21. sajandi meediaruum

Mooduli eesmärk

See moodul sobib Sulle, kui tahad end loominguliselt arendada, erinevates meediavaldkondades proovile panna, kaalud tulevikus ajakirjanduse, kommunikatsiooni, suhtekorralduse või reklaaminduse õppimist, kuid võime mõista meediasüsteemi peensusi ning osata karmis meediadžunglis ellu jääda on tänapäeval vajalik absoluutselt kõikidel elualadel. Mooduli kursused on praktilise suunitlusega, toimuvad erinevad õppekäigud ning on väga kontaktide tihe – saame tuttavaks paljude meediamaailmas tegutsevate professionaalidega. Lisaks toimub üks kursus inglise keeles, mis annab võimaluse ka oma keeleoskust arendada. 

Maksimaalne õpilaste arv: 20 õpilast

Mooduli kursused ja nende lühikirjeldused

Kursus “Sissejuhatus meediasse” annab Sulle ülevaate mitmekesisest meediavaldkonnast ning arendab nii kriitlist mõtlemist ja analüüsivõimet kui ka eneseväljendust ning oma arvamuse väljaütlemise julgust. Sa saad teada, kuidas meediamaailm on üles ehitatud ning miks ta toimib just nii nagu ta seda teeb – vahel oma lugejaid ja vaatajaid shokeerides ning oma intervjueeritavatele haiget tehes. Kuidas sünnivad head reklaamid ning mida silmas pidada, et sa ennast andekatel copywriteritel ära kasutada ei laseks? Millist tööd teeb suhtekorraldaja ning miks on vaja organisatsioonidele avalike suhete juhte? Kõike seda ja palju muud saad teada meediakursusel – lisaks külastame toimetusi, telesaadete salvestusi, kohtume ajakirjandus- ja meediamaastiku tipptegijatega ning proovime ka ise jalga meediaukse vahele saada.

Meedia loomise ja toimimise mõistmine on tänapäeval ellujäämiseks väga vajalik toimetulekuoskus. “Meedia- ja reklaamikunst” kursuse eesmärk on anda õpilastele ülevaade mitmekesisest meediavaldkonnast, erinevatest žanritest ja selle toimimisest üldiselt. Samuti arendada kriitilist mõtlemist ja analüüsivõimet, eneseväljenduse ja esinemisoskust, oma arvamuse väljaütlemise julgust. Kursuse lõpetanu teab ja tunneb erinevate meediajaamade, -kanalite, -žanrite tööpõhimõtteid, oskab erinevaid meediavahendeid kasutada eneseväljenduslikel eesmärkidel ning suudab teha järeldusi, kas ja kuidas oma tulevikku meediavaldkonnaga siduda.

Kursus “Sotsiaalmeedia võimalused ja riskid” toimub inglise keeles. We will look at how media is used in advertising throughout different platforms, such as Facebook, Instagram, Google Adsense, and how to manage such examples of social media. Furthermore, we will look at the ethics of advertising, the language, planning a campaign, and executing this. Additionally, we will look at different types of copyright.