Lisaks kohustuslikele kursustele peab iga õpilane valima endale igaks õppeaastaks huvipakkuva mooduli ehk 3-kursuselise valdkonnapõhise ainepaketi. Igal aastal võib valida erineva valdkonna mooduli või jätkata sarnases valdkonnas. Kokku tuleb gümnaasiumi jooksul läbida kolm moodulit, mis teeb kokku 9 kursust. Mooduli valikuga tuleb läbida kõik mooduli kursused.
G1 moodulid
Mooduli eesmärk
Moodul “Loodus ja keskkond” on loodud Sulle, kui Sind huvitab loodusvaldkond ja soovid läbi vahetu looduse tunnetamise saada ülevaadet meid ümbritsevast keskkonnast ja va
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
“Praktiline loodus” kursusel saab ülevaate igapäevaselt inimest ümbritsevatest taime-, looma-, seene- ja bakterite liikidest, nende võimalikust kasulikkusest ja ohtudest inimesele kokkupuutel nii looduses kui toidulaual. Tutvutakse näiteks kalapüügi, jahipidamise reeglitega, võõrliikide ja ohustatud liikidega, mürgiste ja eksootiliste taimedega. Teemade valik sõltub kursusel osalejate huvidest. Võimalusel kasutatakse õpet avatud õpikeskkonnas: looduses, loodusmajades, Tallinna Loomaaias ja Tallinna Botaanikaaias.
“Loodus, tehnoloogia ja ühiskond” kursusel käsitletakse teemasid, kuidas sotsiaalsed, poliitilised ja kultuurilised väärtused mõjutavad teaduslikke uurimusi ja tehnoloogia arengut ning vastupidiselt, kuidas viimased mõjutavad ühiskonda, poliitikat ja kultuuri. Kursus aitab õpilastel mõista saavutusi ja suundumusi loodusteadustes, määrata loodusteaduslikke probleeme argielusituatsioonides, hinnata riskitegureid ning prognoosida loodusteaduste ja tehnoloogia mõju inimesele ja keskkonnale. Kursuse raames lahendatakse erinevaid  probleeme ning tehakse otsuseid ja praktilisi töid, koostatakse esitlusi, postreid, kirjutatakse kriitilisi esseesid jne.
“Kliimamuutused” annab mitmetahulise ülevaate kliima- ja keskkonnamuutuste teemadesse, käsitledes nii muutuste loodusteaduslikku tausta kui muutustele reageerimist ühiskonnas. Kursuse esimesel pooles vaatleme süstemaatiliselt globaalsete kliimamuutuste põhjuseid ja tagajärgi ning kursuse teises pooles arutleme ühiskonna hoiakute ja kliimapolitiilistel teemade üle. Kursuse lõpuks on õpilasel põhjalik ülevaade ja sisukas arusaamine kliima- ja keskkonnamuutustest nii looduses kui ühiskonnas.
Mooduli eesmärk
Moodul on loodud Sulle, kui oled huvitatud majandusest ning ettevõtlusest. Kolme üksteisega otseses seoses olevast kursusest saad Sa esmase ettekujutuse, teadmised ja ka praktilise kogemuse majanduskeskkonna toimimisest. Kursuste raames külastavad meid majandusvaldkonna spetsialistid ja juhid ning teeme õppekäike. Mooduli käigus analüüsitakse majandusnäitajaid ja ettevõtluskeskkonda. Arutletakse majandust mõjutavate sündmuste ja uudiste üle. Õpitakse tundma ettevõtluse põhiprotsesse ning kirjeldama ärimudeleid.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursus “Sissejuhatus majandusse” annab õpilastele algteadmisi turumajandusest, nõudlusest ja pakkumisest turul, selgitab tarbijate ja säästjate mõistet. Kursuse õpiväljundiks on  baasteadmised majanduskeskkonnast. Kursuse eduka läbimise tasuks on teadmised, mis aitavad mõista, miks inimene tarbib ja miks poes müüakse kaupu. Kursuse õppemetoodika on loengud, harjutused, mängud, iseseisev ning grupitöö, külalisesinejad ja õppekäigud.
Kursusel “Majanduskeskkond” liigutakse eelneval kursusel käsitletud mikroökonoomika tasandilt makroökonoomika tasandile. Käsitletakse teemasid nagu tööjõuturg, raha ja pangandus, riik ja riigieelarve, majandussuhted ja rahvusvaheline majandus. Kursuse läbinu tunneb turunduse algtõdesi, omab ülevaadet tootmise põhimõtetest, tunneb riigeelarve tulude ja kulude allikaid ja arvestamise põhimõtteid ning oskab kirjeldada raha ja pankade rolli majandusringluses. Kursuse õppemetoodika on loengud, harjutused, mängud, iseseisev ning grupitöö, külalisesinejad ja õppekäigud.
Mooduli eesmärk
Kui sa oled reaalainete huviline, siis moodul annab sulle võimaluse laiendada ja süvendada teadmisi matemaatikas ja füüsikas.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Matemaatika ei teeni ainult iseenese huve. “Loogika” kui matemaatika põhiline tulemusteni jõudmise viis on leidnud laialdast rakendamist näiteks arvutiteaduses, keeleteaduses ja üleüldse inimtegevuses tervikuna, sest inimese täisväärtuslik areng ja toimetulek ühiskonnas ei ole mõeldav ilma loogilise mõtlemise kultuurita. Kursus “Loogika” keskendub mõtlemis- ja (matemaatilise) arutlusvõime arendamisele läbi erinevate valdkondade ülesannete. Kursus õpetab eelkõige loogilist tulemusele viivat lahendusoskust ja on samas heaks meetodiks matemaatika sisu arusaamisele. Õppe vältel tulevad käsitluse alla nii traditsiooniline loogika, mille raames õpitakse loogikaseaduseid tundma kui ka kaasaegne loogika, mille juures tegeletakse lausearvutuse alustega, õpitakse sõnastama matemaatilise sisuga väiteid, tõestatakse mitmesuguseid väiteid ja tuntuid valemeid erinevate meetodite abil, saadakse teada, mida tähendab paradoks ning uuritakse igapäevaelu probleeme ja arutletakse nende matemaatilisuse üle.
Kursus “Matemaatika süvaõpe” käsitleb koolimatemaatika täiendavaid teemasid. Kursuse eesmärk on matemaatikaalaste teadmiste toetamine ja arendamine läbi keerukamate ülesannete lahendamise ning kindla aluse rajamine gümnaasiumi järgnevate klasside laiale matemaatikale. Tähtsal kohal on tõestamine ja põhjendamine, mille põhiteadmisi on õpitud Loogika kursusel. Kursuse lõpuks oskab õpilane õpitut rakendada, tuleb toime keerukamate ülesannete lahendusmeetodite välja pakkumisega ning lahendamisega.
Kursuse “Praktiline füüsika” sisuks on õpilasele jõukohaste kinemaatika ja dünaamika probleemide lahendamine. Õpilast juhendatakse tegema konkreetse probleemiga seonduvaid põhjendatud ja kompetentseid otsuseid praktiliste tööde sooritamise ja redelülesannete lahendamise teel arvestades probleemi loodusteaduslikke, tehnoloogilisi, majanduslikke, sotsiaalseid ja eetilisi dimensioone. Suur rõhk on mõõteriistade õigel kasutamisel, mõõtmiste täpsusel, aga ka veapiiride arvutamisel erinevate meetoditega ja tõepärase vastusevahemiku andmisel. Kursus toetab füüsika I ja II kursust praktilise poolega – laboratoorsed tööd ja pikemad mitme füüsika valdkonnaga seotud redelülesannete arvutused. Kursuse lõpus on õpilane võimeline koostama iseseisvalt praktilise töö protokolli ja otsustama sobiva mõõte- ja veaarvutusmetoodika üle.
Mooduli eesmärk
Moodul annab hea üldkultuurilise ettevalmistuse ning keskendub kultuuri-, keele- ja kirjandusküsimustele läbi õppekäikude, arutelude, praktiliste tööde.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursuse “Kultuurisüst” käigus õpitakse teadvustama ja mõistma kultuuri mitmekülgsust, selle mõju ning vajalikkust meie igapäevaelus. Kursus hõlmab endas erinevaid kultuurivaldkondi nagu muusika, kunst, kirjandus, teater, mille sügavamat tähendust aitavad mõista õppekäigud erinevatesse kohtadesse.
Kursus „Mõtteplahvatus“. Kui sa peaksid valima, kas hukata süütu laps, et maailmast igaveseks sõjad kaotada, siis kas sa teeksid seda? Kas see on fakt, et maakera on lapik? Kui sa kontrolltöö ajal spikerdad, siis kas sa lähed pärast surma põrgusse? Kursus sisaldab eelkõige taoliste küsimuste esitamist ja nende üle arutlemist, kuid selle käigus luuakse ka ülevaade filosoofia ning üldisemalt elu põhiprobleemidest ja uuritakse, kuidas need kajastuvad kirjanduses, filmides ning kõiksugu kunstis laiemalt.
Kursuse “Loovkirjutamine” käigus arendatakse oma kirjalikku eneseväljendusoskust ning luuakse erinevaid ilukirjanduslikke tekste. Kursuse raames tutvutakse nii kirjutamisprotsessi erinevate etappide ja teiste kirjutamist puudutavate aspektidega kui ka kirjutatakse erinevaid luule-, proosa- ja draamatekste ning analüüsitakse neid.
Mooduli eesmärk
See moodul sobib Sulle, kui tahad end loominguliselt arendada, erinevates meediavaldkondades proovile panna, kaalud tulevikus ajakirjanduse, kommunikatsiooni, suhtekorralduse või reklaaminduse õppimist, kuid võime mõista meediasüsteemi peensusi ning osata karmis meediadžunglis ellu jääda on tänapäeval vajalik absoluutselt kõikidel elualadel. Mooduli kursused on praktilise suunitlusega, toimuvad erinevad õppekäigud ning on väga kontaktide tihe – saame tuttavaks paljude meediamaailmas tegutsevate professionaalidega. 
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursuse “Sissejuhatus meediasse” eesmärk on õpilaste meediateadlikuse tõstmine.  Selle fookuses on infoühiskonna toimimine ning meedia roll ja vastutus. Kursus annab ülevaate erinevatest meediavormidest, nende kujunemisloost ja toimimispõhimõtetest.  Samuti julgustab see õpilasi olema teadlikud, nõudlikud ja kriitilised meediatarbijad, kes oskavad selles orienteeruda, meediaga suhelda ning end meedias väljendada. Kursuse ainekavas on oluline rõhk õpilaste praktilistel töödel, rühmatöödel ning õppekäikudel valdkonnaga seotud organisatsioonidesse.
Kursuse “Sotsiaalmeedia võimalused ja riskid” eesmärk on tõsta õpilaste sotsiaalmeedia tarbimise ja kasutamise teadlikkust. Selleks mõtestame lahti sotsiaalmeedia mõiste ning teeme ülevaate erinevate sotsiaalmeediakanalite eripäradest, võimalustest ja ohtudest nii sisu tarbimise kui ka loomise vaates. Lõpuprojektina valmib õpilastel grupitööna sotsiaalmeediakampaania.
“Telesaadete tootmine” kursuse eesmärk on anda õpilastele ülevaade, kuidas sünnivad saated – millest alustatakse formaadi loomist ning kuidas jõuab kritseldust paberilt teleekraanile. Kuruse jooksul saab õpilane end proovile panna mitmes erinevas rollis, luues saatele sisu. Samuti arendada kriitilist mõtlemist ja analüüsivõimet, eneseväljenduse ja esinemisoskust, oma arvamuse väljaütlemise julgust. Kursuse lõpetanu saab aru, kuidas tehakse telesaateid, mida ja keda on selleks tarvis ning loodetavasti mõistab ka, milline roll meeskonnas teda kõige rohkem kõnetab.
“Inimese ja jõutreeningute anatoomia” kursusel saadakse põhjalikum ülevaade Viimsi jalgpalliklubi toimimisest, kuidas on organisatsioon üles ehitatud. See võimaldab tõmmata paralleele esimesel kursusel külas käinud korvpalliklubiga. Kursuse üheks oluliseks teemaks on ausa spordi põhimõtted treeneri, kohtunike, mängijate ja lastevanemate vaates. Kursusel hinnatakse samuti treeneri tööd ja vaadeldakse erinevaid treeneri tüüpe. Samuti vaatame, kuidas jalgpalliklubid end turundavad ja otsivad sponsoreid. Iga õppija saab kursusel läbi viia ühe osa jalgpalli treeningust.
Loe miks õppijad soovitavad just seda G1 moodulit
- Õppides sain teada palju uut looduse, kliimamuutuste ja maailma toimimise kohta. See aitas mul paremini mõista ümbritsevat keskkonda.
 - Mulle meeldis, et käsitletud teemad olid ajakohased ja seotud päriseluga – mitte lihtsalt teooria, vaid midagi, mis puudutab meid kõiki.
 - See oli palju põnevam, kui ma arvasin. Mul ei hakanud kordagi igav ja tundides oli alati midagi huvitavat.
 - Õpetajad olid alati ettevalmistunud, sõbralikud ja oma ala hästi tundvad. Nende suhtumine tegi õppimise mõnusaks ja rahulikuks.
 - Me tegime grupitöid, praktilisi ülesandeid ja ettekandeid. Iga tund oli erinev ja vaheldusrikas, mis hoidis motivatsiooni üleval.
 - Mulle meeldis, et sai ise käed külge panna – näiteks midagi valmistada, vaadelda või katsetada. Need tegevused tegid õppimise eluliseks ja meeldejäävaks.
 - Õppetöö kulges rahulikus tempos, ilma pingeta, ja tundides valitses positiivne õhkkond. See oli hea vaheldus tavapärastele koolitundidele.
 - Tänu sellele moodulile oskan ma paremini hinnata loodust ja näen, kuidas erinevad teemad on omavahel seotud.
 - Iga kursus oli veidi erinev, nii et õppimine ei muutunud kunagi üksluiseks. Iga kord sain midagi uut ja kasulikku teada.
 - Soovitaksin seda kõigile, keda huvitavad loodus, keskkond ja kliimamuutused – see moodul sobib just sellise huviga õppijale.
 - Mulle meeldis koos õppida ja arutleda. Grupitööd lõid hea meeskonnatunde ja tegid tunnid veelgi toredamaks.
 - See moodul avardas mu silmaringi ja andis mulle uusi teadmisi, mida saan ka edaspidi kasutada.
 
- Kui tahad tulevikus tegeleda ettevõtlusega või alustada oma äri, siis on see moodul just õige koht, kust alustada.
 - See on hea algus, kui oled alles ärivaldkonnaga tutvumas ja tahad aru saada, kuidas majandus toimib. Siin saab rahulikult katsetada ja õppida.
 - Sain teada, kuidas oma rahaga teadlikumalt käituda ja kuidas targalt investeerida. Siin moodulis muutud kindlamaks ja rahatargemaks.
 - Õppides siin muutud avatumaks, julgemaks ja ettevõtlikumaks. See arendab sinu suhtlemisoskust ja enesekindlust.
 - Mulle meeldis, et tunnid olid arutlevad – sai palju kuulata ja mõelda.
 - Me tegime rühmatööna oma äriplaani, mida saaks soovi korral ka päriselt ellu viia. See oli põnev ja andis reaalse kogemuse ettevõtlusest.
 - Siin saad õppida, kuidas oma ideid ellu viia, kuidas alustada ettevõtet ja mis on oluline edu saavutamiseks.
 - Kui tahad aru saada, kuidas maailmas raha liigub ja kuidas ise nutikamalt tegutseda, siis on see moodul just see, kust alustada.
 
- Selle mooduli kaudu saab palju uut teada ning see aitab hästi ette valmistada gümnaasiumi reaalaineteks.
 - Iga kursus käsitles erinevat teemat, nii et igav ei hakanud. Kõik kursused olid kasulikud ja omamoodi põnevad.
 - Mulle meeldis, et sain siin moodulis oma mõtlemist treenida – eriti matemaatika ja probleemide lahendamise osas.
 - Kui sulle pakub rõõmu nuputamine ja matemaatiliste ülesannete lahendamine, siis on see moodul just õige valik.
 - Õppimine siin moodulis aitab sind ka tavapärastes reaalainete tundides.
 - See on kõige loovam viis reaalainete õppimiseks – teooria kõrval saab siin moodulis teha palju praktilisi tegevusi ja katseid.
 - Väga meeldis, et siin moodulis sai teha päris katseid ja vaatlusi, mis tegid õppimise eluliseks ja huvitavaks.
 - Kõik tegevused olid eesmärgipärased – tundsin, et iga kord õppisin midagi, mida saab hiljem ka kasutada.
 - Meie juhendaja oli sõbralik ja lahke ning tunnid kulgesid heas õhkkonnas. See tegi õppimise veelgi mõnusamaks.
 - Praktilised tegevused näitasid, kuidas füüsika ja matemaatika teadmised toimivad väljaspool klassiruumi.
 - Tänu sellele moodulile tunnen end kindlamalt reaalainetes ja olen hakanud neid rohkem hindama.
 - Kui soovid arendada oma teadmisi ja oskusi ning õppida reaalaineid huvitavamal ja praktilisemal viisil, siis see moodul on parim valik.
 
- Tunnid ja arutelud avardavad su mõtlemist ning aitavad näha maailma uue nurga alt.
 - Õppides siin moodulis saad parema arusaama kultuurist, kunstist ja ühiskonnast.
 - Tunnen, et minu silmaring on märgatavalt laienenud.
 - Tundides on avatud õhkkond – saad julgelt kaasa rääkida, kuulata teiste seisukohti ja oma mõtteid väljendada.
 - Kui sulle pakub huvi arutlemine ja filosoofiliste küsimuste üle mõtlemine, siis see moodul on just õige.
 - Me tegime palju kirjutamist ja loovat tööd, mis pani mind ennast väljendama ja julgemalt mõtlema.
 - Käisime erinevatel üritustel – mitte ainult teatris, vaid ka raamatu esitlustel ja tantsuetendustel. Need kogemused avardavad su maailma.
 - Iga kursus oli erinev: üks pani rohkem kirjutama, teine tõi rohkem arutelusid ja väljasõite. Iga kord õppisin midagi uut.
 - Tundsin, et võisin mõelda omamoodi – isegi kui minu arvamus erines, oli see väärtuslik. Just nii õppisin kõige rohkem.
 - Palju kirjutamist ja loovülesandeid airavad sul oma mõtteid selgemalt sõnastada ja ennast kirjalikult väljendada.
 - See moodul aitab sul näha, kui palju erinevaid vaatenurki maailmas on, ja paneb sind oma seisukohti rohkem läbi mõtlema.
 - Tundides oli mõnus ja vaba õhkkond, kus oli lihtne kaasa rääkida ja oma ideid jagada.
 - See moodul aitab sul kasvada avatud ja mitmekülgseks inimeseks, kes oskab mõelda, küsida ja näha maailma erinevalt.
 
- Selles moodulis õpid, kuidas meedia toimib ja milline on selle roll ühiskonnas. Tunnen, et oskan peale mooduli meedias toimuvat paremini mõista ja analüüsida.
 - Kui sulle meeldib filmimine, videotöötlus või sotsiaalmeedia, siis on see moodul väga hea valik. Siin saab proovida kätt ka praktilistes ülesannetes.
 - Meil oli palju grupitöid, külalisi ja praktilisi tegevusi, mis muutsid tunnid põnevaks.
 - Need kohtumised tegid meedia valdkonna palju arusaadavamaks ja huvitavamaks. Nägin, kuidas päris ajakirjanikud ja saatejuhid töötavad.
 - Tänu moodulile saad aru, kuidas meedia mõjutab inimesi ja kuidas ise teadlikum tarbija olla.
 - Me tegime palju praktilisi töid – see oli hea vaheldus teooriale ja aitas teadmisi paremini kinnistada.
 - Õppetöö ei olnud liiga koormav ja pigem rahulik. See sobib hästi, kui soovid midagi tasakaalukamat ja loomingulisemat.
 - Grupitööde kaudu õpid paremini suhtlema ja ideid jagama. Koostöö teistega oli üks selle mooduli suurimaid plusse.
 - Rääkisime teemadest nagu sotsiaalmeedia, ajakirjad ja filmid – see aitas mõista, kuidas meid ümbritsev infokeskkond tegelikult toimib.
 - Siin moodulis mitte ainult ei räägita meediast, vaid saad ise proovida video tegemist ja sisu loomist – see teeb õppe tõeliselt põnevaks.
 - Kui see teema tõesti pakub huvi, on õppimine põnev ja rikastav. Kui aga meedia ei köida, võib tunduda, et osa tegevustest ei ole nii tähenduslikud.
 
- Mulle meeldis, et tunnid olid täis liikumist ja head energiat. See oli suurepärane vaheldus istumisele ja tavapärastele koolitundidele.
 - Siin moodulis õpid tundma mitmeid uusi spordialasid ja saad katsetada asju, mida varem polnud ehk kunagi proovinud.
 - Mooduli juhendaja oskab panna sind pingutama ja sporti rohkem hindama. Ta oskab toetada ja motiveerida ka siis, kui tahaks alla anda.
 - Kui sulle meeldib liikumine või tahad end füüsiliselt arendada, on see moodul ideaalne valik.
 - Saad parema arusaama, kuidas sinu keha töötab ja kuidas hoolitseda nii füüsilise kui ka vaimse tervise eest.
 - Meil käisid külas päris sportlased ja treenerid, kes jagasid oma kogemusi ja inspireerisid päriselt.
 - Lisaks füüsilisele tegevusele õpid spordieetikast, distsipliinist ja seda, kuidas hoida motivatsiooni.
 - Uute alade proovimine aitab sul ületada mugavustsooni ja tõestab, et suudad rohkem, kui arvad.
 - Ootasin igat tundi hea meelega – seal oli rõõmus ja toetav keskkond, kus kõik said kaasa teha omas tempos.
 - Enamiku ajast olime liikumises, mitte vihikute taga. See tegi õppimise tõeliselt mõnusaks ja meeldejäävaks.
 - Saad teadmisi, mis tulevad kasuks, kui tahad saada treeneriks või töötada spordivaldkonnas.
 - Õppisin, et sport ei ole ainult füüsiline pingutus, vaid ka viis hoida tasakaalu ja head enesetunnet. See kogemus muutis mind motiveeritumaks ja enesekindlamaks.
 
G2 moodulid
Mooduli eesmärk
Kui Sind huvitab meditsiini-ja tervishoiu valdkond, siis läbi selle mooduli omandad Sa edasisi õpinguid toetavad teadmised anatoomias ja füsioloogias, tervishoius ning arendad oma keemiaalaseid teadmisi, mida edasisel karjäärivalikul vaja läheb.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursusel “Anatoomia ja füsioloogia” saadakse põhjalikum ülevaade inimkeha osade ehitusest ja talitusest mõistmaks organismi terviklikkust. Kursusel omandatakse teadmised inimese anatoomiast ja füsioloogiast ning pööratakse tähelepanu, millistel elualadel neid teadmisi kasutatakse. Kursusel saab õpilane kokkupuute meditsiinivaldkonnaga külastades haiglat ning Eesti Tervishoiu muuseumi töötuba.
Kursusel “Tervishoid” käsitletakse teemasid, mis on seotud inimese tervisliku seisundi säilitamise ja heaolu tagamisega, et õppijad oskaks tähelepanu pöörata enda ja ka ümbritsevate inimeste tervislikule seisundile. Õpitakse ennetama ja ära tundma esimesi nakkus-, külmetus- ja krooniliste haiguste sümptomeid, samuti räägitakse koduapteegi komplekteerimisest, ravimvormidest, nende manustamisest ja kõrval- ning koostoimetest. Räägitakse silma haigustest ja ohtudest, mis kaasnevad digimaailmaga. Toitumisõpetuse teema keskendub toitumise põhitõdedele ja keha energiavajadusele.
Mooduli eesmärk
Kui Sind huvitab ettevõtlusalaste teadmiste omandamine, siis läbi selle mooduli saad ettevõtlikkust arendada praktilise tegevuse kaudu. Mooduli kursuste käigus luuakse väikestes meeskondades õpilasfirma ning läbi selle juhtimise omandatakse äritegevuse põhimõtted, arendatakse algatusvõimet ja soovi ise probleeme lahendada. Mooduli viimane kursus keskendub ettevõtluse ja keskkonna koosmõjule ja võimalustele.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursuse “Õpilasfirma loomine” raames luuakse väikestes gruppides õpilasfirmad, mille käigus koostatakse äriplaan, tehakse turu-uuring, arendatakse koostöö- ja planeerimisoskusi. Registreeritakse JA Eesti juures õpilasfirma koos kõigi vajalike dokumentidega.
Kursuse “Õpilasfirma juhtimine I” raames saadakse kogemus õpilasfirma tegevuste, müügi, tootmise ja tööjaotuse planeerimisel. Õpilased saavad kogemuse õpilasfirma tegevuste juhtimises, tootearenduses, müügitöös ja turundustegevuses. Õpilased omandavad esialgsed teadmised raamatupidamises.
Kursuse “Õpilasfirma juhtimine II” raames saadakse kogemus õpilasfirma tegevuste, müügi, tootmise ja tööjaotuse planeerimisel. Õpilased saavad kogemuse õpilasfirma tegevuste juhtimises, tootearenduses, müügitöös ja turundustegevuses. Õpilased omandavad esialgsed teadmised raamatupidamises. Analüüsivad õpilasfirma tegevust aasta lõikes ning koostavad tegevuse aruannet. Valmistuvad ÕF tegevuse lõpetamiseks.
Mooduli eesmärk
IT mooduli eesmärk on kummutada arusaam, et IT=programmeerimine. Moodul annab sulle hea võimaluse aru saada IT valdkonna mitmekesisusest ning jõuda järeldusele, milline IT valdkond just sind huvitab. Moodulisse kaasatakse IT-ala spetsialiste, et see maailm sulle reaalsemaks teha, harjutatakse koodi kirjutamist ning käsitletakse kübarturvalisuse teemat, mis saab üha olulisemaks IT valdkonnas.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursus “Sissejuhatus ITsse” annab ülevaatliku sissejuhatuse IT-maailma. Vaatluse alla tulevad erinevad rollid ja ametid IT-maailmast, samuti erinevad tehnoloogiad ja lähenemised, millega infotehnoloogia alal kokku puutuda võib. Käsitleme põgusalt ka küberturvalisust ja robootikat ning tehisintellekti.
Kursusel “Programmeerimine” saab algaja algteadmised programmeerimisest keele Python baasil. Eelnevad kogemused programmeerimisega ei ole vajalikud. Neile, kes varem koodi kirjutanud, antakse juba keerulisemaid väljakutseid koodikirjutamise vallas.
Moodul lõpeb “Küberturvalisuse” kursusega, mis tutvustab küberturvalisuse vajalikkust meie igapäevaeludes ja töövõimalusi küberkaitse valdkonnas. Kursusel tuleb mitmeid praktilisi harjutusi, mille käigus näeme kuidas mõtlevad ja mida teevad ründajad (häkkerid) ning kuidas ennast nende eest kaitsta.
Mooduli eesmärk
Moodul sobib Sulle, kui Sa tahad teada, kuidas maailm sinu ümber toimib. Kursuste käigus saad ülevaate arhitektuuri valdkonnast, arendad teadmisi ning oskusi disainiprotsessist, mille aluseks on praktiline joonestamiskursus. 
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursus “Joonestamine” tugineb varasematele matemaatika, osaliselt ka kunsti ja tööõpetuse kohustuslikes kursustes omandatud teadmistele, oskustele ning hoiakutele. Luuakse süsteemne ülevaade joonestamiseks vajalikust mitmekesisest teabest. Kinnistuvad kursuse jooksul omandatud sõnavara, teadmised ruumigeomeetriast ja oskused lahendada probleemülesandeid graafiliselt ning sellega seotud rakendustest ja elukutsetest, mis abistab õppijaid elukutsevalikus. Õppe vältel õpitakse analüüsima ruumigeomeetrilisi objekte ning lahendama probleemülesandeid graafiliselt.
Kursusel “Disainiprotsess” omandatakse teadmised ja praktilised kogemused probleemipõhiste ülesannete lahendamisel disainiõppes. Selle raames tutvuvad õpilased disainmõtlemise kui loomismeetodiga. Kursus tutvustab disainivaldkonna olulisemaid mõisteid, väljundeid ja ülesandeid ning annab aimu disainivaldkonna integreeritusest (keskkond, arhitektuur, objekt, toode, kommunikatsioon jne). Kursusel tutvutakse ja tehakse loovprojekti toel läbi disainiprotsessi olulisemad etapid – lähteülesande sõnastamine, sihtgrupi analüüs, analoogide otsimine, materjali ja ressursside analüüsimine, idee edasiarendamine ja vajadusel muutmine, lõpliku lahenduse esitlemine. Kursusel käsitletakse põgusalt ka visuaalse informatsiooni ja kirjatüüpide kasutamist, mis toetab loovprojekti esitlemist.
Kursus “Arhitektuur kui elukeskkond” tutvustab valdkonda, mis on vältimatult seotud urbanistliku elukeskkonna kujundamisega ja näitab selle kasutajapoolset vaatenurka. Kursus õpetab kriitilise pilguga hindama meid ümbritsevat tehiskeskkonda ja selle seoseid loodusliku keskkonnaga. Kursus õpetab nägema ja analüüsima erinevaid ruumilise keskkonna väljendusvahendeid, teadlikult suhestuma meid ümbritseva ruumi elementidega, ruumi esteetikaga ning mõjuteguritega. Kursusel tutvutakse arhitektuuriga erineva funktsiooniga hoonete, interjööride ja muu arhitektuurse keskkonna vaatlemise ja analüüsi kaudu. Praktiliste näidete ja ülesannete käigus analüüsitakse keskkonnas ja ruumis liikumist ja tegutsemist, tutvutakse peamiste disainiprotsessi ja ruumiõppe etappidega. Kursusel raames valmivad loomingulised projektid, mida presenteeritakse. Kursus õpetab kasutama lihtsamaid tehnilisi abivahendeid ja märkama seoseid teiste koolis õpetatavate ainetega.
Mooduli eesmärk
Selles moodulis saad teadmised ja oskused projektijuhtimisest ja meeskonnatööst, mida kasutada sündmuste korraldamiseks nii koolis kui väljaspool kooli. Sündmuse juures on oluline kõnetada õiget sihtrühma ja valida õiged kommunikatsioonikanalid, mistõttu on fookuses ka turunduskommunikatsioon. Teadmised ja oskused, mis sa sellest moodulist saad on kasulikud ükskõik millises eluvaldkonnas edaspidi tegutsed, sest projektide elluviimine on üks tänapäeva tööelu lahutamatu osa. See moodul annab sulle väga hea võimaluse oma praktiline töö seostada sündmuse korraldamisega.  | 
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursuse “Projektijuhtimise alused ja meeskonnatöö” eesmärgiks on anda teadmisi projektijuhtimise tsüklist ning tutvustada projekti läbiviimise põhimõtteid. Samuti jagatakse kursusel nippe, kuidas projekti edukaks elluviimiseks aega planeerida. Kuna projekt ei ole kunagi ühe inimese looming, vaid oluline on meeskonnatöö, siis fookuses on ka grupi ülesehitamine ja meeskonnatöö printsiibid. Kursus annab vajalikud eelteadmised, et toetada sündmuse kui ühe projekti elluviimist järgmistel kursustel.
Kursuste “Turunduskommunikatsioon ja sündmuskorraldus I” ja “Turunduskommunikatsioon ja sündmuskorraldus II” eesmärk on anda osalejatele algteadmised turunduskommunikatsiooni alustest, põhimõistetest. Integreeritud turunduskommunikatsiooni näol on tegemist protsessiga, mille eesmärk on järjepidevalt kujundada ja edastada organisatsiooni sõnumeid, kombineerides selleks eesmärgipäraselt erinevaid kommunikatsiooni vorme ja -kanaleid. Sündmuse (ürituse) korraldamine on üks paljudest võimalustest oma sõnumit edastada. Eesmärk on anda osalejatele baasteadmised ühe sündmuse korraldamise ettevalmistusest, läbiviimisest kuni kokkuvõtete tegemiseni. Sündmus ei ole pelgalt neli seina ja palju ansambleid – sündmus kannab endas alati sõnumit ning iga sündmuse osa/tegevus aitab osalejatel mõista sõnumi tuuma (tunda end kollektiivi liikmena, tutvustada lansseeritava toote omadusi vm). Kursuse lahutamatu osa on praktiseerimine ehk koolisündmuste korraldamine huvijuhiga koostöös ja juhendamisel. Kursuse käigus jagavad oma kogemusi praktikud Eestist ning samuti toimub ühiskülastus(ed) ühe juhendajate poolt / ühiselt valitud sündmusele. Viimane võib jääda koolitunnist välisele ajale. Kursuse lõpetades omad arusaama ühe ürituse ettevalmistuse olulisusest, oskad (ette)näha võimalikke probleeme ning pakkuda neile lahendusi.
Mooduli eesmärk
Filminduse huvilisena saad Sa selles moodulis kogeda filmikunsti väljendusrikkust läbi kirjanduse, väärtfilmide analüüsi ja luua ise algusest lõpuni üks lühifilm. Mooduli raames külastatakse BFMi, et näha filmitegemise telgitaguseid.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursus „Kirjandus ja film“ keskendub kirjanduse ja filmi kokkupuutepunktide analüüsimisele ning selle eesmärgiks on anda ülevaade nii filmikeele poeetikast kui ka sellest, kuidas film tänapäeval valmib. Õpilasel on kursuse läbimise järel põhiteadmised filmi olemusest, vastuvõtust ja mõjust vaatajale ning selle jooksul tutvutakse nii eesti kui ka maailmakirjanduse ainetel valminud filmidega.
Mooduli eesmärk
Moodul keskendub isiklikule heaolule läbi liikumise, vaimse tervise hoidmise ja tervisliku toitumise põhimõtetega tutvumise. Seda moodulit valides saad Sa teada, mida tähendab rekreatsioon ja kuidas see aitab kaasa aktiivsele eluviisile ning seda ka omal nahal kogeda. Samuti võimaldab moodul osa saada praktilisest toiduvalmistamise tundidest, et lõppkokkuvõttes panna kokku endast lähtuv tervislik päevamenüü. 
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursuse „Sissejuhatus rekreatsiooni ja rekreatiivsete tegevuste korraldamine” eesmärgiks on anda osalejatele algteadmised rekreatsiooni põhimõistetest, rekreatiivse tegevuse olemusest nii täna kui ajaloos. Kursuse jooksul tutvustatakse rekreatiivsete tegevuste erinevaid vorme, mille kõigi puhul on eesmärk üks – toetada inimese töövõime taastamist. Laiemalt käsitletakse turismi ning looduses liikumist.
Loe miks õppijad soovitavad just seda G2 moodulit
- Kui soovid tulevikus arstiks või meditsiinivaldkonnas töötada, on see moodul suurepärane sissejuhatus ja ettevalmistus.
 - Õppisime inimese anatoomiat – lihaseid, luid, haigusi ja keemilisi protsesse organismis. See andis tugeva aluse tulevasteks õpinguteks selles valdkonnas.
 - Mulle meeldis, et teooriat toetasid laboritööd ja katsed, mis aitasid õpitut paremini mõista ja meelde jätta.
 - Õppisin, kuidas oma tervise eest hoolitseda, millised on erinevad haigused ja kuidas neid ennetada. Need teadmised tulevad kasuks kõigile, mitte ainult tulevastele arstidele.
 - Iga teema oli seotud päriseluga – inimese keha, ravimite mõju ja tervisekäitumine. See muutis õppimise tähenduslikuks.
 - Me käisime erinevates kohtades, mis andsid võimaluse näha meditsiini päriselt toimimas. See oli üks minu lemmikosasid kogu kursusest.
 - Õhkkond oli positiivne ja õppimine sujus rahulikult, aga sisukalt.
 - Õpetajad oskasid keerulised teemad selgeks teha.
 - Mind üllatas, kui põnev on inimkeha ehitus ja selle keemilised protsessid. See avardas minu arusaama iseendast ja tervisest.
 - Õppisime teooriat, millal ja kuidas ravimeid kasutada ning kuidas need organismis toimivad. See oli väga praktiline ja vajalik teadmine.
 - Õppimine pani mind sügavamalt mõtlema oma tervise ja eluviiside üle. Olen nüüd teadlikum ja oskan teha tervemaid valikuid.
 - Me ei õppinud ainult klassis – tegime praktilisi tegevusi ja katseid, mis muutsid iga tunni põnevaks.
 - See moodul on ideaalne valik, kui soovid mõista, kuidas inimene toimib, ja hoolida rohkem oma tervisest.
 
- See moodul oli väga mitmekülgne ja arendav. Saat siit palju uusi teadmisi, kogemusi ja oskusi, mida saab kasutada nii koolis kui ka päriselus.
 - Siit moodulist saab hea ülevaate ettevõtlusest ja selle toimimisest. Õpid, kuidas ettevõtet luua, kuidas mõelda ettevõtlikult ja kuidas oma ideid ellu viia.
 - Moodul sobib ideaalselt neile, kes tahavad tulevikus oma firma rajada. Kui soovid hakata ettevõtjaks või lihtsalt mõista, kuidas äri töötab, on see moodul suurepärane algus.
 - Sain väärtuslikke kontakte ja kogemusi. Õppisin tegema koostööd, suhtlema ja looma sidemeid, mis võivad tulevikus kasuks tulla.
 - Õpilasfirma tegemine andis pärisettevõtluse kogemuse. ÕF-i loomine oli põnev ja õpetlik – saad proovida, mida tähendab idee elluviimine ja meeskonnatöö ettevõtluses.
 - See moodul avardab sinu maailmapilti ja enesekindlust. Tänu sellele julged rohkem katsetada, vastutada ja tegutseda oma eesmärkide nimel.
 
- Soovitan seda moodulit, kui sind huvitab IT või tahad sellest rohkem teada saada.
 - Siit moodulist saad palju uut infot ja oskusi, mis aitavad IT maailmast paremini aru saada.
 - Moodul sobib ka neile, kes IT-ga väga tuttavad ei ole. Tundsin, et õpetus oli arusaadav ja liikus samm-sammult, nii et ka algajad said asjadest hästi aru.
 - See moodul ei ole raske, kuid on õpetlik. Õpid uusi tehnoloogiaid ja oskusi, mis on kasulikud nii koolis kui ka tulevikus IT-ga seotud valdkondades.
 - See moodul on ideaalne neile, kes plaanivad tegeleda IT alaga tulevikus.
 - See moodul annab hea ülevaate ja praktilise kogemuse, mis toetab edasist arengut IT valdkonnas.
 
- Soovitan seda moodulit, kui sind huvitab kunst, disain või arhitektuur.
 - See moodul aitab sul arendada oma loovust ja annab uusi kogemusi disaini valdkonnas.
 - Juhendaja teeb õppimise mõnusaks ja inspireerivaks. Tunnid on rahulikud ja toetavad, mis aitavad sul keskenduda ja uusi oskusi omandada.
 - Moodulis ei ole kiirustamist, töö on rahulik ja praktiline. Saab teha ülesandeid, mis on lõbusad ja mitmekesised, ning proovida asju, mida sa varem ehk pole teinud, näiteks makettide ehitamist või helide kuulamist.
 - See moodul arendab oskusi, mida sa varem pole ehk kasutanud. Tunnen, et iga ülesanne pani mind katsetama uusi meetodeid ja lahendusi, mis kasvatab su loovust ja praktilist mõtlemist.
 - Moodulis on avatud ja sõbralik õhkkond. See teeb õppimise nauditavaks ja aitab mul tunde oodata, sest tunnid on huvitavad ja kaasahaaravad.
 
- Soovitan seda moodulit, kui sind huvitab filmindus ja tahad proovida, kas see võiks olla minu tulevikuvaldkond.
 - See moodul aitab sul avastada oma huve ja oskusi filmivaldkonnas.
 - Filmikunsti moodulis saad vabalt teha oma loomingut ja samal ajal lõbutseda.
 - See annab sulle võimaluse rakendada uusi teadmisi praktiliselt ja katsetada ideid.
 - See on väga praktiline moodul, kus saad kohe teooria praktikasse panna.
 - Õpid asju käed-külge meetodil, mis teeb teadmiste omandamise lõbusaks ja mõjusaks.
 - Moodul on hea viis sotsialiseerimiseks ja uute asjade proovimiseks.
 - Siin moodulis saad töötada grupis, arendada koostööoskust ja avastada uusi loomingulisi võimalusi.
 
- Soovitan seda moodulit, kui sind huvitab tervis ja tahad selle kohta uusi teadmisi või olemasolevaid kinnistada.
 - Moodul annab sulle head oskused ja teadlikkuse oma tervise kohta.
 - Moodulis saad õppida tervislikku toitumist ja isegi süüa teha. See aitab sul rakendada teadmisi praktiliselt ja arendada oma toiduvalmistamisoskusi.
 - See moodul on kasulik sportlastele ja kõigile, kes tahavad tervislikult elada.
 - Õpid liikumise ja erinevate spordialade kohta ning saad teadmisi vaimsest tervisest ja selle hoidmisest.
 - Moodul on hea eneseanalüüsiks ja enda proovile panemiseks.
 - Siin moodulis saad hinnata oma harjumusi ja arendada paremat eluviisi.
 - Siin ei ole hindelisi ülesandeid, mis teeb õppimise mõnusaks ja stressivabaks.
 - See on väga tore ja kasulik moodul tulevikuks.
 - Kui naudid puhkust, tervist ja loodust, siis see moodul sobib sulle ideaalselt. Moodul aitab sul nendest teemadest rohkem huvituda ja teadlikumaks saada.
 
G3 moodulid
Mooduli eesmärk
Moodul on loodud Sulle, kui Sa soovid oma edasist haridusteed jätkata loodusteadustega seotud erialadel. Moodul sisaldab keemia, füüsika ja bioloogia süvakursust.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
„Elu keemia“ kursus on väga huvitav, kuid samas keeruline kursus. Teemad sobivad neile, kes soovivad jätkata haridusteed kõrgkoolis meditsiini, geeni- või keskkonnatehnoloogia, keemia või bioloogia vallas, kui ka neile, keda huvitab bioloogilise sisuga keemia lihtsalt silmaringi avardamise mõttes. Kursus tugineb gümnaasiumi keemia- ja bioloogiakursustes omandatud teadmistele ja oskustele. Elu keemia kursuse jooksul tutvutakse biomolekulide (sahhariidid, lipiidid, valgud, nukleiinhapped) ning nende ehituse eripäraga (stereoisomeeria). Tähelepanu pööratakse orgaaniliste ühendite ehitusega seotud küsimustele ravimitööstuses ja signaalmolekulidele ning retseptoritele keemilises infoedastuses. Töövormideks on loengud-seminarid ning arvutipõhised ja eksperimentaalsed praktilised tööd.
Kursus “Elufüüsika” on üles ehitatud õpilasele jõukohaste mikromaailma füüsika ja kosmoloogia probleemide lahendamisele. Õpilast juhendatakse tegema konkreetse probleemiga seonduvaid põhjendatud ja kompetentseid otsuseid praktiliste tööde sooritamise ja redelülesannete lahendamise teel arvestades probleemi loodusteaduslikke, tehnoloogilisi, majanduslikke, sotsiaalseid ja eetilisi dimensioone. Kursus toetab füüsika V kursust praktilise poolega, lisades juurde kogu füüsikaõpet koondavaid ülesandeid, loodusteadusliku mõtteviisi rakendamist. Kursust toetavad õppekäigud on võimalusel aktiivõppeprogramm Tartu observatooriumi Tõraverre, kiirgusfüüsika õppepäev Kopli Kiirguskeskuses ja Paldiski tuumajäätmejaamas.
Kursusel “Rakendusbioloogia” on vaatluse all loomade, taimede, seente ja bakterite klassikalised ning nüüdisaegsed rakendusbioloogilised võimalused, kasutamine tööstuses ja igapäevaelus. Ülevaate saab raku- ja embrüotehnoloogia tegevusvaldkondadest ning meetoditest: meristeempaljundus, embrüosiirdamine, kloonimine, tüvirakkudel põhinev rakuteraapia ning rakendusbioloogia seostest säästva arenguga. Kursuse üks osa keskendub geenitehnoloogia meetoditele ja rakendusvaldkondadele, muuhulgas geneetiliselt muundatud organismide kasutamisele toidus ja sellega seotud aspektidele.
Mooduli eesmärk
Moodul annab sulle võimaluse laiendada arusaamu erinevatest poliitilistest ideoloogiatest ning nende seostest seadusandlusega. Mooduli kaudu õpid tundma nii iseenda õigusi kui ka kohustusi ning seda, kuidas toimib Eesti õigusruum.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kui paned ette värviliste klaasidega prillid, näed maailma konkreetses värvitoonis. Ideoloogiatega on sarnane lugu: igal ideoloogial on ühiskonna toimimisest oma arusaam. Kursus “Poliitilised ideoloogiad” annab ülevaate tänapäeva poliitilistest ideoloogiatest, nende tekkelugudest, sarnasustest ja erinevustest. Kursuse käigus saad erinevate ideoloogiate vaadetest lähtudes mõista ja mõtestada ühiskonnas toimuvat ning võtta seejärel iga käsitletud ideoloogia suhtes isiklik argumenteeritud seisukoht.
Kursus “Inimene ja õigus” on oma struktuurilt üles ehitatud Eesti õigussüsteemi ja selle ajalugu arvestades. Kursus algab õiguse olemuse tutvustusega ning käsitleb seejärel Eesti õigussüsteemi ja – korraldust õigusharude kaupa. Õppesisu koostades on pööratud tähelepanu nii kõige olulisema teoreetilise materjali omandamisele kui ka selle tähenduslikuks muutmisele praktiliste näidete kaudu. Kursuse raames käsitletakse igapäevaelu puudutavaid teemasid läbi õigusprisma. Kursuse lõpetamisel peaksid õpilased saama õigusliku mõtlemise tööriistakasti ja olema võimelised nägema neid ümbritsevat õigusruumi avara pilguga ning oskama iseseisvalt toimida teda puudutavates lihtsamates õigusalastes probleemides.
Kursus “Õigus-ja kriminaalpoliitika” annab lühivaate kriminaal- ja õiguspoliitikasse, pakkudes kursuse jooksul võimaluse õppida igapäevaselt kriminaal- ja õiguspoliitikat kujundavatelt inimestelt ning näha mõne tegevasutuse tööd lähemalt nt (prokuratuur, kohus, advokatuur). Kursus sisustab gümnaasiumi- ja põhikooli õppekavas kõiki läbivaid teemasid (nt kodanikualgatus ja ettevõtlikkus, elukestev õpe ja karjääri planeerimine, tervis ja ohutus jmt).
Mooduli eesmärk
Kuidas ühiskond mõjutab iga indiviidi selles? Kuidas inimene tekitab ning saab lahendada ühiskondlikke ja keskkonnaalaseid probleeme? Kuidas omaenda tegevusega lahendada mõningaid ühiskonna valupunkte? Need on teemad, millega antud moodul tegeleb nii teoorias kui praktikas.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursus “Globaliseeruv maailm” on mõeldud õpilastele, kelle jaoks on olulised järgmised väärtused: ühiskonna ja looduse säästev ning jätkusuutlik areng, tolerantsuse säilitamine teiste kultuuride vastu ning rahvusvahelise koostöö edendamine. Õppeaine loob võimaluse mõista üleilmastumise põhjusi ja mõjusid ning olla aktiivne kodanik rahvusvaheliste arengueesmärkide ja jätkusuutliku inimarengu tundmise kaudu. Tundides antakse ülevaade sotsiaal-kultuurilisest, majanduslikust, poliitilisest ja keskkonnaalasest üleilmastumisest. Veel keskendutakse kursusel globaliseerumise põhjustele ja mõjudele nii arengumaade ning kui ka arenenud riikide näitel . Kursusel analüüsitakse aktuaalseid ühiskondlikke ja keskkonnaalaseid probleeme ning omandatakse igapäevaeluga seonduvate probleemide lahendamise ning kompetentsete otsuste tegemise oskused, mis aitavad õpilastel toime tulla muutuvas loodus- ja sotsiaalkeskkonnas. Õppe jooksul arenevad õpilaste oskused kasutada teabeallikaid ning hinnata kriitiliselt neis leiduvat teavet. Kursus on seotud UNESCO ühendkoolide tegevustega.
“Kurja võiduks on vaja ainult seda, et head inimesed ei tee mitte midagi” (E.Burke) Kursuse “Sotsiaalne ettevõtlikkus” käigus tutvume efektiivse altruismi mõistega ning arutleme, kuidas teha head hästi. Käsitleme ühiskondlikke ja keskkonnaalaseid probleeme Eestis ja maailmas ning vaatame, kuidas on erinevad organisatsioonid lähenenud nende lahendamisele ning mida saaksime meie ära teha. Tutvume kohalike sotsiaalsete ettevõtetega ning kuulame nende asutajate inspireerivaid lugusid. Kursus lõpeb oma sotsiaalse ettevõtlusega seotud projekti presenteerimisega ja võimaluse korral elluviimisega.
Kursuse “Üldpsühholoogia” eesmärk on anda laiapõhjaline ülevaade psühholoogia erinevatest uurimisvaldkondadest ja nende rakendusest. Kursuse käigus kujundatakse arusaam kaasaegse teadusliku psühholoogia olemusest ja põhimõtetest.
Mooduli eesmärk
Moodul on mõeldud kõigile neile, kes soovivad arendada endas inimese arengu toetamisega seotud universaalseid oskusi, mis on sinu elus vajalikud, kui oled juht, treener, koolitaja, õpetaja, lapsevanem või mõnes muus rollis, mis on seotud inimeste toetamisega. Moodul algab enese- ja teiste inimeste juhtimise alaste teadmiste ja oskuste arendamisest. Seejärel õpid, mis aitab sul klassiruumi juhtida ning õpilasi juhendada ning saad kohe kõik õpitu praktikasse rakendada ja päriselt katsetada õpetajaks olemist. Mooduli lõpus õpid disainmõtlemise metoodika abil looma enda haridusuuenduse projekti, millega panustad oma kooli arendamisse. Kui Sa tahad tulevases ühiskonnas muutusi luua, Sulle meeldib inimestega töötada ning protsesse mõjutada ning tahad avastada eestvedamise võimalusi, siis see moodul on just Sinu jaoks.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursusel “Arengu juhtimine ja eestvedamine” juhatatakse sisse juhtimise teema ja on jaotatud kahte ossa: “Mina enese juhina” ja “Mina meeskonna juhina”. Õpime end juhina paremini tundma ning arendame edasi teadmisi ja oskusi, mida inimeste juhina tarvis läheb. Kohtume nii iseenda kui erinevate juhtidega. Käsitleme teemasid nagu eneseteadlikkus, enesejuhtimine, motivatsioon, suhtlemine, meeskonna juhtimine. Teeme läbi ka mitmesuguseid harjutusi ja katsetame erinevaid praktikaid. Kursuse raames teeb teiste seas meiega koostööd Belbin Eesti ja Mats Soomre, kelle abil saame lähemalt tundma inimeste rolle meeskonnas Belbini järgi ja kaardistada igaühe tänased omaseimad rollid ja eesmärgid edasiseks. Läbivalt kasutame õpiprotsessis meetodeid, mis toetavad vastutuse võtmist enda õppimise eest.
Kursusel “Õpetaja kui juht” saad sa vajalikud teadmised ja oskused tunni ülesehitusest, erinevatest meetoditest, mida õppeprotsessis kasutada, tagasisidestamisest ning käitumise juhtimisest klassiruumis. Kursus annab osalejatele vajalikud tööriistad, mida praktika käigus kasutada. Praktika käigus saad end proovile panna õpetajana, kasutades mooduli teistel kursustel omandatud teadmisi ja oskusi. Oluline osa praktikas on eneseanalüüsil ja tundide reflekteerimisel.
Kursus “Mina kui muutuste juht” on juhtimis- ja meeskonnatöö põhjalikum praktika, mida iseloomustab katsetamine ja õppimine läbi tegutsemise. Kursuse jooksul toimetame meeskondades ja teeme läbi disainiprotsessi minimudeli, eesmärgiga leida loovaid lahendusi enda jaoks olulistele haridusvaldkonna küsimustele. Meie siht on ambitsioonikas – teha paremaks Viimsi Gümnaasiumi ja miks mitte laiemalt kogu Eesti haridust! Kursuse käigus kohtud enda kui uuendajaga ning arendad uuendaja mõtteviisi.
Mooduli eesmärk
Mooduli eesmärgiks on laiendada silmaringi kaunite kunstide (muusika, kunsti ja teatriga) seotud valdkondadest, et aidata kaasa noore edasiõppimise valikutele. Moodulkursuste jooksul õpilased kogevad erinevaid loomevorme, mis ärgitavad neid endid ise looma midagi kas üksi, paaris või grupis.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Kursuse “Muusika loomine” käigus sukeldume muusika loomise maailma. Uurime, kuidas on muusika loomine ajas muutunud ning tutvume ka erinevat tüüpi muusika loojatega. Kursuse teises pooles paneme end ise muusika loojatena proovile. Tutvume noodistusprogrammiga ning loome ise elektroonilist muusikat.
“Kaasaegse kunsti” kursusel alustame küsimustega mis on kaasaegne kunst, kuidas sellega suhestuda ja kuidas seda tehakse? Kursus tutvustab kaasaegse kunsti peamisi põhimõtteid ja loomemeetodeid, selgitab kunsti muutumist ajas ja rolli ühiskonnas. Vaatame, millised võivad olla kunsti loomise erinevad võimalused ja tehnilised võtted tänapäeval ja kuidas toimib praktiline kunstielu. Kursuse teoreetiline osa on jaotatud teemaplokkideks, mis sisaldavad visuaalseid näiteid, arutelu ja praktilisi harjutusi, lisaks külastame näitust, kunstnikku ja kunstiasutust. Kursuse loomingulises osas saab iga õpilane reaalselt läbi teha kaasaegse lähtepunktiga kunstiteose loomise protsessi.
Kevadine kursus pealkirjaga „Loomepraktika“ annab õpilasele võimaluse gümnaasiumi jooksul õpitu endale meelepärasel viisil tervikuks siduda. Kursuse lõpus esitleb iga õpilane teost (lavastuslik, installatiivne, loeng, ettekanne, video), mis tegeleb lisaks valitud teemale ka mõne kaasaegsele kunstile olemusliku küsimusega. Kursuse jooksul toimuvad toetavad praktikumid-kohtumised erinevate professionaalidega.
Selle mooduli kaudu on Sul võimalus tutvuda inseneri elukutsega ja erinevate inseneeria valdkondadega. Moodul populariseerib tehnoloogia valdkonda ning annab praktilisi teadmisi ja oskusi, mida vajavad insenerid oma igapäevatöös. Mooduli juhendajateks on spetsialistid, kes lõpetanud Tallinna Tehnikakõrgkooli või õpetavad TalTechis.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
Moodul algab 1. perioodil kursusega “Sissejuhatus inseneeriasse” eesmärgiks on tekitada huvi inseneeria valdkonna vastu. Kursus tutvustab erinevaid inseneeria valdkondi kaasates spetsialiste ja praktikuid.
Kõik õpilased loovad google sites keskkonnas õpimapi, kuhu postitavad välislektori loengu reflektsiooni, mille koostamisel on aluseks Gibbsi reflektsiooniring. Kursuse jooksul mõõdavad õpilased õppimisele kasutatavat aega rakendusega Toggl, sest insener on ennast juhtiv ja süsteemne mõtleja.
2. perioodi kursus koosneb kahest osast:
“Mudelprojekteerimise” käigus tutvustatakse õpilastele hoonete projekteerimises kasutatavaid tarkvarasid. Tutvustatakse nii 2D joonestustarkvara kui ka 3D modelleerimistarkvarasid. Antakse ülevaade hoonete mudelprojekteerimise protsessist ning kursuse tulemusena modelleerivad õpilased SketsUp’is oma kodust 3D mudeli.
“Praktilise robootika” eesmärgiks on avardada õpilaste silmaringi varakult juba gümnaasiumis robootika vallas. See tähendab, et tegeletakse päriselt praktilise mehaanika poolega, minnakse rohkem süvitsi elektroonikasse, kui seda muidu koolis tehakse ja õpitakse veidikene ka praktikas robotite programmeerimist. Lisaks annab antud kursus head eeldused edaspidi sujuvaks meeskonnatööks, kus igaühel on oma kindel roll meeskonna toimimisel ja lõpptulemuse saavutamisel.
3. perioodi kursus koosneb kahest osast:
“Hoonete sisekliima ja energiatõhususe” osas tutvutakse hoonete energiatõhususe ja sisekliima hindamise põhimõtetega ning meetoditega, kuidas seda tagada. Õpe toimub kombinatsioonina loengutest, ekskursioonidest laboritesse ja iseseisvast tööst. Kursuse läbimiseks tuleb rühmatööna teostada paari nädala jooksul sisekliima mõõtmisi ja tulemuste analüüs või analüüsida eramu energiatõhusust ning pakkuda välja lahendusi selle parandamiseks.
“Energeetikas kasutatavad tehnoloogiad” raames räägitakse erinevatest tehnoloogiatest, mida kasutatakse erinevates energeetika sektorites – transport, soojus, elekter. Selgitatakse seoseid erinevate energeetika sektorite vahel ning arutletakse jätkusuutliku energeetika teemadel. Kursuse loenguteemasid toetavad praktilised arvutused, seminarid ja ülesanded. Lisaks on kursuse raames plaanis teha ka praktilisi töötubasid.
Mooduli kursused lähtuvad Sisekaitseakadeemia sisekaitseõppe õppekavast ning tunde viiakse läbi koostöös Politsei ja Piirivalveameti ametnikega. Mooduli läbinud õppija saab Sisekaitseakadeemiasse kandideerimisel 1,5 lisapunkti. Moodul koosneb 3 kursusest ja õppelaagrist.
Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused
I kursus Politsei ja piirivalve üldkursus
Kursuse läbinud õpilane:
1) teab laiapindse riigikaitse käsitust;
2) teab sisekaitse rolli laiapindses riigikaitses;
3) kirjeldab Politsei- ja Piirivalveameti ülesehitust ja ülesandeid ning politseiteenistuse korraldust Politsei- ja Piirivalveameti põhimääruse ning politsei ja piirivalve seaduse järgi;
4) kirjeldab riigisisese ja rahvusvahelise politseikoostöö võimalusi ning toob nende kohta näiteid;
5) kirjeldab politseiteenistuses kasutatavaid enesekaitsevahendeid, sidepidamisvahendeid ja teenistusrelvi ning toob nende kasutamise kohta elulisi näiteid;
6) selgitab vabatahtlike kaasamise põhimõtteid politsei ja piirivalve valdkonnas;
7) tunneb ära mõjutustegevusi.
II kursus Politsei
Kursuse läbinud õpilane:
1) toob näiteid väärtegude ja kuritegude kohta, eristab neid ning mõistab üldiselt süütegude menetlust;
2) nimetab korrakaitseseaduse meetmeid ning toob näiteid korrarikkumise, ohu ja ohu kahtluse kohta;
3) nimetab mõned liikluse järelevalve meetmed ja liikluse ohutuse suurendamise võimalused;
4) kirjeldab ohtu sattumise ja süütegude ennetamise võimalusi;
5) kirjeldab sündmuskohal tegutsemist;
6) kirjeldab politsei patrullimise üldiseid eesmärke ja toob näiteid patrullimise kohta.
III kursus Piirivalve
Kursuse läbinud õpilane:
1) selgitab piiri valvamise üldiseid põhimõtteid, meetodeid ja taktikat;
2) tuvastab reisidokumentide ja transpordivahendite dokumentide lihtsamaid võltsinguid;
3) selgitab ohutuse nõudeid veekogul olles.
Lisaks osaletakse mooduli raames politsei ja piirivalve õppelaagris, kus käsitletakse teemasid: riviõpe, füüsiline ettevalmistus, relvaõpe, kriminaalpolitsei töövaldkond, korrakaitsepolitsei töövaldkond, iseseisva ülesandena oma elukoha seisundi hindamine võimaliku kuritegeliku ründe vähendamiseks.
Loe miks õppijad soovitavad just seda G3 moodulit
- Sain palju uusi teadmisi, eriti füüsika ja keemia kohta, mis on väga huvitavad ja silmaringi avardavad.
 - Õppekäigud ja praktikumid olid põnevad, ning kuigi praktikat on palju, on kõik täiesti tehtav.
 - See moodul sobib reaalinimestele või neile, kes soovivad oma silmaringi avardada.
 - Kui sind huvitavad loodusteadused, siis sa ei kahetse selle mooduli valikut, sest õpitu on praktiline ja eluliselt kasulik.
 - Soovitan seda moodulit neile, kes tahavad tõesti uusi teadmisi, kuid valimiseks peab olema huvi ka teiste eluteaduste vastu, sest ilma selleta võib keskendumine olla raskem.
 
- Soovitan seda moodulit, kui plaanid edasi õppida õigusteadust või muid ühiskonnateadusi, sest annab head baasteadmised.
 - Moodul on hea valik neile, kes ei tea täpselt, mida valida, sest käsitletavad teemad ümbritsevad igapäevaelu ja teadmised on kasulikud ka tulevikuks.
 - Kui sul on päriselt huvi, siis saad head baasteadmised poliitikast, politoloogiast ja õigusest.
 - Head juhendajad ja mõistlik töömaht teevad õppimise nauditavaks.
 - Õigus on oluline teadmiste valdkond, mida võiks vähemalt mingil määral kõik teada.
 - Moodulis võib tekkida huvi õiguse vastu isegi siis, kui alguses see ei paelu, sest teemad on huvitavad ja põnevad.
 
- Soovitan seda moodulit, kui tahad avardada oma maailmapilti, sest see pakub uusi teadmisi ja aruteluvõimalusi.
 - Moodul on silmaringi laiendav ja lõbus, ei tähenda tühja istumist – toimuvad erinevad külastused ja mängulised tegevused.
 - Kohalolek on piisav, ei koorma teisi aineid, mõeldud peamiselt avastamiseks, arutlemiseks ja uute ideede saamiseks.
 - Hea sissejuhatus psühholoogia õppimiseks, kui plaanid sel alal edasi minna.
 - Sobib neile, keda huvitab riikidevaheline suhtlus, inimese aju areng või ühiskonna- ja keskkonnateemad, võimaldades ka mõnda väljasõitu või vabatahtlikku tegevust.
 
- Hea baas tulevastele õpetajatele või haridustöötajatele, sest moodul annab aimu pedagoogikast ja õpetamisest.
 - Projektipõhine ja huvitav, võimaldades praktiliselt õppida ning enda kohta uusi teadmisi saada.
 - Silmaringi laiendav kursus, mis arendab elulisi oskusi ja teadmisi.
 - Juhtimisoskuste arendamine, sh enda ja teiste juhtimise mõistmine, praktiliste kogemuste saamine.
 - Arendab enesekindlust, esinemisoskust, analüüsivõimet, loovust ning ideede elluviimise oskust.
 - Soovitus neile, keda huvitab õpetajaamet või teiste juhtimine, eriti kui tahad praktilisi kogemusi ja inspiratsiooni tulevikuks.
 
- Vaba ja loov õhkkond, kus on võimalik ennast vabalt väljendada.
 - Loovuse arendamine – kursus julgustab sind esinema, ideid jagama ja loovalt mõtlema.
 - Hea portfoolio jaoks – saad koguda praktilisi töid ja näiteid, mis toetavad tulevasi taotlusi või projekte.
 - Vaimse lõõgastuse võimalus, eriti kasulik lõpuklassis, kus pinged on suuremad.
 - Erineb teistest moodulitest – pakub unikaalset kogemust ja arendab isiklikke osukusi väljendus- ja loovusvaldkonnas.
 
- Sobib inseneeriahuvilistele – kursus viib hästi valdkonnaga kurssi ning on kasulik tuleviku jaoks.
 - Väga praktiline – moodul pakub kõige praktilisemaid kogemusi võrreldes teiste moodulitega.
 - Ettevalmistus inseneeria- või ehitusvaldkonnaks – annab hea aluse edasiseks õpinguks või karjääriks.
 - Rahulik ja hubane õhkkond – sobib neile, kes hindavad tasakaalustatud õpikeskkonda.
 - Lihtne arvestus ja mitmekesine kogemus – praktilised ülesanded muudavad õppe elulähedaseks ja huvitavaks.