VIIMSI GÜMNAASIUM

VALIKUTEGA LOOME MAAILMA

Meie visioon ja missioon

Viimsi Gümnaasiumi (edaspidi VGM) lõpetaja on ennastjuhtiv noor inimene, mis võimaldab tal end teostada isiklikus elus, töös ja ühiskonnas. Ennastjuhtiv noor on aktiivne ja teadlik õppija, edenemismõtteviisiga, iseenda motiveerija, eesmärkide elluviija, kohanemisvõimeline, vastutustundlik, tundetark ja ettevõtlik. Meie ülesanne on tagada valikuterohke ja kvaliteetne gümnaasiumiharidus õppimist toetavas keskkonnas. 

561

ÕPILAST

89

ÕPETAJAT

102

ÕPPEAINET

11

PARTNERIT

ME
OLEME

MEIE
ERIPÄRA

MEIE
Tegevus-põhimõtted

Meie
väärtused

MEIE ÕPIKÄSITUS, väärtused ja eripära

VGMis on ennastjuhtiva õppija kujundamine õppetöö keskne tegevus. Seetõttu peame oluliseks arendada võtmeoskusi, mis aitavad kiiresti muutuvas maailmas hakkama saada erinevate olukordade ja väljakutsetega, et teostada end isiklikus elus, (kooli)töös ja ühiskonnas. Me peame üksteisest lugu. Usume, et vastastikune lugupidamine, viisakus, hoolivus, sallivus ja kokkulepetest kinnipidamine on toimiva töökultuuri oluliseks osaks.  Me teeme koostööd, õppides üksteiselt ja koos, otsides lahendusi ja ideid, mis meid edasi viivad. Me seame sihte ühiselt ja unistame julgelt.  Me väärtustame kohalolu. Kuulame ja märkame, oleme mõttega kaasas ja südamega kohal. Me oleme avatud ja uudishimulikud. Nii märkame võimalusi ja põnevaid väljakutseid. Me jagame rõõme ja muresid. Me peame oluliseks kestvat arengut. Me usume oma võimekusse, soovime õppida ja kogeda uut. Me väärtustame iga meeskonnaliikme soovi paremaks saada ning innustame uurima, mõtestama ja katsetama.

Mentorsüsteem ja küpsuseksam

Meie koolis on õppijate mentorsüsteem, kus ühe suure õpperühma õppijad on jagatud kahte mentorgruppi. Ühes mentorgrupis on kuni 18 õpilast ning gruppi juhendab mentor. Mentorsüsteemi sihiks on toetada ennastjuhtiva noore inimese kujunemist. Selleks et õppijat toetada, peab õppija tundma iseennast ja õpetajal peab olema võimalus tundma õppida oma õppijat. Coachiva mentorluse kui mõtte- ja suhtlusviisi abil on mentoril võimalus toetada sisemise motivatsiooni kujunemist, tõstmist või hoidmist ning erinevate oskuslike küsimuste kaudu aidata noorel inimesel ennast tundma õppida, eneseusku tõsta ja toetada hakkamasaamist.

Ennastjuhtiva noore inimese kujunemisel on suur roll õppija eneseanalüüsil, mida toetavad ennastjuhtiva õppija kursus ja e-portfoolio koostamine küpsuseksamiks. Küpsuseksami eesmärk on gümnaasiumi jooksul omandatud võtmeoskuste arendamine. Küpsuseksami sooritamiseks tuleb analüüsida külalisesinejate loenguid, käia töövarjuks, teha vabatahtlikku tööd ja sooritada G3 lõpus suuline arvestus, kus õppija esitleb võtmeoskuste põhist eneseanalüüsi, kuidas ta on võtmeoskusi gümnaasiumiaja jooksul arendanud, tuues näiteid loenguanalüüsidest, töövarjupäevadest, vabatahtlikust tööst ja koolielust.

Paindlikkus õppeprotsessis, valikuvõimalused ja õpe rühmades

VGMis on oluline toetada õppija arengut, mis lähtub tema huvidest ja vajadustest. Seda võimaldab paindlikkus õppeprotsessis – moodulsüsteem, B1 keele vahetus, laia ja kitsa matemaatika valik. Paindlikkust toetab valikute rohkus, mis võimaldab valida erinevaid kursusi kooli pakutavate hulgast, ülikoolide, teiste organisatsioonide valikkursustest ning saab osaleda teiste riigigümnaasiumite valikkursuste nädalal. Lisaks arvestame nii koolis pakutavaid kui väljaspool kooli läbitud huviringe õppekava osana. 

Kvaliteetse gümnaasiumihariduse tagamiseks ja edasise õppimise toetamiseks on lisaks riiklikele kohustuslikele kursustele juurde lisatud kursused nii laiale kui kitsale matemaatikale, eesti keelele, B1 võõrkeelele kui ka B2 võõrkeelele (inglise keel), et saavutada C1 keeletase. Võõrkeelte oskus on oluline, sest võimaldab edasi õppida ning töötada nii välismaal kui Eestis. Lisaks C1 ja B1 keeletaseme keeltele on õppijal võimalus õppida ka kolmandat (A2 keeletaseme) võõrkeelt 5 kursuse mahus. 

Õppe kvaliteedi toetamiseks toimub õpe rühmades eesti keeles ja kirjanduses, matemaatikas, võõrkeeltes, liikumisõpetuses, ennastjuhtiva õppija kursustel ning valik- ja moodulkursustel.

VGMi õppija peab läbima gümnaasiumi jooksul vähemalt 96 kursust, millest osa on õppija enda valida. 

Riiklikult ettenähtud kursused lähtuvad gümnaasiumi riiklikust õppekavast §11. Alates 2023/24. õppeaastal sisseastunud õppijate õpikoormuse hulka arvestatakse kursus “Riigikaitseõpetus”. 

Kooli eripära on kursus “Ennastjuhtiva õppija”, mis keskendub õpistrateegiate, koostöö ja eneseväljendusoskuste arendamisele. Kool on lisanud kursusi nii laiale kui kitsale matemaatikale, eesti keelele, B2-keeleoskustaseme võõrkeelele (inglise keel) C1-keeletaseme saavutamiseks ja B1-keeleoskustaseme võõrkeelele. Samuti arvestatakse õppija õppekoormuse hulka kursus “Uurimistöö alused” ning uurimis- ja praktilise töö kirjutamine.

B1-keeleoskustaseme võõrkeelena pakutakse senise keeleõppe jätkuna vene ja saksa keelt. Lisaks pakutakse võimalust G1s alustada rühma täituvuse korral (üldjuhul vähemalt 15 õppija) B1-keeleoskustaseme võõrkeelena prantsuse, hispaania ja soome keelt algtasemelt. Õppijatele, kes alustavad gümnaasiumis B1-keeleoskustasemega algtasemelt, on nõutud keeletaseme omandamiseks ette nähtud 9 kursust tavapärase 6 asemel. 3 lisakursust arvestatakse valikkursustena.

Moodulite ja valikkursuste valimine

Lisaks kohustuslikele kursustele peab õppija valima endale igaks õppeaastaks huvipakkuva mooduli ehk 3-kursuselise valdkonnapõhise ainepaketi. Igal aastal võib valida erineva valdkonna mooduli või jätkata sarnases valdkonnas. Kokku tuleb gümnaasiumi jooksul läbida kolm moodulit, kokku 9 kursust. Mooduli valimisel tuleb läbida kõik valitud mooduli kursused. 

Mooduli valiku teeb G1 astme õppija sisseastumisel, G2 ja G3 astme õppijad teevad valiku järgmiseks aastaks õppeaasta lõpul. G2 ja G3 mooduleid on võimalik tervikuna asendada samaväärses mahus valikkursustega ülikoolist või muudest organisatsioonidest. 

Õppijal on võimalus valida valikkursusi. Kooli poolt pakutakse nii ainevaldkondlikke kui ainevaldkonnaüleseid valikkursusi. Valikkursusi õpetavad VGM õpetajad ja koostööpartnerid. Valikkursuste valik on igal aastal erinev.  

Valikkursused (v.a segakoor, koolibänd, vokaalansambel, meedia- ja näitering, väitlusklubi, rahvatants, õpilasesindus ning A2 keeled) toimuvad üldjuhul õppeaasta 2. perioodil ja valikkursuste nädalal pärast 3. perioodi lõppu ning valik tehakse oktoobris ja märtsis. 2. perioodi valikkursustest on erandjuhtudel võimalik loobuda 3 nädala jooksul alates kursuse toimumise algusest. Hilisematel loobumistel on kursuse tulemuseks mittearvestatud ning kursuse positiivsele tulemusele sooritamiseks on vaja läbida mõni muu kursus koolis või väljaspool kooli. 

A2-keeletaseme võõrkeelena pakutakse üldjuhul soome, rootsi, prantsuse ja hispaania keelt. Selle valimisel tuleb õppijal läbida 5 kursust kahe õppeaasta jooksul (2 kursust G1s ja 3 kursust G2s).

MEIE MOODULID

G1

Praktiline loodus

Loodus, tehnoloogia ja ühiskond

Kliimamuutused

Sissejuhatus majandusse

Majanduskeskkond

Ettevõtluse alused

Loogika

Praktiline füüsika

Matemaatika süvaõpe

Kultuurisüst

Loovkirjutamine

Mõtteplahvatus

Sportlase enesehool ja spordiorganisatsioon

Spordikorraldus ja vastupidavusalad

Spordikorraldus ja spordi eetikakoodeks

Sissejuhatus meediasse

Sotsiaalmeedia võimalused ja riskid

Telesaate tootmine

G2

Anatoomia ja füsioloogia

Tervishoid

Keemilised protsessid ja tervis

Õpilasfirma loomine

Õpilasfirma juhtimine

Sissejuhatus ITsse

Programmeerimine

Küberkaitse

Joonestamine

Disainiprotsess

Arhitektuur kui elukeskkond

Projektijuhtimise alused ja meeskonnatöö

Turunduskommunikatsiooni alused ja sündmuskorraldus

Sissejuhatus rekreatsiooni

Praktiline psühholoogia

Tervislik toitumine

Kirjandus ja film

Lühifilmi loomine

Filmianalüüs

G3

Elukeemia

Rakendusbioloogia

Elu füüsika

Poliitilised ideoloogiad

Inimene ja õigus

Õigus-ja kriminaalpoliitika

Sissejuhatus inseneeriasse

Mudelprojekteerimine/praktiline robootika

Hoonete energiatõhusus/Energeetikas kasutatavad tehnoloogiad

Kaasaegne kunst

Muusika loomine

Loomepraktika

Globaliseeruv maailm

Üldpsühholoogia

Sotsiaalne ettevõtlikkus

Arengu juhtimine ja eestvedamine

Õpikeskkonna loomine ja praktika

Mina muutuste juhina

Politsei ja piirivalve üldkursus

Politsei

Piirivalve

Õppelaager

MEIE VALIKKURSUSED

VÕÕRKEELED JA KULTUUR

MUUSIKA, MEEDIA, DRAAMA, KUNST

IT, TEHNOLOOGIA, REAAL

LOODUS, LIIKUMINE JA TURVALISUS

ÕPPEKORRALDUS

Viimsi Gümnaasiumis on õppetöö korraldatud perioodõppena kolmes õppeperioodis.

Kolme perioodiga õppes läbitakse õppeaine kursus (21 tundi) 10 nädala jooksul.

Igat perioodi lõpetab kokkuvõttev nädal, kus võivad toimuda arvestused, õppekäigud, konsultatsioonid ja teised õppetegevused.

PÄEVAKAVA

KOOL ON ÕPILASTELE AVATUD KELL 07:00 – 20:00

AINETUNNID ON 70 MINUTIT

Koostöö huvigruppidega

Oma igapäevases tegevuses teeb VGM koostööd erinevate huvigruppide ja koostööpartneritega.  

Õpilasesindus on kaasatud olulisemate koolielu küsimuste arutamisse ja otsustamisse ning on oluline partner koolielu rikastavate sündmuste korraldamisel. 

Lapsevanemad räägivad kaasa koolielu korraldamisel hoolekogu kaudu. Hoolekogu eestvedamisel korraldatakse kogukonna inspiratsiooniõhtuid. Vanemad panustavad kooliellu valikkursuste juhendajate, külalislektorite ning töövarjutatavatena.  

Vilistlaste esindaja osaleb hoolekogu töös, neid kaasatakse kursuste juhendajate ja külalislektoritena.  

Tihedat koostööd tehakse kooli pidajaga (Haridus- ja Teadusministeerium). Teeme koostööd mitmete kõrgkoolidega (nt Tartu Ülikool, Tallinna Tehnikaülikool, Tallinna Ülikool, Sisekaitseakadeemia). Olulisteks koostööpartneriteks on teised riigigümnaasiumid, Edumus School, Eesti Töötukassa karjäärikeskus, Viimsi Teaduskool, Erasmus+ rahvusvaheliseks koostööks. 

Infot meie koostööpartnerite kohta leiad siit!


ÕPILASESINDUS

KOOLIMEEDIA

KONTAKT

TAMMEPÕLLU TEE 2, HAABNEEME, 74001

+372 56 947 818