisi ja põnevaid kogemusi.
- Soovitan siis, kui sa oled kindel et tahad midagi sellist tulevikus teha.
- Väga palju sai teada nii ajakirjandusest, telemeediast kui ka sotsiaalmeediast.
- Kui sulle meeldib meedia ning tahad saada paremat selgitust mida mingi valdkond endast kujutab, siis on see hea valik.
- Põnev ning tänapäeva maailmas vajalik.
- Saab rohkem teada sotsiaalmeediast ja telesaadetest.
- Saab oma kogemust kas sarja, kampaania või artikli loomisel. Laiendab silmaringi.
- Hea loominguline moodul.
- Sport on parim viis, kuidas enda aju treenida, lisaks lugemisele ja õppimisele. Igaüks peaks kuidagigi ennast liigutama, mistahes viisil ja kui kool võimaldab moodulit mis tegelebki sellega siis pole olemas paremat võimalust, et ennast liigutada.
- Arvan, et kõik, kes tunnevad huvi spordi vastu hindaksid seda moodulit ning oleksid tänulikud, et selline võimalus on antud!
- Kui sa oled spordihuviline, siis lihtsalt vali spordimoodul. Muidu pärast kahetsed nagu paljud kooli peal.
- Saad arendada enda tervist ja teadmisi.
- Inimene ja sport moodulis saab proovida erinevaid spordialasid. Tunnid toimuvad spordisaalis ja klassiruumis. Külalised käivad rääkimas vajalikest teemadest ja on oma ala asjatundjad. Õpetaja on väga tore ja vastutulelik.
- Väga huvitav ja mitmekülgne. Haldab väga palju erinevaid spordialasid ning neid saab ka ise läbi proovida. Väga arendav, tutvusime vähemalt viie erineva spordialaga ka ise praktikas. Ka teooriatunnid olid huvitavad, sest juhendajad olid rõõmsameelsed ja motiveerivad.
- Saad teha midagi aktiivset, klassiruumist eemal. Vahepeal saad ka kuulata erinevaid sportlasi, nende lugusid ning ülevaade ka vaimsest tervisest.
- Saab proovida uusi põnevaid spordialasid ja saad taas avastada spordialasid, mis sulle enne võib olla ei meeldinud.
- See moodul annab väga hea ülevaate spordist ning sellega seotud vaimsest, füüsilisest tervisest.
- Selles moodulis saab proovida erinevaid spordialasid, kõik tunnid on piisavalt lihtsad, et igaüks hakkama saaks. Enamik teemasid ja alasid on päris huvitavad, kui oled spordiinimene.
- Moodul oli hästi läbimõeldud ja põnev.
- Ma soovitaks seda moodulit neile, kellele meeldib trenni teha ja tahavad vaheldust tavalistele koolitundidele, kuna siin moodulis sa oma pead ragistama ei pea:) Samuti soovitaksin üle mõelda, kas on viitsimist 8.45 teha 2tundi trenni!:)
G2 moodulid
Mooduli eesmärk
Kui Sind huvitab meditsiini-ja tervishoiu valdkond, siis läbi selle mooduli omandad Sa edasisi õpinguid toetavad teadmised anatoomias ja füsioloogias, tervishoius ning arendad oma keemiaalaseid teadmisi, mida edasisel karjäärivalikul vaja läheb.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursusel “Anatoomia ja füsioloogia” saadakse põhjalikum ülevaade inimkeha osade ehitusest ja talitusest mõistmaks organismi terviklikkust. Kursusel omandatakse teadmised inimese anatoomiast ja füsioloogiast ning pööratakse tähelepanu, millistel elualadel neid teadmisi kasutatakse. Kursusel saab õpilane kokkupuute meditsiinivaldkonnaga külastades haiglat ning Eesti Tervishoiu muuseumi töötuba.
Kursusel “Tervishoid” käsitletakse teemasid, mis on seotud inimese tervisliku seisundi säilitamise ja heaolu tagamisega, et õppijad oskaks tähelepanu pöörata enda ja ka ümbritsevate inimeste tervislikule seisundile. Õpitakse ennetama ja ära tundma esimesi nakkus-, külmetus- ja krooniliste haiguste sümptomeid, samuti räägitakse koduapteegi komplekteerimisest, ravimvormidest, nende manustamisest ja kõrval- ning koostoimetest. Räägitakse silma haigustest ja ohtudest, mis kaasnevad digimaailmaga. Toitumisõpetuse teema keskendub toitumise põhitõdedele ja keha energiavajadusele.
Mooduli eesmärk
Kui Sind huvitab ettevõtlusalaste teadmiste omandamine, siis läbi selle mooduli saad ettevõtlikkust arendada praktilise tegevuse kaudu. Mooduli kursuste käigus luuakse väikestes meeskondades õpilasfirma ning läbi selle juhtimise omandatakse äritegevuse põhimõtted, arendatakse algatusvõimet ja soovi ise probleeme lahendada. Mooduli viimane kursus keskendub ettevõtluse ja keskkonna koosmõjule ja võimalustele.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursuse “Õpilasfirma loomine” raames luuakse väikestes gruppides õpilasfirmad, mille käigus koostatakse äriplaan, tehakse turu-uuring, arendatakse koostöö- ja planeerimisoskusi. Registreeritakse JA Eesti juures õpilasfirma koos kõigi vajalike dokumentidega.
Kursuse “Õpilasfirma juhtimine I” raames saadakse kogemus õpilasfirma tegevuste, müügi, tootmise ja tööjaotuse planeerimisel. Õpilased saavad kogemuse õpilasfirma tegevuste juhtimises, tootearenduses, müügitöös ja turundustegevuses. Õpilased omandavad esialgsed teadmised raamatupidamises.
Kursuse “Õpilasfirma juhtimine II” raames saadakse kogemus õpilasfirma tegevuste, müügi, tootmise ja tööjaotuse planeerimisel. Õpilased saavad kogemuse õpilasfirma tegevuste juhtimises, tootearenduses, müügitöös ja turundustegevuses. Õpilased omandavad esialgsed teadmised raamatupidamises. Analüüsivad õpilasfirma tegevust aasta lõikes ning koostavad tegevuse aruannet. Valmistuvad ÕF tegevuse lõpetamiseks.
Mooduli eesmärk
IT mooduli eesmärk on kummutada arusaam, et IT=programmeerimine. Moodul annab sulle hea võimaluse aru saada IT valdkonna mitmekesisusest ning jõuda järeldusele, milline IT valdkond just sind huvitab. Moodulisse kaasatakse IT-ala spetsialiste, et see maailm sulle reaalsemaks teha, harjutatakse koodi kirjutamist ning käsitletakse kübarturvalisuse teemat, mis saab üha olulisemaks IT valdkonnas.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursus “Sissejuhatus ITsse” annab ülevaatliku sissejuhatuse IT-maailma. Vaatluse alla tulevad erinevad rollid ja ametid IT-maailmast, samuti erinevad tehnoloogiad ja lähenemised, millega infotehnoloogia alal kokku puutuda võib. Käsitleme põgusalt ka küberturvalisust ja robootikat ning tehisintellekti.
Kursusel “Programmeerimine” saab algaja algteadmised programmeerimisest keele Python baasil. Eelnevad kogemused programmeerimisega ei ole vajalikud. Neile, kes varem koodi kirjutanud, antakse juba keerulisemaid väljakutseid koodikirjutamise vallas.
Moodul lõpeb “Küberturvalisuse” kursusega, mis tutvustab küberturvalisuse vajalikkust meie igapäevaeludes ja töövõimalusi küberkaitse valdkonnas. Kursusel tuleb mitmeid praktilisi harjutusi, mille käigus näeme kuidas mõtlevad ja mida teevad ründajad (häkkerid) ning kuidas ennast nende eest kaitsta.
Mooduli eesmärk
Moodul sobib Sulle, kui Sa tahad teada, kuidas maailm sinu ümber toimib. Kursuste käigus saad ülevaate arhitektuuri valdkonnast, arendad teadmisi ning oskusi disainiprotsessist, mille aluseks on praktiline joonestamiskursus.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursus “Joonestamine” tugineb varasematele matemaatika, osaliselt ka kunsti ja tööõpetuse kohustuslikes kursustes omandatud teadmistele, oskustele ning hoiakutele. Luuakse süsteemne ülevaade joonestamiseks vajalikust mitmekesisest teabest. Kinnistuvad kursuse jooksul omandatud sõnavara, teadmised ruumigeomeetriast ja oskused lahendada probleemülesandeid graafiliselt ning sellega seotud rakendustest ja elukutsetest, mis abistab õppijaid elukutsevalikus. Õppe vältel õpitakse analüüsima ruumigeomeetrilisi objekte ning lahendama probleemülesandeid graafiliselt.
Kursusel “Disainiprotsess” omandatakse teadmised ja praktilised kogemused probleemipõhiste ülesannete lahendamisel disainiõppes. Selle raames tutvuvad õpilased disainmõtlemise kui loomismeetodiga. Kursus tutvustab disainivaldkonna olulisemaid mõisteid, väljundeid ja ülesandeid ning annab aimu disainivaldkonna integreeritusest (keskkond, arhitektuur, objekt, toode, kommunikatsioon jne). Kursusel tutvutakse ja tehakse loovprojekti toel läbi disainiprotsessi olulisemad etapid – lähteülesande sõnastamine, sihtgrupi analüüs, analoogide otsimine, materjali ja ressursside analüüsimine, idee edasiarendamine ja vajadusel muutmine, lõpliku lahenduse esitlemine. Kursusel käsitletakse põgusalt ka visuaalse informatsiooni ja kirjatüüpide kasutamist, mis toetab loovprojekti esitlemist.
Kursus “Arhitektuur kui elukeskkond” tutvustab valdkonda, mis on vältimatult seotud urbanistliku elukeskkonna kujundamisega ja näitab selle kasutajapoolset vaatenurka. Kursus õpetab kriitilise pilguga hindama meid ümbritsevat tehiskeskkonda ja selle seoseid loodusliku keskkonnaga. Kursus õpetab nägema ja analüüsima erinevaid ruumilise keskkonna väljendusvahendeid, teadlikult suhestuma meid ümbritseva ruumi elementidega, ruumi esteetikaga ning mõjuteguritega. Kursusel tutvutakse arhitektuuriga erineva funktsiooniga hoonete, interjööride ja muu arhitektuurse keskkonna vaatlemise ja analüüsi kaudu. Praktiliste näidete ja ülesannete käigus analüüsitakse keskkonnas ja ruumis liikumist ja tegutsemist, tutvutakse peamiste disainiprotsessi ja ruumiõppe etappidega. Kursusel raames valmivad loomingulised projektid, mida presenteeritakse. Kursus õpetab kasutama lihtsamaid tehnilisi abivahendeid ja märkama seoseid teiste koolis õpetatavate ainetega.
Mooduli eesmärk
Selles moodulis saad teadmised ja oskused projektijuhtimisest ja meeskonnatööst, mida kasutada sündmuste korraldamiseks nii koolis kui väljaspool kooli. Sündmuse juures on oluline kõnetada õiget sihtrühma ja valida õiged kommunikatsioonikanalid, mistõttu on fookuses ka turunduskommunikatsioon. Teadmised ja oskused, mis sa sellest moodulist saad on kasulikud ükskõik millises eluvaldkonnas edaspidi tegutsed, sest projektide elluviimine on üks tänapäeva tööelu lahutamatu osa. See moodul annab sulle väga hea võimaluse oma praktiline töö seostada sündmuse korraldamisega. |
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursuse “Projektijuhtimise alused ja meeskonnatöö” eesmärgiks on anda teadmisi projektijuhtimise tsüklist ning tutvustada projekti läbiviimise põhimõtteid. Samuti jagatakse kursusel nippe, kuidas projekti edukaks elluviimiseks aega planeerida. Kuna projekt ei ole kunagi ühe inimese looming, vaid oluline on meeskonnatöö, siis fookuses on ka grupi ülesehitamine ja meeskonnatöö printsiibid. Kursus annab vajalikud eelteadmised, et toetada sündmuse kui ühe projekti elluviimist järgmistel kursustel.
Kursuste “Turunduskommunikatsioon ja sündmuskorraldus I” ja “Turunduskommunikatsioon ja sündmuskorraldus II” eesmärk on anda osalejatele algteadmised turunduskommunikatsiooni alustest, põhimõistetest. Integreeritud turunduskommunikatsiooni näol on tegemist protsessiga, mille eesmärk on järjepidevalt kujundada ja edastada organisatsiooni sõnumeid, kombineerides selleks eesmärgipäraselt erinevaid kommunikatsiooni vorme ja -kanaleid. Sündmuse (ürituse) korraldamine on üks paljudest võimalustest oma sõnumit edastada. Eesmärk on anda osalejatele baasteadmised ühe sündmuse korraldamise ettevalmistusest, läbiviimisest kuni kokkuvõtete tegemiseni. Sündmus ei ole pelgalt neli seina ja palju ansambleid – sündmus kannab endas alati sõnumit ning iga sündmuse osa/tegevus aitab osalejatel mõista sõnumi tuuma (tunda end kollektiivi liikmena, tutvustada lansseeritava toote omadusi vm). Kursuse lahutamatu osa on praktiseerimine ehk koolisündmuste korraldamine huvijuhiga koostöös ja juhendamisel. Kursuse käigus jagavad oma kogemusi praktikud Eestist ning samuti toimub ühiskülastus(ed) ühe juhendajate poolt / ühiselt valitud sündmusele. Viimane võib jääda koolitunnist välisele ajale. Kursuse lõpetades omad arusaama ühe ürituse ettevalmistuse olulisusest, oskad (ette)näha võimalikke probleeme ning pakkuda neile lahendusi.
Mooduli eesmärk
Filminduse huvilisena saad Sa selles moodulis kogeda filmikunsti väljendusrikkust läbi kirjanduse, väärtfilmide analüüsi ja luua ise algusest lõpuni üks lühifilm. Mooduli raames külastatakse BFMi, et näha filmitegemise telgitaguseid.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursus „Kirjandus ja film“ keskendub kirjanduse ja filmi kokkupuutepunktide analüüsimisele ning selle eesmärgiks on anda ülevaade nii filmikeele poeetikast kui ka sellest, kuidas film tänapäeval valmib. Õpilasel on kursuse läbimise järel põhiteadmised filmi olemusest, vastuvõtust ja mõjust vaatajale ning selle jooksul tutvutakse nii eesti kui ka maailmakirjanduse ainetel valminud filmidega.
Mooduli eesmärk
Moodul keskendub isiklikule heaolule läbi liikumise, vaimse tervise hoidmise ja tervisliku toitumise põhimõtetega tutvumise. Seda moodulit valides saad Sa teada, mida tähendab rekreatsioon ja kuidas see aitab kaasa aktiivsele eluviisile ning seda ka omal nahal kogeda. Samuti võimaldab moodul osa saada praktilisest toiduvalmistamise tundidest, et lõppkokkuvõttes panna kokku endast lähtuv tervislik päevamenüü.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursuse „Sissejuhatus rekreatsiooni ja rekreatiivsete tegevuste korraldamine” eesmärgiks on anda osalejatele algteadmised rekreatsiooni põhimõistetest, rekreatiivse tegevuse olemusest nii täna kui ajaloos. Kursuse jooksul tutvustatakse rekreatiivsete tegevuste erinevaid vorme, mille kõigi puhul on eesmärk üks – toetada inimese töövõime taastamist. Laiemalt käsitletakse turismi ning looduses liikumist.
Loe miks õppijad soovitavad just seda G2 moodulit
- Kui huvitutakse inimese tervisest ja füsioloogiast.
- Tore, huvitav, saab teha tegevusi ning kui arstiteadus huvitab, siis on väga super moodul (aitab keemia tunnis ka kaasa).
- Soovitan õpilastele, kes on huvitatud meditsiinist, keemiast või soovib õppida enda keha kohta.
- Palju õppekäike, uued ja huvitavad teadmised ning õpid enda kohta, kas selline suund oleks just Sulle sobilik ikka.
- Kui õpilasi huvitab tervis ning keemia, siis soovitaksin.
- Mooduliga on võimalik külastada erinevaid asutusi ja läbi selle näha kuidas mõni töö käib.
- Sai teha kaitseid, mis olid väga põnevad 🙂
- Käisime ka grupiga haiglas, mis oli väga huvitav kogemus.
- Need, kes tunnevad huvi keemia või meditsiini vastu võiksid valida antud mooduli, sest päriselt on huvitav. Aga ka teised õppijad, kes soovivad lisateadmisi antud valdkonnas võiksid selle valida, sest ekstreemselt palju saab uusi teadmisi.
- Kui tahad teada rohkem meditsiinist ja kemikaalidest, siis soovitan seda mooduli – kui ei huvita need teemad, siis otsi endale midagi muud.
- Meditsiini edasisteks õpinguteks paneb hea põhja alla. Aga ka selleta mööda külgi maha ei jookse.
- Saab teada vajalikke teadmisi igapäeva meditsiini kohta nt koduapteegi kohta ja samas saab juurde natuke lisa keemia teadmiseid.
- Soovitaksin seda moodulit, kuna saab teada rohkem inimese toimimisest ja üldteadmisi ravimite kohta. Samuti on õppimine mitmekülgne, saab teha grupitöid kui ka individuaalselt teemat omandada.
- Õpid palju uut ja teete lõbusaid asju igas kursuses.
- Õpib palju ettevõtluse kohta ja saad kindlasti enesekindlust rohkem.
- Kuna siin moodulis saime hea ülevaate ettevõtlusest. Aitäh!
- Õppetöö ei ole liiga raske, aga samas saad palju uut ja põnevat teada.
- Soovitan moodulit teistele, sest arvan et õpilasfirma rajamine ja töös hoidmine on palju praktilisem ja kasulikum kui on seda kirjaliku uurimistöö kirjutamine.
- Kui on soovi ennast ettevõtlus valdkonnas arendada ja uusi teadmisi tulevikuks saada.
- Lihtne, samas raske.
- Väga mõnus kogemus soovitaksin kindlasti kõigile + natukene kergem kui PT ja UT 🙂
- Kui oled G1 õpilane, kelle tulevik võiks olla seotud raamatupidamisega või ise ettevõtjaks saamisega siis see moodul on Sulle kindel valik!
- Kindlasti soovitan neile, kellel juba on mingi plaan, mida täpsemalt firmana tootma hakata.
- Õpetaja on väga toetav ja pädev, seega abi on käeulatuses ja kõik plaanid saab ellu tuua, kui väga tahta.
- Mulle endale meeldib projektide kallal töötamine, nii et see moodul oli mulle.
- Huvitav ja põnev.
- Soovitan teistele õpilastele, kes huvituvad IT-st ja tahaksid saada uusi teadmisi ning oskuseid.
- Saab teha UPT projekti korraga ära.
- Ma soovitan seda vaid juhul, kui õpilasel on plaanis mingi suuremahulisem töö teha, kui õpilane soovib vaid veebilehte teha pole mõtet õppida IT moodulis.
- Kui oled IT huviline, siis kindlasti vali see moodul, kuna see on väga mõnus ja chill.
- Hariv ja huvitav.
- Soovitaksin, et proovida midagi uut.
- Kui sind huvitab IT ja sul on soov sellest maailmas rohkem teada saada, soovitan võtta selle mooduli.
- Avab silmaringi.
- Mõnus rahulik moodul, kus ei ole pinget peal.
- Saab vabalt tegeleda loovate ülesannetega ja hea võimalus puhata keset nädalat intensiivsest õppetööst.
- Juhendaja räägib huviga kõigest ja see energia kutsub üles suurema huvi ja austuse arhitektuuri kohta.
- Avatud õhkkond, lahe õpetaja, täiega lahedad ülesanded.
- Ma soovitan seda moodulit nendele õpilastele, keda huvitab arhitektuur ja kes tahab lihtsalt läbi saada nagu mina. See ei ole liiga raske, aga kui on huvi siis saab tore olema.
- Kõik kes on disainist või arhitektuurist huvitatud saavad siit hea ülevaate, mis see sisaldab.
- Avatud õhkkond ja väga toredad ülesanded.
- Mõnus, lõbus, kui teema huvitab, siis saab teada ka palju.
- Huvitav aine ja tore õpetaja.
- Sobib õpilastele, kellel on plaanis ehk EKAsse minna, samuti kõigile, kellele meeldivad praktilised tööd. Samas peab olema ka piisavalt püsiv, et kuulata teiste (tööde)esitlusi.
- Sain proovida erinevaid disaini valdkondi, mis aitasid mul ka UPT valmimisel.
- Sain väga palju uusi teadmisi valdkonnast, millega ei olnud varem kokku puutunud.
- Sain ülevaate arhitektuurist ja disainist. Samuti sain ka ise proovida, näiteks makett ja SketchUp.
- Siin saab olla loov, teha praktilist töö, siduda seda UPTga ning õppida sündmuskorraldust.
- Soovitan nendele, kes tunnevad, et neile meeldib sündmusi korraldada, mooduli jooksul saad teada kas selline teema on ikka sinu jaoks.
- Vajalikud kogemused.
- Soovitan seda moodulit inimestele, kes ei jaksa istuda käed süles tunnis ning kes soovivad päriselt midagi oma kätega ära teha. Lisaks teooriale, mis me õppisime, oli meil palju praktikat.
- Ōpetajad on väga toredad, valdavad teemat, oskavad tundi huvitavaks teha. Ülesanded on vahvad ja ei tundu kohustusena. Sündmuste korraldamine aitab panustada kooliellu ja annab suurema ühtsustunde kooliga. Teooria ei ole igav ja ei vaja ka pähe tuupimist vaid on lihtne ja kasulik.
- Saad teada rohkem sündmuskorraldusest ning sellest on kasu tulevikus kui soovid ise korraldada midagi.
- Moodulis õpitu kattub palju igapäevaeluga ja tuleb kasuks igas valdkonnas.
- Saad arendada ettevõtlikkust, panustada kooliellu, üritustesse, luua midagi omapärast, disain, plakatid, mõelda oma sündmust välja, proovida maitseid, luua brändi jne.
- Tegelikult on meie moodulis nii palju erinevaid ülesandeid, nii et kellelgi ei tohiks olla tundides igav. Veel saab palju asjalikke teadmisi juurde.
- Sest tunnis tehakse erinevaid asju, mis on nii praktilised kui ka teoreetilised. Õpid erinevaid uusi teadmisi sündmuste kohta ja kuidas neid korraldada. Väga kasulik tulevikus.
- Üsna lihtne, saad kooliüritustel kaasa lüüa.
- Saad väga kasuliku kogemuse korraldamise ja haldamise kohta.
- Kui sulle meeldib korraldada üritusi, et tuua naeratus kellegi teise päeva, siis see moodul on sulle. Annab sündmuskorraldusest kõik vajalikud baasteadmised. Tegemist on ühe kõige vabama ja huvitavama mooduliga ning siin saab väga mitmeid ägedaid kogemusi.
- Loov ja iseseisvust arendav moodul.
- Soovitaksin moodulit eeskätt loomingulistele inimestele: nii neile, kes naudivad loomet, kui ka neile, kes soovivad ise luua, sest siin moodulis saab mõlemat kogeda.
- Uued filmid, tore ōhkkond, saab praktiseerida inglise keelt, palju külalisi ja ekskursioone.
- Saab hea ülevaate filmimaailmast ning sellest, kuidas sa sinna sobituksid. Lisaks saab proovida kätt paljude erinevate asjadega sealt – stsenaariumi kirjutamise, näitlemise, filmimise, monteerimise, varasema teose põhjal filmi valmistamisega ning erinevate filmide analüüsimise ning võrdlemisega. Filmimise käigus saab ka palju lähedasemaks neile, kellega koos filmi teed ning filmimise käigus on palju toredaid ja naljakaid hetki.
- Siia moodulisse tulevad õppima eelkõige need, kellel on huvi filmide vastu, ning nendele on filmide vaatamine ja iseenda filmi tegemine kindlasti väga tore kogemus. Mina isiklikult lihtsalt avastasin, et minu huvi ei ole piisavalt suur, et moodulis tõeliselt lõbutseda. Aga siiski, kõik kolm õpetajat on väga toredad.
- Väga hea õhkkond, analüüsimise oskust arendav ja positiivne algus koolipäevale.
kõik, kes huvituvad filmindusest saavad seal uusi ja vanu teadmisi rakendada. väga silmaringi ja loovust arendav. - Kui filmid ja filmi omadused pakuvad huvi ja filmi erialas oleks kellelgi huvi edasi õppida siis soovitaksin seda moodulit neile.
- Saad juurde õppida rohkem filmidest, kuidas neid tehakse ning kuidas analüüsida filme.
- Toredad õpetajad.
- Väga loominguline ja mõtlemist arendav moodul, mis on väga hea reaalainete vahelduseks.
Soovitaksin seda moodulit, kui tahad saada teadmisi filmide tagusest maailmast ja sukelduda sügavamalt detailidesse. - Kui sind huvitab filmindus siis see moodul sobib just sulle.
Võimalus filmimaailmaga tutvuda ja uusi tutvusi saada, kui plaan on filmi õppima minna. Filmimooduli teist kursust saab kenasti siduda UPT-ga.
G3 moodulid
Mooduli eesmärk
Moodul on loodud Sulle, kui Sa soovid oma edasist haridusteed jätkata loodusteadustega seotud erialadel. Moodul sisaldab keemia, füüsika ja bioloogia süvakursust.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
„Elu keemia“ kursus on väga huvitav, kuid samas keeruline kursus. Teemad sobivad neile, kes soovivad jätkata haridusteed kõrgkoolis meditsiini, geeni- või keskkonnatehnoloogia, keemia või bioloogia vallas, kui ka neile, keda huvitab bioloogilise sisuga keemia lihtsalt silmaringi avardamise mõttes. Kursus tugineb gümnaasiumi keemia- ja bioloogiakursustes omandatud teadmistele ja oskustele. Elu keemia kursuse jooksul tutvutakse biomolekulide (sahhariidid, lipiidid, valgud, nukleiinhapped) ning nende ehituse eripäraga (stereoisomeeria). Tähelepanu pööratakse orgaaniliste ühendite ehitusega seotud küsimustele ravimitööstuses ja signaalmolekulidele ning retseptoritele keemilises infoedastuses. Töövormideks on loengud-seminarid ning arvutipõhised ja eksperimentaalsed praktilised tööd.
Kursus “Elufüüsika” on üles ehitatud õpilasele jõukohaste mikromaailma füüsika ja kosmoloogia probleemide lahendamisele. Õpilast juhendatakse tegema konkreetse probleemiga seonduvaid põhjendatud ja kompetentseid otsuseid praktiliste tööde sooritamise ja redelülesannete lahendamise teel arvestades probleemi loodusteaduslikke, tehnoloogilisi, majanduslikke, sotsiaalseid ja eetilisi dimensioone. Kursus toetab füüsika V kursust praktilise poolega, lisades juurde kogu füüsikaõpet koondavaid ülesandeid, loodusteadusliku mõtteviisi rakendamist. Kursust toetavad õppekäigud on võimalusel aktiivõppeprogramm Tartu observatooriumi Tõraverre, kiirgusfüüsika õppepäev Kopli Kiirguskeskuses ja Paldiski tuumajäätmejaamas.
Kursusel “Rakendusbioloogia” on vaatluse all loomade, taimede, seente ja bakterite klassikalised ning nüüdisaegsed rakendusbioloogilised võimalused, kasutamine tööstuses ja igapäevaelus. Ülevaate saab raku- ja embrüotehnoloogia tegevusvaldkondadest ning meetoditest: meristeempaljundus, embrüosiirdamine, kloonimine, tüvirakkudel põhinev rakuteraapia ning rakendusbioloogia seostest säästva arenguga. Kursuse üks osa keskendub geenitehnoloogia meetoditele ja rakendusvaldkondadele, muuhulgas geneetiliselt muundatud organismide kasutamisele toidus ja sellega seotud aspektidele.
Mooduli eesmärk
Moodul annab sulle võimaluse laiendada arusaamu erinevatest poliitilistest ideoloogiatest ning nende seostest seadusandlusega. Mooduli kaudu õpid tundma nii iseenda õigusi kui ka kohustusi ning seda, kuidas toimib Eesti õigusruum.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kui paned ette värviliste klaasidega prillid, näed maailma konkreetses värvitoonis. Ideoloogiatega on sarnane lugu: igal ideoloogial on ühiskonna toimimisest oma arusaam. Kursus “Poliitilised ideoloogiad” annab ülevaate tänapäeva poliitilistest ideoloogiatest, nende tekkelugudest, sarnasustest ja erinevustest. Kursuse käigus saad erinevate ideoloogiate vaadetest lähtudes mõista ja mõtestada ühiskonnas toimuvat ning võtta seejärel iga käsitletud ideoloogia suhtes isiklik argumenteeritud seisukoht.
Kursus “Inimene ja õigus” on oma struktuurilt üles ehitatud Eesti õigussüsteemi ja selle ajalugu arvestades. Kursus algab õiguse olemuse tutvustusega ning käsitleb seejärel Eesti õigussüsteemi ja – korraldust õigusharude kaupa. Õppesisu koostades on pööratud tähelepanu nii kõige olulisema teoreetilise materjali omandamisele kui ka selle tähenduslikuks muutmisele praktiliste näidete kaudu. Kursuse raames käsitletakse igapäevaelu puudutavaid teemasid läbi õigusprisma. Kursuse lõpetamisel peaksid õpilased saama õigusliku mõtlemise tööriistakasti ja olema võimelised nägema neid ümbritsevat õigusruumi avara pilguga ning oskama iseseisvalt toimida teda puudutavates lihtsamates õigusalastes probleemides.
Kursus “Õigus-ja kriminaalpoliitika” annab lühivaate kriminaal- ja õiguspoliitikasse, pakkudes kursuse jooksul võimaluse õppida igapäevaselt kriminaal- ja õiguspoliitikat kujundavatelt inimestelt ning näha mõne tegevasutuse tööd lähemalt nt (prokuratuur, kohus, advokatuur). Kursus sisustab gümnaasiumi- ja põhikooli õppekavas kõiki läbivaid teemasid (nt kodanikualgatus ja ettevõtlikkus, elukestev õpe ja karjääri planeerimine, tervis ja ohutus jmt).
Mooduli eesmärk
Kuidas ühiskond mõjutab iga indiviidi selles? Kuidas inimene tekitab ning saab lahendada ühiskondlikke ja keskkonnaalaseid probleeme? Kuidas omaenda tegevusega lahendada mõningaid ühiskonna valupunkte? Need on teemad, millega antud moodul tegeleb nii teoorias kui praktikas.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursus “Globaliseeruv maailm” on mõeldud õpilastele, kelle jaoks on olulised järgmised väärtused: ühiskonna ja looduse säästev ning jätkusuutlik areng, tolerantsuse säilitamine teiste kultuuride vastu ning rahvusvahelise koostöö edendamine. Õppeaine loob võimaluse mõista üleilmastumise põhjusi ja mõjusid ning olla aktiivne kodanik rahvusvaheliste arengueesmärkide ja jätkusuutliku inimarengu tundmise kaudu. Tundides antakse ülevaade sotsiaal-kultuurilisest, majanduslikust, poliitilisest ja keskkonnaalasest üleilmastumisest. Veel keskendutakse kursusel globaliseerumise põhjustele ja mõjudele nii arengumaade ning kui ka arenenud riikide näitel . Kursusel analüüsitakse aktuaalseid ühiskondlikke ja keskkonnaalaseid probleeme ning omandatakse igapäevaeluga seonduvate probleemide lahendamise ning kompetentsete otsuste tegemise oskused, mis aitavad õpilastel toime tulla muutuvas loodus- ja sotsiaalkeskkonnas. Õppe jooksul arenevad õpilaste oskused kasutada teabeallikaid ning hinnata kriitiliselt neis leiduvat teavet. Kursus on seotud UNESCO ühendkoolide tegevustega.
“Kurja võiduks on vaja ainult seda, et head inimesed ei tee mitte midagi” (E.Burke) Kursuse “Sotsiaalne ettevõtlikkus” käigus tutvume efektiivse altruismi mõistega ning arutleme, kuidas teha head hästi. Käsitleme ühiskondlikke ja keskkonnaalaseid probleeme Eestis ja maailmas ning vaatame, kuidas on erinevad organisatsioonid lähenenud nende lahendamisele ning mida saaksime meie ära teha. Tutvume kohalike sotsiaalsete ettevõtetega ning kuulame nende asutajate inspireerivaid lugusid. Kursus lõpeb oma sotsiaalse ettevõtlusega seotud projekti presenteerimisega ja võimaluse korral elluviimisega.
Kursuse “Üldpsühholoogia” eesmärk on anda laiapõhjaline ülevaade psühholoogia erinevatest uurimisvaldkondadest ja nende rakendusest. Kursuse käigus kujundatakse arusaam kaasaegse teadusliku psühholoogia olemusest ja põhimõtetest.
Mooduli eesmärk
Moodul on mõeldud kõigile neile, kes soovivad arendada endas inimese arengu toetamisega seotud universaalseid oskusi, mis on sinu elus vajalikud, kui oled juht, treener, koolitaja, õpetaja, lapsevanem või mõnes muus rollis, mis on seotud inimeste toetamisega. Moodul algab enese- ja teiste inimeste juhtimise alaste teadmiste ja oskuste arendamisest. Seejärel õpid, mis aitab sul klassiruumi juhtida ning õpilasi juhendada ning saad kohe kõik õpitu praktikasse rakendada ja päriselt katsetada õpetajaks olemist. Mooduli lõpus õpid disainmõtlemise metoodika abil looma enda haridusuuenduse projekti, millega panustad oma kooli arendamisse. Kui Sa tahad tulevases ühiskonnas muutusi luua, Sulle meeldib inimestega töötada ning protsesse mõjutada ning tahad avastada eestvedamise võimalusi, siis see moodul on just Sinu jaoks.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursusel “Arengu juhtimine ja eestvedamine” juhatatakse sisse juhtimise teema ja on jaotatud kahte ossa: “Mina enese juhina” ja “Mina meeskonna juhina”. Õpime end juhina paremini tundma ning arendame edasi teadmisi ja oskusi, mida inimeste juhina tarvis läheb. Kohtume nii iseenda kui erinevate juhtidega. Käsitleme teemasid nagu eneseteadlikkus, enesejuhtimine, motivatsioon, suhtlemine, meeskonna juhtimine. Teeme läbi ka mitmesuguseid harjutusi ja katsetame erinevaid praktikaid. Kursuse raames teeb teiste seas meiega koostööd Belbin Eesti ja Mats Soomre, kelle abil saame lähemalt tundma inimeste rolle meeskonnas Belbini järgi ja kaardistada igaühe tänased omaseimad rollid ja eesmärgid edasiseks. Läbivalt kasutame õpiprotsessis meetodeid, mis toetavad vastutuse võtmist enda õppimise eest.
Kursusel “Õpetaja kui juht” saad sa vajalikud teadmised ja oskused tunni ülesehitusest, erinevatest meetoditest, mida õppeprotsessis kasutada, tagasisidestamisest ning käitumise juhtimisest klassiruumis. Kursus annab osalejatele vajalikud tööriistad, mida praktika käigus kasutada. Praktika käigus saad end proovile panna õpetajana, kasutades mooduli teistel kursustel omandatud teadmisi ja oskusi. Oluline osa praktikas on eneseanalüüsil ja tundide reflekteerimisel.
Kursus “Mina kui muutuste juht” on juhtimis- ja meeskonnatöö põhjalikum praktika, mida iseloomustab katsetamine ja õppimine läbi tegutsemise. Kursuse jooksul toimetame meeskondades ja teeme läbi disainiprotsessi minimudeli, eesmärgiga leida loovaid lahendusi enda jaoks olulistele haridusvaldkonna küsimustele. Meie siht on ambitsioonikas – teha paremaks Viimsi Gümnaasiumi ja miks mitte laiemalt kogu Eesti haridust! Kursuse käigus kohtud enda kui uuendajaga ning arendad uuendaja mõtteviisi.
Mooduli eesmärk
Mooduli eesmärgiks on laiendada silmaringi kaunite kunstide (muusika, kunsti ja teatriga) seotud valdkondadest, et aidata kaasa noore edasiõppimise valikutele. Moodulkursuste jooksul õpilased kogevad erinevaid loomevorme, mis ärgitavad neid endid ise looma midagi kas üksi, paaris või grupis.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursuse “Muusika loomine” käigus sukeldume muusika loomise maailma. Uurime, kuidas on muusika loomine ajas muutunud ning tutvume ka erinevat tüüpi muusika loojatega. Kursuse teises pooles paneme end ise muusika loojatena proovile. Tutvume noodistusprogrammiga ning loome ise elektroonilist muusikat.
“Kaasaegse kunsti” kursusel alustame küsimustega mis on kaasaegne kunst, kuidas sellega suhestuda ja kuidas seda tehakse? Kursus tutvustab kaasaegse kunsti peamisi põhimõtteid ja loomemeetodeid, selgitab kunsti muutumist ajas ja rolli ühiskonnas. Vaatame, millised võivad olla kunsti loomise erinevad võimalused ja tehnilised võtted tänapäeval ja kuidas toimib praktiline kunstielu. Kursuse teoreetiline osa on jaotatud teemaplokkideks, mis sisaldavad visuaalseid näiteid, arutelu ja praktilisi harjutusi, lisaks külastame näitust, kunstnikku ja kunstiasutust. Kursuse loomingulises osas saab iga õpilane reaalselt läbi teha kaasaegse lähtepunktiga kunstiteose loomise protsessi.
Kevadine kursus pealkirjaga „Loomepraktika“ annab õpilasele võimaluse gümnaasiumi jooksul õpitu endale meelepärasel viisil tervikuks siduda. Kursuse lõpus esitleb iga õpilane teost (lavastuslik, installatiivne, loeng, ettekanne, video), mis tegeleb lisaks valitud teemale ka mõne kaasaegsele kunstile olemusliku küsimusega. Kursuse jooksul toimuvad toetavad praktikumid-kohtumised erinevate professionaalidega.
Selle mooduli kaudu on Sul võimalus tutvuda inseneri elukutsega ja erinevate inseneeria valdkondadega. Moodul populariseerib tehnoloogia valdkonda ning annab praktilisi teadmisi ja oskusi, mida vajavad insenerid oma igapäevatöös. Mooduli juhendajateks on spetsialistid, kes lõpetanud Tallinna Tehnikakõrgkooli või õpetavad TalTechis.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Moodul algab 1. perioodil kursusega “Sissejuhatus inseneeriasse” eesmärgiks on tekitada huvi inseneeria valdkonna vastu. Kursus tutvustab erinevaid inseneeria valdkondi kaasates spetsialiste ja praktikuid.
Kõik õpilased loovad google sites keskkonnas õpimapi, kuhu postitavad välislektori loengu reflektsiooni, mille koostamisel on aluseks Gibbsi reflektsiooniring. Kursuse jooksul mõõdavad õpilased õppimisele kasutatavat aega rakendusega Toggl, sest insener on ennast juhtiv ja süsteemne mõtleja.
2. perioodi kursus koosneb kahest osast:
“Mudelprojekteerimise” käigus tutvustatakse õpilastele hoonete projekteerimises kasutatavaid tarkvarasid. Tutvustatakse nii 2D joonestustarkvara kui ka 3D modelleerimistarkvarasid. Antakse ülevaade hoonete mudelprojekteerimise protsessist ning kursuse tulemusena modelleerivad õpilased SketsUp’is oma kodust 3D mudeli.
“Praktilise robootika” eesmärgiks on avardada õpilaste silmaringi varakult juba gümnaasiumis robootika vallas. See tähendab, et tegeletakse päriselt praktilise mehaanika poolega, minnakse rohkem süvitsi elektroonikasse, kui seda muidu koolis tehakse ja õpitakse veidikene ka praktikas robotite programmeerimist. Lisaks annab antud kursus head eeldused edaspidi sujuvaks meeskonnatööks, kus igaühel on oma kindel roll meeskonna toimimisel ja lõpptulemuse saavutamisel.
3. perioodi kursus koosneb kahest osast:
“Hoonete sisekliima ja energiatõhususe” osas tutvutakse hoonete energiatõhususe ja sisekliima hindamise põhimõtetega ning meetoditega, kuidas seda tagada. Õpe toimub kombinatsioonina loengutest, ekskursioonidest laboritesse ja iseseisvast tööst. Kursuse läbimiseks tuleb rühmatööna teostada paari nädala jooksul sisekliima mõõtmisi ja tulemuste analüüs või analüüsida eramu energiatõhusust ning pakkuda välja lahendusi selle parandamiseks.
“Energeetikas kasutatavad tehnoloogiad” raames räägitakse erinevatest tehnoloogiatest, mida kasutatakse erinevates energeetika sektorites – transport, soojus, elekter. Selgitatakse seoseid erinevate energeetika sektorite vahel ning arutletakse jätkusuutliku energeetika teemadel. Kursuse loenguteemasid toetavad praktilised arvutused, seminarid ja ülesanded. Lisaks on kursuse raames plaanis teha ka praktilisi töötubasid.
Mooduli kursused lähtuvad Sisekaitseakadeemia sisekaitseõppe õppekavast ning tunde viiakse läbi koostöös Politsei ja Piirivalveameti ametnikega. Mooduli läbinud õppija saab Sisekaitseakadeemiasse kandideerimisel 1,5 lisapunkti. Moodul koosneb 3 kursusest ja õppelaagrist.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
I kursus Politsei ja piirivalve üldkursus
Kursuse läbinud õpilane:
1) teab laiapindse riigikaitse käsitust;
2) teab sisekaitse rolli laiapindses riigikaitses;
3) kirjeldab Politsei- ja Piirivalveameti ülesehitust ja ülesandeid ning politseiteenistuse korraldust Politsei- ja Piirivalveameti põhimääruse ning politsei ja piirivalve seaduse järgi;
4) kirjeldab riigisisese ja rahvusvahelise politseikoostöö võimalusi ning toob nende kohta näiteid;
5) kirjeldab politseiteenistuses kasutatavaid enesekaitsevahendeid, sidepidamisvahendeid ja teenistusrelvi ning toob nende kasutamise kohta elulisi näiteid;
6) selgitab vabatahtlike kaasamise põhimõtteid politsei ja piirivalve valdkonnas;
7) tunneb ära mõjutustegevusi.
II kursus Politsei
Kursuse läbinud õpilane:
1) toob näiteid väärtegude ja kuritegude kohta, eristab neid ning mõistab üldiselt süütegude menetlust;
2) nimetab korrakaitseseaduse meetmeid ning toob näiteid korrarikkumise, ohu ja ohu kahtluse kohta;
3) nimetab mõned liikluse järelevalve meetmed ja liikluse ohutuse suurendamise võimalused;
4) kirjeldab ohtu sattumise ja süütegude ennetamise võimalusi;
5) kirjeldab sündmuskohal tegutsemist;
6) kirjeldab politsei patrullimise üldiseid eesmärke ja toob näiteid patrullimise kohta.
III kursus Piirivalve
Kursuse läbinud õpilane:
1) selgitab piiri valvamise üldiseid põhimõtteid, meetodeid ja taktikat;
2) tuvastab reisidokumentide ja transpordivahendite dokumentide lihtsamaid võltsinguid;
3) selgitab ohutuse nõudeid veekogul olles.
Lisaks osaletakse mooduli raames politsei ja piirivalve õppelaagris, kus käsitletakse teemasid: riviõpe, füüsiline ettevalmistus, relvaõpe, kriminaalpolitsei töövaldkond, korrakaitsepolitsei töövaldkond, iseseisva ülesandena oma elukoha seisundi hindamine võimaliku kuritegeliku ründe vähendamiseks.
Loe miks õppijad soovitavad just seda G3 moodulit
- Läbivalt põnevad kursused.
- Kui füüsika huvitab, miks mitte proovida.
- Soovitan seda mooduli, sest on lisa aine keemiat. Kui huvitavad real ained annab juurde palju mōtteid mida tuleviku nende erialadega teha saab.
- Kui loodusteadused huvitavad sind, siis see moodul on ainuõige valik G3 jaoks.
- Kui juba meeldivad loodusained, siis see on hea moodul mõistmaks, millise suunaga tulevikus jätkata, sest nii keemia, bioloogia kui ka füüsika kursusel minnakse teemades rohkem süvitsi, võrreldes tavalise kooli programmiga, nii et saab hästi näha, milline rohkem huvi pakub.
- Avardab silmaringi ning annab võimaluse minna koolis varasemalt õpitud teemadega rohkem süvitsi ning panna oma teadmised praktikasse.
- Targemaks saab.
- Praktilised tööd, huvitavad külalised, küpsetamine:))
- Kui õpilane on huvitatud sellest teemast, siis täiega soovitan.
- Eluteaduste moodul arendab tohutult silmaringi ning Hille, Ivi ja Ingridiga on väga tore.
- Hea võimalus õigusega seonduvast rohkem teada saada.
- Kui tahavad minna edasi juurat õppima, siis see on super moodul!
- Sain teadmisi kõigi valdkondade kohta, mida ootasin.
- Tunnid olid toredad ja harivad.
Sisaldas palju päriselus olevaid olukordi.
- See on hea moodul võrreldes teistega minu silmis. Väga arendav moodul, eriti psühholoogia osa.
- Sai väga palju uusi teadmisi ning avardas ka silmaringi. Pani mõtlema rohkem teiste peale.
- Neutraalne, kui olla poolt külaskäikudest ja meeldib arutleda ja kuulata loenguid, siis miks mitte.
- Eriti kaks viimast kursust (psühholoogia ja sotsiaalne ettevõtlikus) on suureks abiks ise endast ja ennast ümbritsevast maailmast aru saamisel ning abi pakkumise võimaluste leidmisel. Oli suuuuuper!
- Teema on üpris lai ja kui ei tea, mida valida siis see on kasulik valik igal juhul.
- Soovitaksin moodulit neile, kes soovivad ennast täiendada ettevõtluse ja psühholoogia valdkonnas, need teadmised on tõesti eluks vajalikud.
- Huvitavaid teadmisi saab.
- Soovitaksin üldise silmaringi laiendamiseks, kuid suured pildis jäigi kursus liiga üldiseks ja pealiskaudseks.
- Soovitan seda moodulit, kuna see on arvatavasti valdkond millega inimene iga päevasel ei tegele ja on võimalik saad päris palju uut infot erinevate ettevõtete kohta.
- Kui õpilane pole kindel oma valikutes, saab sellelt kursuselt palju mõtteianet, sest näeb erinevaid erialasid ja suundi, kuhu liikuda.
- Moodul andis võimaluse avastada maailma läbi mitmete aspektide ja näidata tuleviku edendamise viise. Samuti käisid moodulis huvitavad loengupidajad, keda sain ka kasutada kirjandis ja mujal väljaspool kooli.
- Annab hea ülevaate, avardab silmaringi.
- Mulle meeldis vaba õhkkond ja oli palju praktilisi ülesandeid.
- Ei ole liiga range, ei pea eksamite kõrvalt palju vaeva nägema.
- Viimane kursus oli tore ja põhikoolile oli tore tundi anda.
- Esimene kursus on väga hea lihtsalt enesearengule, teine kursus organiseerimisoskuste arendamisele ja viimane ajaplaneerimise ja esinemise arendamiseks.
- See on väga vajalik moodul, kus saab paasteadmised grupi juhtimiseks.
- Olen unistanud õpetajatööst ja nüüd sain selle oma nahal ära proovida. Palju uusi soovitusi ja meetodeid.
- Oli täpselt see mis ma eeldasin et ta on.
- Ootuseid otseselt ei olnud, aga pigem meeldis.
- Nimi ja sisu on kooskõlas.
- Ootuseid mul otseselt ei olnud, kuid sain siit kindlasti midagi kasulikku.
- Loomeinimestele super võimalus oma piire ja silmaringi avardada.
- Soovitan moodulit õpilastele, kes tahavad olla loomingulised ja ei suuda elada ilma loometa.
- Uus kogemus.
- Sa saad olla sina ise ning väljendada ennast niimoodi nagu SINA seda tahad.
- Võimalus proovida midagi uut ning panna ennast proovile. Saad õppida enda kohta ning enda keha ja oskuste kohta.
- Mitmekülgne, loov, ausalt mugav ja siduv nii teemaga kui inimesi omavahel.
- Eneseväljendamise arendamiseks tohutult kasulik.
- Selles moodulist õpid kunstilist eneseväljendust ning kui soovid jätkata loomevaldkonnas, siis see on hea võimalus saada materjali portfoolio koostamiseks.
- Soovitaksin, sest see lükkab sind midagi looma ja tegema. Lükkab sind tegema midagi muud peale tavapäraste kooliasjade.
- Tutvustab kenasti erinevaid inseneeria valdkondi.
- Nii palju mida proovida ja avab uksi sellele mida saab teha inseneeria valdkonnas.
- Kui on plaan tulevikus inseneeriaga tegeleda, siis väga soovitan seda moodulit.
- Tunnid olid praktilised, palju väljasõite.
- Sain teada kõik vajalikud asjad inseneeria kohta.
- Kui kellelgi on huvi jätkata õpinguid inseneeria valdkonnas, siis sellest moodulist saab hea arusaama, millega inseneeria valdkond tegeleb ning millised on erinevad harud.
- Kui inseneeria huvi pakub ja potentsiaalselt tahe minna seda edasi õppima, siis see moodul sobib. Huvitav moodul!